2010 Spalio 20

Policija

Ketvirtis policijos automobilių – gerokai susidėvėję

BNS

Maždaug ketvirtadalis Lietuvos policijos naudojamų automobilių gerokai susidėvėję, o kas dešimta mašina – senesnė nei 15 metų. Policijos vadovybė padėties nedramatizuoja, tačiau pripažįsta, kad trūksta ne tik naujų automobilių, bet ir kitų svarbiausių darbo priemonių, rašo “Lietuvos žinios”.

Policijos patruliai, neseniai viešai skundęsi, kad trūksta uniformų, prakalbo ir apie kitų darbo įrankių stygių. Jų teigimu, dalis automobilių, alkoholio matuoklių ir greičio matavimo prietaisų šiandien visiškai pasenę ir beveik netinkami naudoti.

“Yra tikrai gerų, patruliuoti tinkamų automobilių, bet yra ir tokių, kuriais važinėti nesaugu ir galbūt net pavojinga. Šios mašinos ne tik techniškai susidėvėjusios, jos seniai praradusios ir estetinį vaizdą. Pasitaiko atvejų, kai sulaikyti asmenys atsisako sėsti į tarnybinius automobilius – esą bijo, kad važiuojant jie subyrės”, – teigė sostinės gatvėse patruliuojantys pareigūnai.

Pasak jų, trūksta ne tik naujesnių mašinų, bet ir alkoholio matuoklių.

Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato (VPK) viršininkas Kęstutis Lančinskas neslėpė: šiandien “ties riba” yra maždaug ketvirtadalis patrulinių automobilių, o kai kurie jau nuriedėję per pusę milijono kilometrų. Pasak pašnekovo, tokių mašinų eksploatavimas brangiai kainuoja, tačiau policija esą negali taip paprastai nurašyti šių senienų. Mat šiandien nebūtų kuo jų pakeisti.

“Problema egzistuoja, maždaug kas ketvirtas automobilis – senas. Juos reikia nuolat remontuoti, o tai kainuoja. Žinoma, nuolatiniam patruliavimui stengiamės tokių mašinų neskirti, tik važinėti jomis dirbant “pasyvų” darbą. Jei finansinė padėtis nepagerės, manau, kitąmet naujų automobilių dar neturėsime”, – sakė K.Lančinskas.

Kauno VPK viršininkas Algirdas Kaminskas taip pat neneigė, kad dalies laikinosios sostinės patrulių naudojamų automobilių techninė būklė kelia rimtą susirūpinimą. Jo skaičiavimu, iš beveik pusketvirto šimto Kaune esančių policijos mašinų maždaug trečdalis jau galėtų važiuoti “užtarnauto poilsio”.

“Nesakau, kad padėtis tragiška. Dirbti ir užtikrinti policijos funkcijas dar galima. Kaip bus ateityje, sunku pasakyti. Viskas priklausys nuo finansinio pajėgumo, o jis, kaip žinoma, dabar nėra pats geriausias”, – kalbėjo A.Kaminskas.

Šiuo metu Lietuvoje yra 2263 policijos automobiliai. Oficialiais Policijos departamento duomenimis, iš jų maždaug dešimtadalis senesni nei 15 metų. Panašus ir 10-15 metų senumo policijos mašinų skaičius. Dar apie pusšešto šimto transporto priemonių yra 5-10 metų.

Policijos generalinio komisaro pavaduotojas Algirdas Stončaitis susidariusios padėties pernelyg nedramatizuoja ir tikina, kad policija šiandien pajėgi atlikti visas jai patikėtas funkcijas. Tačiau, pasak pareigūno, apie ryškesnį transporto priemonių parko atnaujinimą bus galima kalbėti tada, kai pagerės bendra valstybės ekonominė padėtis.

Tvarką keliuose prižiūrintiems pareigūnams darbą apsunkina ne tik seni automobiliai, bet ir alkoholio matuoklių trūkumas. Pavyzdžiui, iš 30 Vilniaus kelių patrulių ekipažų šie dažnai naudojami prietaisai yra tik 12 mašinų. Todėl sulaikę galbūt neblaivų vairuotoją, patruliai neretai negali iš karto atlikti patikros. Jie priversti vežti pažeidėją į policijos įstaigą arba kviesti į įvykio vietą kolegas, turinčius girtumo nustatymo įrangą.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (1)

  1. Aurimas Aurimas rašo:

    Labiausiai patiko: “Pasitaiko atvejų, kai sulaikyti asmenys atsisako sėsti į tarnybinius automobilius – esą bijo, kad važiuojant jie subyrės”. Nemanau, kad sulaikytieji dėl to atsisako sėsti į automobilius, che che…


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...