2011 Kovo 14

Verslas

“Orlen” kreipėsi į Europos Komisiją

veidas.lt

Didžiausias Lenkijos naftos koncernas “Orlen” patvirtino, jog kreipėsi į Europos Komisiją dėl “Lietuvos geležinkelių” veiksmų, kurie turėjo neigiamos įtakos bendrovės “Orlen Lietuva” veiklai.

“Patvirtiname, kad “Orlen Lietuva” kreipėsi į Europos Komisiją, kuriai buvo išreikšti mūsų priekaištai dėl “Lietuvos geležinkelių” verslo praktikos. Tačiau mes nežinome, kokioje srityje Komisija atlieka tyrimą, tad daugiau komentarų šiuo klausimu pateikti negalime”,- teigiama BNS atsiųstame koncerno “Orlen” atsakyme.

Anot jo, “Orlen” daug kartų atkreipė dėmesį į pažeidimus, dėl kurių nukentėjo “Orlen Lietuva”, pavyzdžiui, išardžius 19 kilometrų bėgių, padidėjo įmonės transportavimo išlaidos ir buvo pakenkta jos eksporto galimybėms.

“Mes suprantame Europos Komisijos susidomėjimą “Lietuvos geležinkelių” veikla”, – rašoma “Orlen” Komunikacijos skyriaus atsakyme.

Praėjusią savaitę paskelbta apie Europos Komisijos įtarimus, jog Baltijos šalių geležinkelių įmonės sudarė kartelinį susitarimą. Neoficialiai teigta, kad tyrimas atliekamas, gavus “Orlen” skundą, o kartelį galėjo sudaryti Lietuvos ir Latvijos geležinkeliai.

Bendrovė “Lietuvos geležinkeliai” pranešė, kad bendrovėje lankėsi Europos Komisijos Konkurencijos generalinio direktorato atstovai. Bendrovės žiniomis, Komisijos atstovai surinko medžiagą, pagal kurią ir bus sprendžiamas “Orlen” skundo pagrįstumas.

Pernai skelbta, kad “Orlen” ruošia skundą Europos Komisijai dėl Lietuvos geležinkelių konkurencinių veiksmų – neva nesąžiningų tarifų taikymo bei ruožo Bugeniai-Rengė išardymo kapitaliniam remontui.

“Lietuvos geležinkelių” nuomone, šios pretenzijos yra nepagrįstos, – tai esą patvirtino Lietuvoje vykęs arbitražas, o Europos Komisijai skundą galimai pateikęs Lenkijos naftos koncernas siekia spausti Lietuvos geležinkelių bendrovę dėl sau nepalankių arbitražo teismo sprendimų, tam panaudodamas Europos Sąjungos institucijas.

Europos Komisijos atstovai, iš anksto neįspėję, kovo 8 dieną apsilankė Baltijos šalių geležinkelių įmonėse, pranešė EK.

Pasak pranešimo, Komisija turi priežasčių manyti, jog šios įmonės pažeidė Europos Sąjungos konkurencijos taisykles, kurios draudžia kartelinius susitarimus ir netinkamą verslo praktiką bei neleidžia naudotis dominuojančia padėtimi rinkoje.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...