2010 Gruodžio 15

Verslas

Lėktuvų paklausa didės

veidas.lt

Airbus visuotinės rinkos prognozės (GMF) duomenimis, 2010–2029 metais prireiks beveik 26 tūkst. naujų keleivinių ir krovininių orlaivių, kurių vertė – 3,2 trilijonai JAV dolerių. Tokį poreikį pirmiausia skatina orlaivių keitimas naujesniais ir eko-efektyvesniais modeliais išsivysčiusiose rinkose, dinamiškas naujų rinkų augimas, pigūs vežėjai, ypač Azijos šalyse, bei tolesnis rinkos liberalizavimas ir pajėgumų didinimas esamuose maršrutuose.

Lyginant su 2009 metų prognozės duomenimis, 2010 metais numatoma pagaminti 900 papildomų naujų keleivinių orlaivių. Tai reiškia, kad 4,8% augimas 2010 metais bus šiek tiek didesnis nei 2009 metų 4,7% augimas. Šie orlaiviai daugiausia bus vieno praėjimo klasės, kurioje konkuruoja A320 šeimos orlaiviai.

Iš beveik 26 tūkst. visų papildomai reikalingų keleivinių ir krovininių orlaivių beveik 25 tūkst. bus keleiviniai lėktuvai, kurių vertė – daugiau nei 2,9 trilijonai JAV dolerių. Iš jų 10 tūkst. bus panaudoti senesniems, ne tokiems eko-efektyviems lėktuvams pakeisti, o maždaug 15 tūkst. bus skirti plėtrai. Lyginant su šiandieniniu keleiviniu oro laivynu, kurį sudaro 14 tūkst. orlaivių, iki 2029 metų keleivinių lėktuvų skaičius pasaulyje pasieks maždaug 29 tūkst.

Vertinant keleivių pervežimo apimtis, pirmaujančias pozicijas pasaulyje pagal pajamas iš keleivio už kilometrą (RPK) užima JAV (11,3%), vietiniai Kinijos maršrutai (8,4%), Europos maršrutai (7,2%) ir maršrutai iš JAV į Vakarų Europos šalis (5,9%).

Pagal keleivių pervežimo augimą pirmąsias vietas užima naujos rinkos. Lyginant su bet kuriomis didžiosiomis rinkomis vietinių Indijos pervežimų augimas (9,2%) yra pats sparčiausias ir trečiasis visame pasaulyje, nusileidžiantis tik skrydžiams tarp Vidurio Rytų ir Pietų Amerikos šalių bei skrydžiams tarp Šiaurės Amerikos šalių ir Kinijos Liaudies Respublikos. Septyni iš dvidešimties sparčiausiai augančių maršrutų jungia Kiniją su kitomis pasaulio šalimis.

“Azijos Ramiojo vandenyno regiono šalių, įskaitant Kiniją ir Indiją, oro linijos iki 2029 metų gabens vieną trečdalį (33%) visų keleivių ir taps didžiausiu regionu, lenkiančiu Europą (25%) ir Šiaurės Ameriką (20%)”, — sako produktų strategijos ir rinkos prognozių vadovas Chris Emerson.

Krovininiai pervežimai atsigauna dar didesniu tempu (5,9%) nei keleiviniai. Tikimasi, kad prieš nusistovint įprastiems augimo tempams 2011 metų pabaigoje, 2010 metais krovininių pervežimų augimas šoktels iki 18%. Iš viso prireiks maždaug 2982 krovininių lėktuvų įskaitant ir laivyno atnaujinimą. Už 211 milijardų JAV dolerių bus įsigyti maždaug 870 orlaivių, o 2110 bus perkonstruoti iš keleivinių orlaivių.

Labai didelių keleivinių ir krovininių orlaivių (VLA), tokių kaip A380, paklausa išaugs iki 1700. Bendra jų vertė – 570 milijardų JAV dolerių (tai reiškia 18% pagal orlaivių vertę ir 7% – pagal orlaivių vienetus). Maždaug 1318 iš jų bus naudojami skrydžiams tarp nuolat augančių pasaulio didmiesčių.

Dviejų praėjimų orlaivių klasėje (nuo 250 iki 400 vietų keleiviams) per ateinančius 20 metų bus pristatyta maždaug 6240 naujų keleivinių ir krovininių orlaivių, kurių vertė maždaug 1340 milijardų JAV dolerių (42% pagal orlaivių vertę ir 24% pagal orlaivių vienetus). Iš jų 4330 orlaivių bus maži dviejų praėjimų lėktuvai (nuo 250 iki 300 vietų keleiviams), o maždaug 1910 – vidutiniai dviejų praėjimų lėktuvai (nuo 350 iki 400 sėdimųjų vietų). Šiuos segmentus užpildo A330/A340 šeima. Nuo 2013 metų A350XWB šeima patenkins visą dviejų praėjimų lėktuvų poreikį rinkoje.

Vieno praėjimo lėktuvų segmente per artimiausius 20 metų bus pristatyta beveik 17900 orlaivių, kurių vertė – apie 1274 milijardus JAV dolerių (40% pagal orlaivių vertę arba 69% pagal orlaivių vienetus). Lyginant su prieš tai teiktomis prognozėmis skaičiai padidėjo dėl išaugusios vieno praėjimo orlaivių paklausos, ypač Azijos Ramiojo vandenyno regione, atsirandančių nebrangių vežėjų ir padidėjusios maršrutų liberalizacijos.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...