2011 Sausio 21

Žurnalistinis tyrimas

Gausių premjerų metai

veidas.lt

"Veido" archyvas

Naujojo VW Jetta pristatymas iš pernai metų persikėlė į šių metų vasarį

Po ne itin derlingų praėjusių metų, kai Lietuvą pasiekė vos kelios dešimtys visiškai naujų modelių, išaušo permainų laikai. Šiemet į mūsų gana nedidelę rinką gamintojai žadą atvežti beveik penkiasdešimt visiškai naujų automobilių.

Planavimas – gana subtilus ir sudėtingas dalykas. Pernai į Lietuvą turėjo atkeliauti beveik trys dešimtys visiškai naujų mašinų, tačiau nemažas jų mūsų taip ir nepasiekė. Pavyzdžiui, dar praėjusių metų pabaigoje mūsų mažą ir merdinčią automobilių rinką turėjo pradžiuginti nauji Ford C-Max ir Focus bei VW Jetta modeliai. Geri ketinimai žlugo ir šių modelių debiutas persikėlė į šių metų pradžią. Vis dėlto krizės nuniokotame krašte sužibo kelios itin ryškios naujienos. Tai Audi A1, A7 ir A8, 5 serijos BMW, Citroen C3, Opel Meriva, Škoda Superb Combi, VW Passat, Sharan ir Touareg bei Volvo S60 modeliai.

Naujovių ištroškusiems lietuviams nederėtų nuliūsti, nes šie metai bus kur kas derlingesni. Jei nenumatytos aplinkybės nepakiš kojos, mūsų šalį per šiuos metus pasieks net 49 visiškai nauji modeliai. Kokios mašinos ir kada atkeliaus į prekybininkų salonus pateikiame lentelėje.

Taip pat norime atkreipti jūsų dėmesį, kad čia nurodome tik visiškai naujas mašinas. Automobilių, kurie apsilankys dizainerių dirbtuvėse ir šiek tiek pagražės ar turės naują variklį, greičių dėžę ar kitą smulkią naujovę, neminime.

Tarkime, jau sausį į Lietuvą atkeliaus atnaujintas Mazda 2, gegužę pasirodys padailinti Honda Accrod ir Civic, o spalį – rūbą šiek tiek pakeitęs Subaru Impreza. Būtent tokių modelių į šią lietuviškų debiutų lentelę neįtraukėme.

Kol kas aišku tai, kad klientų nežada stebinti ir jokių ryškesnių naujovių šiems metams neparuošė išties nemažas būrys automobilių gamintojų. Pavyzdžiui, nieko naujo mūsų šalyje nepristatys Alfa Romeo, Dacia, Mitsubishi, Škoda, Suzuki ar Volvo markės.

Tarp gausybės įvairių naujovių šiemet į Lietuvą atkeliaus ir penki hibridiniai modeliai. Tai Peugeot iOn, Lexus CT 200h, Honda Jazz, Peuegot 3008 Hybrid4 ir Audi Q5. Tiesa, dėl pastarojo automobilio pardavėjai nieko konkretaus negalėjo pasakyti, nes dar nežino, kada tiksliai hibridinis Audi Q5 pasirodys mūsų šalyje. Migla gaubia ir pernai Europos metų automobiliu tapusį elektromobilį Nissan Leafe. “Aišku tik tiek, kad Nissan Leafe 2011 metais lietuviams nepasiūlysime. Gal reikalai pasikeis 2012 metais. Žinoma, žmonės teiraujasi, bet kol kas nieko konkretaus jiems negalime pasakyti”, – apgailestavo “Fakto autocentro” rinkodaros vadovas Mindaugas Plukys.

Tikėtis didelių nuolaidų būtų naivu

Tikriausiai dažnas jūsų jau pagalvojo, kad dėl didelės naujovių gausos ir vis dar stabiliau ant kojų neatsistojančios Lietuvos naujų automobilių rinkos šiemet galima tikėtis gerų nuolaidų. Anaiptol, laikai, kai pardavėjai valydami sandėlius siūlė iš kojų verčiančias net iki 40 ar daugiau procentų siekiančias nuolaidas, baigėsi.

“Kai gamintojas per metus pasiekia 15 proc. augimą ir užsibrėžtą vieno milijono naujų automobilių pardavimą dar 2010 metų lapkritį, negali būti jokios kalbos apie dideles nuolaidas. Žinoma, simboliškų nuolaidų porą kartų per metus – pavasarį ir rudenį – būna. Tuomet gali būti dovanojamas papildomos įrangos paketas ar pritaikoma nedidelė kelių procentų nuolaida”, – sakė bendrovės “Keturi žiedai” vyriausiasis pardavimo vadybininkas Virgilijus Nenartavičius.

Kita vertus, priklausomai nuo pardavėjų, šiokių tokių nuolaidų galima tikėtis. “Man atrodo, kad Kalėdos tęsis ilgai. Bent kokius tris mėnesius po Naujų metų taikysime nemažas nuolaidas”, – žadėjo bendrovės “Žaibo ratas Vilnius” vadybininkas Jevgenijus Kirilovas.

Kurie nauji modeliai atsirieks didžiausią rinkos pyrago dalį, kol kas sunku pasakyti, tačiau stipriai didėjančių pardavimų šiemet neturėtų būti. “Augimas turėtų siekti apie 12 procentų. Jei palygintumėme skaičius, tai rezultatai būtų tokie: 2010 metais turėtų būti parduota (straipsnis ruoštas 2010 metų gruodžio pabaigoje – red. past.) apie 8580, o 2011-asiais – apie 9650 naujų mašinų. Įdomiausia tai, kad augimas išliks ir dar kitais metais, tačiau prieškrizinio lygio per penkerius metus, iki 2016-jų pradžios, tikriausiai nepasieksime. Juk geriausiais 2007 metais Lietuvoje buvo parduota net 25 712 naujų mašinų. Iki šio skaičiaus dar augti ir augti”, – kol kas gana niūrų ateities vaizdą nupiešė “AutoTyrimų” vadovas Robertas Cickevičius. Jis taip pat pridūrė, kad kas tris mėnesius prognozės yra peržiūrimos. Galbūt jau pavasarį sulauksime ir geresnių žinių.

Svarbiausi 2011 metų Lietuvos naujų automobilių debiutai

Sausis

Audi S1

Ford C-Max

Ford Grand C-Max

Mazda 5

Mercedes CLS

Nissan Micra

Vasaris

Citroen C4

Hyundai ix20

Peugeot 508

Peugeot iOn

Renault Latitude

VW Jetta

Kovas

Audi A6

6 serijos BMW kabrioletas

Citroen DS3 Racing

Ford Focus

Lexus CT 200h

Opel Astra Sports Tourer

Balandis

Audi RS SportBack

1 serijos BMW M kupė

Honda Jazz Hybrid

Mercedes SLK

Subaru Trezia

VW Amarok

Gegužė

Kia Picato

Nissan NV200

Birželis

Mercedes C klasės kupė

Liepa

Citroen DS4

Peugeot 3008 Hybrid4

Rugpjūtis

Hyundai Sonata

Kia Rio

Kia Magentis/Optima

Rugsėjis

BMW M5

1 serijos BMW

Ford Ranger

Toyota Verso S

Spalis

Audi A6 Avant

Audi Q3

6 serijos BMW kupė

Mini Coupe

Ford Focus STW

Land Rover Evoque

VW Crafter

Lapkritis

Fiat Journey

Mercedes B klasė

Mercedes ML

VW Beetle

Gruodis

Ford Focus ST

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...