2014 Rugsėjo 02

Patenkintas darbuotojas – sėkmingesnis verslas. Kodėl tuo nesirūpiname?

veidas.lt

Kodėl vienose įmonėse darbuotojai mielai lieka, net gavę geresnių pasiūlymų, o kitose jų neišlaiko nė aukšti atlyginimai? Daug lemia darbdavių požiūris, deja, daug kur jis tebėra primityvus.

Viename Klaipėdos viešbutyje portjė dirbęs jaunas vaikinas Vitalijus galėtų papasakoti daug kurioziškų istorijų iš viešbučio gyvenimo. Ne vienos istorijos herojai yra darbdaviai. Klaipėdiečiui atrodydavę gana keista, kad minimalų ar net mažesnį atlyginimą gaunantys darbuotojai dažniausiai būdavo motyvuojami ne pažadais didinti algą ar kažkuo panašiu, o kabančiais plakatais su įkvepiančiomis citatomis. Vitalijų būtų labiau motyvavę didesnis atlyginimas, gera atmosfera darbe ar bent jau skaidrumas skirstant premijas.

„Na, kai gaudavau užduotį, sakydavau „klausau ir paklūstu“. Žinoma, lojalumas mažėjo kiekvieną mėnesį, – sako jau kitą darbą susiradęs vaikinas ir priduria, kad darbdaviai per daug nesuko galvos, kaip jaučiasi jų darbuotojai ar kaip geriau juos motyvuoti. – Kadangi tai buvo viešbutis, kuriame darbas nereikalauja didelių įgūdžių, o tinkamos darbo jėgos aplink daug, tai jie nelabai dėl to nerimavo.“

Naujas darbuotojų vertinimo ir talentų valdymo sprendimus siūlančios įmonės „Profiles International“ atliktas tyrimas rodo, kad darbuotojų motyvacija ar pasitenkinimu darbu nuosekliai rūpinasi reta net ir stambi lietuviško kapitalo įmonė. Išanalizavus duomenis, gautus iš 283 lietuviškų įmonių, priskiriamų prie tūkstančio reikšmingiausių šalies verslo organizacijų, paaiškėjo, kad 46 proc. jų apskritai neatlieka darbuotojų vertinimo. Kita vertus, net jį atliekančios verslo organizacijos dažniausiai tai daro paviršutiniškai ir beveik visą dėmesį koncentruoja į tai, kiek darbuotojas duoda įmonei naudos.

Kaip aiškina „Profiles International“ vadovas Lietuvoje Tomas Ridikas, rezultatus vertina 65 proc. tyrime dalyvavusių įmonių, tačiau darbuotojų pasitenkinimą darbu – tik 21 proc., o motyvaciją ir įsitraukimą – vos po 10 proc. lietuviškų verslo organizacijų.

„Pagrindinis efektyvaus ir produktyvaus darbo pamatas – gera darbuotojo savijauta darbo metu, motyvacija – yra visiškai neaktualus Lietuvos verslo sektoriuje. Įmonės, siekdamos gerų darbo rezultatų ir neatsižvelgdamos į darbuotojo psichologinę savijautą, tarsi stengiasi išgydyti ligą, neieškodamos jos priežasties“, – teigia T.Ridikas.

Ne tik visą šį tekstą, bet ir visus kitus šios savaitės “Veido” straipsnius galėsite perskaityti išsiuntę žinutę numeriu 1390 ir įrašę “veidas 332014″ bei įvedę gautą kodą.

Žinutės kaina 4 Lt/1,16 EUR. Plačiau http://www.veidas.lt/veidas-nr-33-2014-m

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...