2011 Birželio 29

Su latviais dėl lėšų dujų terminalui – nekonkuruosime

veidas.lt

BFL

Lietuva, plėtodama savo suskystintų gamtinių dujų terminalą, neketina konkuruoti su Latvija dėl Europos Sąjungos lėšų pritraukimo regioninio suskystintų dujų terminalo statyboms kaimyninės valstybės teritorijoje, trečiadienį po susitikimo su Latvijos Ministru Pirmininku Valdžiu Dombrovskiu patvirtino Premjeras Andrius Kubilius.

“Kaip žinote, Baltijos valstybėse yra diskutuojama apie regioninį dujų terminalo projektą, bet taip pat planuojami ir vietiniai vietinėms reikmėms reikalingi terminalai. Mano įsitikinimu, šie projektai nėra tarpusavyje vienas kitą paneigiantys ir, ypač matant pasaulinę suskystintų dujų vystymosi perspektyvą, mes einame teisingu keliu – plėtojame ir vietinius terminalus, ir tikiuosi, kad rasime sutarimą ir dėl regioninio terminalo, kuris galbūt pritrauks ir ES finansavimą”, – kalbėjo A. Kubilius.

Į klausimą, ar Lietuva, plėtodama savo projektą, neketina konkuruoti su Latvija dėl Europos Sąjungos lėšų pritraukimo, A. Kubilius atsakė, kad konkuruoti neketinama, ES lėšos gali būti pritrauktos ir į regioninį terminalą.

V. Dombrovskio teigimu, artimiausiu metu baigta planuojamo regioninio suskystintų dujų terminalo galimybių studija, ir paaiškės, ar šis projektas bus finansuojamas ES lėšomis.

ELTA primena, kad Lietuvoje suskystintų dujų terminalą tikimasi pastatyti ir paleisti eksploatuoti iki 2014 metų. Skaičiuojama, kad terminalo statyba kainuos apie 200 mln. eurų, iki 20 proc. šios sumos galėtų padengti privatus investuotojas. Investavimo galimybėmis į terminalo statybą domisi JAV kompanija “Cheniere Energy”.

Šiuo metu svarstomi labai konkretūs teritorijų planavimo, žemės perdavimo reikalai. Iki liepos vidurio tikimasi baigti žemės planavo darbus, o patikslintas terminalo statybos darbų grafikas bus patvirtintas birželio pradžioje.

Nustatyta, jog tinkamiausia vieta suskystintų gamtinių dujų terminalo statybai yra pietinė Klaipėdos jūros uosto dalis ties Kiaulės nugara. Terminalas būtų plaukiojantis ir turintis saugyklą.

Terminalo pajėgumas ties Kiaulės nugara būtų nuo 2 iki 3 mlrd. kubinių metrų dujų per metus. Tokio terminalo statyba, ekspertų vertinimu, kainuotų pigiau nei sausumoje. Lietuvai tinkamiausias būtų laivas-saugykla su įranga. Laivas nuolat stovėtų prie kranto, o prie jo priplauktų laivas tiekėjas su dujomis.

Kad sėkmingai veiktų terminalas, prieš tai reikia pabaigti statyti dujotiekį Klaipėda-Jurbarkas, kuris stringa dėl finansavimo.

Terminalo statyba ties vadinamąja Kiaulės nugaros sala ne kartą buvo kritikuota aplinkosaugininkų, nes saloje peri reti paukščiai.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...