2011 Gegužės 03

Simbolinės metro stoties informacinis centras

veidas.lt

"Veido" archyvas

Piliečių asociacijos „Metro sąjūdis” iniciatyva, nuo gegužės 3 d. visą vasarą vilniečiai galės apsilankyti simbolinės metro stoties informaciniame centre, įsikūrusiame prie Baltojo tilto. Čia jie gaus informacijos apie galimą metropoliteną sostinėje, galės įvertinti jo naudą sau ir miestui. Centras bus atviras vilniečiams ir miesto svečiams kasdien, nuo 12.00 val. iki 20.00 val.

„Simbolinės metro stoties informacinio centro atidarymu siekiame atkreipti dėmesį, kad rengiant visuomenei reikšmingus planus, tokius, kaip netrukus naujai išrinktos Vilniaus miesto tarybos pradedamas svarstyti viešojo transporto iki 2040-ųjų sostinėje specialusis planas, būtina pristatyti visuomenei visas galimas alternatyvas. Kad mūsų visuomenė galėtų tarti lemiamą žodį politikų sprendimams, kaip tai daroma visoje Europoje, –  teigia „Metro sąjūdžio” valdybos pirmininkas Juozas Zykus.

"Veido" archyvas

Pasak J. Zykaus, Vilniuje jau seniai pribrendo sąlygos diegti naują viešojo greitojo transporto sistemą, kuri pakeistų miestą iš esmės ir atitiktų Europos sostinių statusą. „Vilniaus miesto strategijoje taip pat numatoma, kad sostinė turi tapti moderniu Vidurio Europos didmiesčiu, pasižyminčiu jaukia ir šiuolaikiška atmosfera, patrauklumu, naujovėmis bei pažangiais pokyčiais, – pastebi „Metro sąjūdžio“ valdybos pirmininkas. – Strategijoje, be kita ko nurodoma, jog vienas svarbiausių gerovės rodiklių yra ES lygį atitinkantis saugus, ekonomiškas, greitas ir patogus viešasis transportas“. J. Zykaus teigimu, būtent metro pagal visus kriterijus Europoje yra pripažintas kaip viena patogiausių miesto transporto priemonių, todėl įdiegus Vilniuje metropoliteną, mūsų sostinė atitiktų ir Europos Komisijos parengtų „Transportas 2050” strateginių nuostatų reikalavimus ir taptų „žaliu” miestu.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto profesorius Jonas Anuškevičius atkreipia dėmesį, kad pastaraisiais metais Vilniaus plėtra intensyviausiai vyksta vakarų kryptimi, todėl net ir skeptikams netrukus teks pripažinti Vilniaus-Kauno dvimiestį (dvipolį) su per milijoną perkopusiu gyventojų skaičiumi. „Pagrindinėje šalies magistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda transporto eismas vis intensyvėja, o pasiekęs sostinę, ypač – jos centrą, užkemša visas gatves, – sako specialistas. – Vilniaus gatvių pralaidumo parametrai jau visiškai išnaudoti, todėl požeminis metro su racionaliai išdėstytomis stotelėmis, kaip matyti iš kitų Europos bei pasaulio istorinių miestų pavyzdžių, geriausiai leistų išspręsti problemą“.

"Veido" archyvas

Seimo nario Pauliaus Saudargo, kurio iniciatyva, siekiant aktyviai prisidėti prie Vilniaus miesto transporto sistemos gerinimo, 2011 m. balandį Seime suburta parlamentinė metro idėjos paramos grupė, nuomone, norėdami įveikti visus Europos transporto sektoriaus keliamus iššūkius, turime iš esmės reformuoti Lietuvos transporto sistemą. Todėl parlamentinė metro grupė, prie kurios prisijungė 60 parlamentarų iš skirtingų Seimo frakcijų, ketina ieškoti Vilniaus transporto sistemos modernizavimo alternatyvų, svarstyti metropoliteno Vilniuje galimybę bei skatinti Seime diskusijas šia tema.

Piliečių asociacija „Metro sąjūdis“ vienija apie 6000 narių: mokslininkų, visuomenės veikėjų, transporto specialistų ir sostinės gyventojų. „Metro sąjūdžio“ valdybos pirmininkas – Juozas Zykus.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...