2010 Spalio 03

Žurnalistinis tyrimas

Lietuviško interneto platybėse

veidas.lt

"Veido" archyvas

www.mazda.lt

Nenuostabu, kad prieš išsiruošdamas pirkti visiškai naują automobilį dažnas pirkėjas jį “apčiupinėja” dar internete. Kokią informaciją apie mašinas mums suteikia oficialios gamintojų svetainės?

“Jei tavęs nėra internete, tavęs visai nėra” – šią, atrodytų, nuvalkiotą tiesą žino vos ne kiekvienas mūsų planetos gyventojas. Ne išimtis ir automobilių gamintojai. Jie skiria milžiniškus pinigus, kad sukurtų tikrai puikiai veikiančią, gražią bei informatyvią svetainę. Kaip jiems tai sekasi padaryti mes ir pabandėme šį kartą išsiaiškinti.

Tam tikslui parinkome dešimt bene populiariausių automobilių gamintojų mūsų šalyje: nuo Audi iki VW.

Lankydamiesi lietuviškose svetainėse mes vertinome šiuos dalykus: ar yra nurodoma automobilio kaina, ar pateikiamas standartinis bei papildomos įrangos sąrašas, ar galima rasti dominančio automobilio techninius duomenis, serviso išlaidas bei pardavėjų kontaktus. Tai bene svarbiausi dalykai, kuriuos nori žinoti kiekvienas naują automobilį besiruošiantis pirkti žmogus. Žinoma, apsisprendęs ir išsirinkęs jį dominančius automobilius internete, pirkėjas būtinai apsilankys pardavėjo salone, tačiau dažnam pirmoji pažintis su mašina įvyksta dar virtualioje erdvėje. Apžvelkime nuodugniau, ką mums pavyko rasti lietuviško interneto platybėse.

Mazda 6 pristatymas: gerokai persistengta

Užsukus į lietuvišką Mazda automobilių svetainę ir pabandžius surasti pagrindinius Mazda 6 modelio duomenis laukė netikėtumas. Priešais akis iššoka keletas užrašų (kas naujo, atlikite testą, nuotraukų galerija ir t.t.) ir didžiulė Mazda 6 nuotrauką, bet reikiamų būtiniausių duomenų nematyti. Po aibės spaudinėjimų pelės mygtuku ir bandymų vis giliau knaisiotis po svetainę paaiškėjo, kad ieškoma informacija paslėpta… puslapio apačioje. Trūko labai nedaug, kad būtume nusprendę, jog mazda.lt svetainėje nėra mus dominančios informacijos. Regis, kad potencialaus pirkėjo kantrybė gali trūkti anksčiau ir nieko nepešęs jis paliks šią svetainę. Gerai bent tai, kad jei jus domina kiti Mazda modeliai (Mazda 3, CX-7 ir t.t.) patirti nusivylimo neteks. Čia viskas kur kas paprasčiau. Tiesa, Mazda MX-5 techniniai duomenys pateikiami anglų kalba.

Nemažos painiavos mazda.lt svetainėje kelia ir užrašas “kontaktai”. Jį paspaudę žmonės tikisi rasti telefonus ir elektroninius pašto adresus. Deja, po šia nuoroda slepiasi įvairi su “Mazda” servisu susijusi informacija. Tiesa, skiltyje “kontaktai” pasirinkus užrašą “susisiekti” pateikiami dar keli užrašai, kurių vienas – vėl “kontaktai”. Jį pasirinkę, telefonų ar elektroninių pašto adresų vėl nerasite. Galėsite tik išsiųsti užklausą pardavėjui. Įdomiausia tai, kad jų kontaktų reikia ieškoti visai ne “kontaktų” skiltyje, o pasirinkus nuorodą “atstovai”. Tokia painiava išties vargina ir gali suerzinti ne vieną potencialų Mazda automobilių pirkėją.

Kiek kainuos serviso paslaugos – didžiausia paslaptis

Netikėta įdomybė laukia ir lietuviškoje Nissan interneto svetainėje. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad rasti pardavėjus nebus sunku. Tam svetainėje sukurta nuoroda “raskite atstovą”. Ją paspaudus, pasirodo Lietuvos ir kaimyninių šalių žemėlapis. Atrodytų paprasta – spaudi ant reikiamos šalies ir gauni visų pardavėjų kontaktus. Deja, taip lengvai pasiekti tikslą neišdegs – pirmiausia reikės atlikti vieną papildomą veiksmą. Langelyje “pašto kodas/miestas” turėsite įvesti miesto kodą ar jo pavadinimą. Tik tuomet sistema jums pateiks visų Lietuvos Nissan pardavėjų sąrašą. Kaip jau minėjome čia yra pateikiamas ne tik Lietuvos, bet ir kaimyninių šalių žemėlapis. Pabandėme į minėtą langelį “Pašto kodas/miestas” įrašyti Latvijos sostinės pavadinimą Ryga – sistema nieko nedavė. Kam tuomet reikalingas toks didelis žemėlapis, jei jis neveikia?

Nei vienoje svetainėje taip pat neradome informacijos, kiek kainuos serviso išlaidos, apsistojus ties patinančiu automobilio modeliu. Pardavėjams tai gali atrodyti smulkmena, bet reiklesniam priėmėjui (gal pirkėjui?) – tai labai reikalinga ir naudinga informacija. Gera žinia gali būti ta, kad kai kuriose svetainėse radome tikrai naudingos kitos informacijos.

Pavyzdžiui, užsukus į svetainę citroen.lt bei pasirinkus skiltį “Citroen servisas” meniu langelyje atsiras užrašai: “garantinės sąlygos”, “automobilio priežiūra”, “priežiūros patarimai”, “degalų taupymo patarimai” bei “eksploatacijos vadovai”. Pastaroji skiltis įdomi tuo, kad čia patalpinti visų Citroen automobilių eksploatacijos vadovai. Dar geresnė žinia yra ta, kad visa informacija pateikiama lietuvių kalba. Toyota.lt svetainėje pirma paspaudus nuorodą “servisas ir aksesuarai”, o vėliau pasirinkus nuorodą “Toyota priežiūros ir patikros programos” prieš jūsų akis atsiras visų dabar parduodamų Toyota modelių sąrašas. Beliks pasirinkti patinkantį automobilį ir čia rasite informaciją, kas apsilankymo servise metu turi būti patikrinta jūsų automobilyje.

Bene didžiausias netikėtumas laukia užsukus į svetainę renault.lt. Čia visų prancūziškų automobilių kainos nurodomos eurais, be mokesčių ir dar anglų kalba. Taip ir lieka neaišku, ar perkant Renault automobilius nereikia mokėti PVM mokesčio, ar svetainės administratoriai kol kas nespėjo visko deramai sutvarkyti. Tikėkimės, kad šis aplaidumas bus greitai pašalintas.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...