2012 Vasario 21

Tarptautinė „PwC“ apklausa: interneto parduotuvės tampa vis populiaresnės

veidas.lt


Remiantis naujausios „PwC“ atliktos apklausos duomenimis, net 53% pasaulio vartotojų vis labiau linkę apsipirkti internetu. Net penktadalis (22%) apklaustųjų pirmąjį savo pirkinį įsigijo per praėjusius metus, o tai rodo šiuo metu vis labiau populiarėjančią internetinio apsipirkimo paslaugą.

Atlikus tyrimą, kuriame dalyvavo daugiau kaip 7 tūkst. respondentų iš įvairių pasaulio šalių, pastebėta, jog vartotojai internete perka vis dažniau. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje žmonių, perkančių internete bent kartą per savaitę, šiais metais kiekis išaugo 14%, lyginant su tokiu pat laikotarpiu 2010-aisiais.

„Interneto parduotuvės populiarėja, tačiau patenkinti keleto šalių vartotojų poreikius darosi vis sunkiau naudojant tik vieną internetinį tinklapį ir tiekiant siaurą produktų asortimentą. Nebent kaip „Amazon” vartotojams galite pasiūlyti itin platų pasirinkimą arba kaip „Apple” –  parduodate unikalų ir pasauliniu mastu patrauklų produktą“, – teigia „PwC” konsultacijų partneris Lietuvoje Vidas Venckus.

Apklausa parodė, jog įvairiose šalyse apsipirkimo internetu įpročiai skiriasi – Kinijos vartotojai internete apsipirkinėja beveik 4 kartus dažniau negu kai kurie europiečiai. Net 70% Kinijos vartotojų internete apsiperka bent kartą per savaitę palyginus su 40%  JAV ir 20% Olandijos, Prancūzijos ar Šveicarijos vartotojų.

Pagrindiniais apsipirkimo internetu privalumais respondentai įvardino galimybę pirkti visą parą (28%), geresnių pasiūlymų ir pigesnių prekių pasiūlą (25%) ir tai, kad internetu apsipirkti yra ne tik greičiau (18%), bet  ir paprasčiau (11%) nei parduotuvėje.

Priežastys, darančios įtaką elektroninių parduotuvių populiarumui skirtingose šalyse, yra gana įvairios. Vartotojai Jungtinėje Karalystėje dažniausiai renkasi tas elektronines parduotuves, kurios sudaro galimybę asmeniškai atsiimti internetu pirktas prekes parduotuvėje, tuo tarpu JAV pirkėjams –  svarbu  prekės grąžinimo galimybės.

Nemokamo prekės grąžinimo ir greito pristatymo paslauga yra svarbiausia pirkėjams Vokietijoje, tačiau visiškai nereikšminga prancūzams. Jie naudojasi tik ypatingais  pasiūlymais interneto parduotuvėse. Kinijos ir Honkongo pirkėjai pirmenybę teikia taikomoms nuolaidoms.

Tyrimas parodė, jog socialinė žiniasklaida daro vis didesnę įtaką vartotojų sprendimams pirkti. Vienas iš trijų respondentų kasdien naudojasi bent vienu socialinės žiniasklaidos kanalu apsipirkimui (pvz. Twitter).

Net 44% respondentų Honkonge, 40% Kinijoje, 32% JAV ir 20 % Jungtinėje Karalystėje seka  mėgstamų prekių ženklų pasiūlymus socialiniuose tinkluose. Apklausos duomenimis, net 90% Kinijos respondentų socialine žiniasklaida naudojasi dažniau nei kitų šalių respondentai.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (1)

  1. Kotryna Kotryna rašo:

    Na man paciai tai internetinis apsipirkinejimas tai labai patogu. :) Ypac kai gyvenu gana toli nuo miesto. Tai tiesiog uzsisakau preke kad ir is kokios varles, ir man atveza i namus. tai nereikia ieskoti kad kas parvestu ja man is miesto. Manau ir kiti zmones butent del sios priezasties taupydami savo pinigus laika ir nervus apsipirkineja internetu.


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...