2012 Gegužės 03

Moderni ir netradicinė „Zafira Tourer“

Jonas Okmanas


Naujasis „Opel Zafira Tourer“ nėra tipinis vienatūrių atstovas. Vien dėl ekstravagantiško dizaino. Sparno formos žibintai variklio grotelių ortakiai sukuria išskirtinę kosminę išvaizdą, nebūdingą vienatūriams.

Kartu priekiniai LED žibintai turi tipinę „Opel“ markės mašinoms būdingą sparno formą. Priekinių žibintų sparno formos atsikartoja ir galiniuose žibintuose. Vairuotojui matomumas padidėjo dėl naujai suprojektuoto priekinio statramsčio, didesnių šoninių langų ir galinio vaizdo veidrodėlių.
Kaip pirmose dvejose „Zafira“ kartose, taip ir naujame „Zafira Tourer“ laikomasi to pačio principo – daugiau galimybių neišimant nė vienos sėdynės. Iš pagrindų pakeista antroji sėdynių eilė – dabar tai trys atskiros sėdynės, kurios stumdosi išilgai 210 mm atstumu (100 mm į priekį ir 110 mm atgal). Taip pat šių sėdynių atkaltės gali būti nulenktos, kas leis turėti lygų pagrindą kroviniui gabenti. Šių sėdynių atlošai fiksuojasi keturiomis skirtingomis padėtimis skirtingu kampu.

Standartiškai „Zafira Tourer“ priekinės sėdynės yra plačios, žmogaus kūno linijom pritaikytos, kurios fiksuojasi įvairiomis padėtimis bei turi aktyvius galvos atlošus. Abejos sėdynės pasislenka atgal net 180 mm, o vairuotojo sėdynę pakelti galima net iki 65 mm. Šios sėdynės pritaikomos įvairaus sudėjimo žmonėms, net ir labai aukštiems, kurie nuolat skundžiasi, jog nepakanka vietos kompaktinės klasės automobiliuose.
Naujajame „Zafira Tourer“ įrengta daugiau nei 30 dėtuvių daiktams. 1,5 litro talpos gėrimų butelius saugiai galima laikyti laikikliuose įtaisytuose priekinėse durelėse. Galinėse durelėse esantys laikikliai gali talpinti litro talpos butelius. Virš šių laikiklių yra speciali dėtuvė mobiliajam telefonui.
Automobilio prietaisų skydelio zonoje, keleivio pusėje, yra įtaisytos dvi uždaros didelės dėtuvės daiktams, kurios nematomos praeiviams. Vairuotojo pusėje yra kompaktiškas ištraukiamas stalčius, puikiai tinkantis tokiems mažiems daiktams, kaip akiniams nuo saulės, piniginei ar mobiliajam telefonui. Papildomai galima užsisakyti  dėtuves po vairuotojo ir keleivio sėdynėmis.
Į „Zafira“ yra  integruota dviračių gabenimo „FlexFix“ sistema Antros kartos „FlexFix“ sistema yra paruošiama per kelias sekundes ir yra beveik nematoma, kai nenaudojama, nes yra integruota į galinį bamperį. Kaip ir kitoms „Flex“ sistemoms, taip ir šiai, prioritetas buvo toks, jog nereikėtų papildomų įrankių šioms sistemoms valdyti.
„FlexFix“ sistema leidžia  gali gabenti du dviračius, kai vieno svoris gali siekti iki 30 kg (20 kg ankstesniame modelyje). Pristatoma dar viena naujovė – adapteris, kuris montuojamas ant dviračių laikiklio ir kuris gali gabenti dar du papildomus dviračius, sveriančius po 20 kg.
Vis dar retenybė vienatūriuose automobiliuose – prie kelio sąlygų ir vairavimo stiliaus prisitaikanti važiuoklės kontrolės sistema „FlexRide“. Ji važiuojantiems „Zafira Tourer“ leidžia vairuoti dinamiškiau, didina stabilumą ir tuo pačiu – saugumą. Naudojant „FlexRide“ galima rinktis vieną iš trijų darbo režimų: standartinį  „Standard“, komfortabilų „Tour“ ir aktyvųjį stilių „Sport“.

Nauja sistema „Opel“ automobiliuose – radaro principu veikianti „Adaptive Cruise Control” (ACC) su „Collision Mitigating Braking“ (CMB) nuolat stebi atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio. Kai sistema nustato, jog yra peržengta saugaus atstumo riba, elektronika automatiškai sumažina automobilio greitį arba, esant kraštutiniams atvejams, kad būtų išvengta susidūrimo, įjungia avarinį stabdymą.

„Zafira Tourer“ modelyje debiutuoja ir nauja „Opel Eye“ priekinė kamera, kuri perspėja vairuotoją apie netyčinį nukrypimą iš eismo juostos. Kamera informuoja vairuotoją apie atstumą iki priekyje esančios transporto priemonės; įspėja vairuotoją tiek vizualiais, tiek garsiniais signalais apie neišvengiamą susidūrimą su priekyje esančia transporto priemone.

„Zafira Tourer“ modelyje taip pat debiutuos dar keletas modernių pagalbinių sistemų. „Side Blind Spot Alert“ (ABSA) įspės vairuotoją apie galimą susidūrimą persirikiuojant iš vienos kelio juostos į kitą. Dar viena sistema – „Advanced Park Assist“ (APA) padeda vairuotojui ne tik rasti automobilio stovėjimui tinkamą vietą, bet ir į ją pastatyti transporto priemonę.
Opel Zafira Tourer“ modelį jau galima rinktis su vienu iš trijų 2.0 CDTI  turbodyzelių variklių, pažįstamų iš „Astra“ ir „Insignia“ modelių. Tai 110 AG ir 130 AG galios varikliai bei patobulintas 1165 AG jėgos agregatas. Benzininių variklių asortimentą sudaro du mažesnio darbinio tūrio, degalus taupantys varikliai su turbinomis – 1.4 ECOTEC (120 AG) arba 140 AG galios. Galima rinktis automobilį su šešių laipsnių pavarų mechanine arba automatine pavarų dėže.
Naujoji degalus padedanti taupyti (ypač stovint mieste kamščiuose) „Start/Stop“ įranga yra siūloma automobiliams su turbininiais 1.4 l benzininiais varikliais ir su  2.0 CDTI turbodyzeliais. Variklis išsijungia automatiškai, kai vairuotojas įjungia neutralią pavarų dėžės padėtį, atleidžią sankabos pedalą, o variklio apsukų rodyklė nukrypsta  į specialią „Autostop“ poziciją.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...