2011 Sausio 11

Informacinės technologijos

Lėšos elektroninio parašo plėtrai valstybės institucijose panaudotos neefektyviai

veidas.lt

Lėšos, skirtos elektroninio parašo infrastruktūros valstybės institucijose plėtros projektui, panaudotos neefektyviai, teigia Valstybės kontrolė (VK).

Gyventojai ir įmonės dar negali gauti dalies viešųjų paslaugų elektroniniu būdu todėl, kad iki šiol dauguma valstybės tarnautojų neturi galimybės naudotis saugiu elektroniniu parašu, teigia valstybiniai auditoriai, atlikę valstybės tarnautojų pažymėjimų naudojimo elektroninėje erdvėje auditą.

Valstybės kontrolierė Giedrė Švedienė pabrėžė, kad funkcijas, susijusias su elektroninės valdžios politikos formavimu ir elektroninio parašo viešajame sektoriuje sistemos kūrimu, vykdo aštuonios valstybės institucijos, tačiau stinga jų veiksmų tarpusavio koordinavimo.

Be to, nėra vienos institucijos, kuri būtų atsakinga už valstybės tarnautojų pažymėjimų pritaikymą naudojimui elektroninėje erdvėje.

Elektroninio parašo infrastruktūros valstybės institucijose plėtros projektas buvo pradėtas įgyvendinti 2005 metais. Įgyvendinus šį projektą, iki 2008 metų fiziniams ir juridiniams asmenims turėjo būti teikiama ne mažiau kaip 50 proc. viešųjų elektroninių paslaugų, naudojant elektroninį parašą.

Tačiau 2009 metais kompanijos “BGI Consulting” atliktas tyrimas parodė, kad projekto tikslai nebuvo pasiekti – aštuonios iš 20 pagrindinių viešųjų paslaugų yra visiškai pasiekiamos internetu, o likusių paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę lygis dar gerokai atsilieka nuo Europos Sąjungos šalių viešosios paslaugos perkėlimo lygio, todėl gyventojui reikia atvykti į viešojo administravimo instituciją ar pateikti juridinius faktus patvirtinančias pažymas.

Audito rezultatai rodo, kad lėšos, skirtos elektroninio parašo infrastruktūros valstybės institucijose plėtros projektui, panaudotos neefektyviai.

Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos užsakymu pagaminti nauji valstybės tarnautojų pažymėjimų blankai dėl įdiegtų technologinių pranašumų pabrango kelis šimtus kartų.

Nors nauji pažymėjimai suteikia valstybės tarnautojui galimybę pasirašyti elektroninius dokumentus saugiu elektroniniu parašu ir galimybę identifikuoti tarnautoją jam jungiantis prie sistemų ir registrų, tačiau visaverčiam naudojimui dar nėra pritaikyti 88 procentai 2008-2009 metais pagamintų pažymėjimų.

Beveik visos ministerijos iš esmės yra pasirengusios elektroninių dokumentų mainams, tačiau valstybės institucijos neįpareigotos šiais dokumentais keistis, todėl valstybės tarnautojai neturi poreikio ir galimybės naudoti pažymėjimus su kvalifikuotu elektroniniu parašu atlikdami tarnybines funkcijas.

Valstybės tarnautojams nesuteikiama informacija apie galimą pažymėjimų naudojimą elektroninėje erdvėje, todėl turintys reikiamų įgūdžių ir priemonių tarnautojai neskatinami naudoti pažymėjimus sudarant elektroninius dokumentus, nesukurtos patogios naudoti paslaugos.

Valstybės kontrolė rekomendavo Vyriausybei paskirti vieną instituciją, atsakingą už valstybės tarnautojų pažymėjimų naudojimą elektroninėje erdvėje, ir užtikrinti šių procesų koordinavimą, priimti išlaidų ir naudos analize pagrįstus sprendimus dėl valstybės tarnautojų pažymėjimų naudojimo elektroninėje erdvėje.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (2)

  1. JoJo JoJo rašo:

    Nusikalstama betvarkė. Kas rengė projektą be atsakomybių paskirstymo? Kas leido prastai parengtą (blogai paskirstytos vadovų ir vykdytojų atsakomybės, be vidinės kontrolės) finansuoti?
    Nebuvo tokių reikalavimų? O kas juos turėjo suformuluoti?
    Kokius valdymo dokumentus reikia keisti, kad būtų pašalintos pažeidimų sisteminės priežastys valstybės projektų valdymo sistemoje?
    Juk valstybėje yra vykdoma daug svarbių projektų, ir visur (kaip girdėti žiniasklaidoje) yra esminių trūkumų ar pažeidimų todėl, kad finansuojami blogai parengti ir blogai valdomi projektai. Ir toliau taip bus, nes trūksta elementarių valdymo žinių.

  2. JoJo JoJo rašo:

    Kaip šalis gali gyventi gerai, jei jos valdininkai nemoka valdyti valstybinės svarbos projektų. Tai didžiausios atsakomybės projektai, jų rengimui ir valdymui turi būti sutelktos geriausios projektų valdymo kompetencijos. Tam, kad efektyviai būtų naudojami pinigai ir kiti resursai, kad žmonės galėtų didžiuotis savo šalimi: štai dar vieną projektą padarėme greitai, efektyviai ir labai gerai.

    O dabar gėda dėl kiekvieno projekto organizavimo ir vykdymo. Jau nekalbant apie realius nuostolius šalies ekonomikai, ir tiesioginius ir netiesioginius.


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...