2016 Kovo 17

Vakaro skaitiniai

Ką Jums reikia žinoti apie kūno kalbą darbe (ištrauka iš knygos)

veidas.lt

Pasaulyje pripažinti santykių ekspertai, bestselerių „Kūno kalbos vadovas“ ir „Kodėl vyrai nesiklauso, o moterys nesiorientuoja žemėlapiuose“ autoriai Allanas ir Barbara Peaseʼai savo knygoje „Kūno kalba darbe“ (išvertė Gediminas Auškalnis) pateikia patarimų, kaip išmokti akimirksniu perprasti žmones ir kaip kuo geriausiai išnaudoti savo galimybes darbo aplinkoje.

Perskaitę knygą „Kūno kalba darbe“ Jūs sužinosite, ką slepia kūno judesiai ir veido išraiškos, įsitikinsite, kaip kūno kalba gali padėti Jums planuojant ir siekiant karjeros, o svarbiausia – labiau pasitikėsite savimi.

***

Įvaldykite susirinkimų meną ir ištobulinkite garso ir vaizdo konferencijų įgūdžius

Markas galvojo, kad verslo posėdis einasi puikiai. Deja, jis nepastebėjo, kad jau 20 minučių jo kolegos kojos buvo sukryžiuotos ir nusuktos į artimiausią išėjimą.

Išsiskirkite atsistodamas

Visus pasitarimus neatidėliotiniems sprendimams priimti veskite stačiomis. Tyrimai rodo, kad pokalbis stovint yra gerokai trumpesnis nei sėdint, o stovimą susitikimą vedantis žmogus yra laikomas aukštesnės padėties už tuos, kurie sėdi. Kai kurie šiuolaikiški verslininkai netgi įdiegė įmonės politiką, draudžiančią sėdomis vesti trumpus susirinkimus, nes stovintys darbuotojai yra dinamiškesni.

Jei atsistosite, kai kiti žmonės įeina į jūsų darbo erdvę, taip pat sutaupysite nemažai laiko, todėl susimąstykite, ar neverta atsisakyti lankytojų kėdžių savo darbo vietoje. Pokalbiai stovint yra greiti ir arčiau esmės, kiti nešvaisto jūsų laiko savo tarškėjimu apie nieką ar klausimais, pavyzdžiui: „Kaip tavo šeima?“ Taip pat gera mintis yra atsistoti, kai kalbate telefonu, nes jūsų žodžiai skambės valdingiau, o pats galvosite greičiau.

Padidinkite įtaką

Per asmeninį susitikimą norėdami sutelkti žmogaus dėmesį, rašikliu parodykite į vaizdinę medžiagą, pavyzdžiui, grafiką ar nešiojamąjį kompiuterį, ir taip kalbėkite apie tai, ką tuo metu mato jūsų pašnekovas. Tada pakelkite rašiklį ir laikykite jį tarp savo ir kolegos akių. Tai turi tam tikrą magnetinį poveikį. Pakėlęs galvą ir pažvelgęs į jus žmogus matys ir girdės, ką sakote, ir jūsų pranešimas bus įsimintas maksimaliai. Kalbėdami laikykite kitos rankos delną atvirą.

Per susitikimą naudodami vien rašiklį valdykite žmogaus žvilgsnį.

Kūno kalba darbe 9-oji taisyklė

Jei sėdėsite pasidėję rankas ant kėdės porankių, parodysite galią ir stipraus, doro žmogaus įvaizdį. Kuklūs, nugalėti žmonės rankas susideda kėdės viduje, todėl venkite to bet kokia kaina, nebent jūsų tikslas yra atrodyti nugalėtam ir baikščiam.

Kūno kalba darbe 10-oji taisyklė

Klausydamiesi kitų žmonių pakreipkite galvą – taip sudarysite negrėsmingo ir intuityvaus žmogaus įspūdį. Klausytojas taip pat išreikš pasitikėjimą jumis. Tačiau moterys, dalyvaudamos verslo derybose su vyrais, turėtų visada laikyti galvą pakeltą, kad neatrodytų nuolankios.

Naudingas gestas verslininkams, kurie nenori atrodyti grėsmingi, tačiau jokiu būdu netinkamas verslininkėms.

Sėkmė telekonferencijose

Pastaruoju metu dėl globalizacijos ir padažnėjusio darbo iš namų daugelis biurų posėdžiams naudoja telekonferencijas ir programinę įrangą, pavyzdžiui, „Skype“. Kadangi nematote savo kolegų ir klientų, perskaityti jų užuominas gali būti daug sunkiau. Dažnai balsas būna vienintelė bendravimo priemonė. Prieš pradėdami kalbėti stenkitės palaukti, kol tai daryti nustos kas nors kitas. Nors vėluojant ryšiui tai gali būti sudėtinga. Tačiau nėra nieko blogiau nei keli vienas per kitą kalbantys žmonės. Taip pat aiškiai parodykite, kada baigiate kalbėti. Pabandykite mintį užbaigti žodžiais: „O kokia jūsų nuomonė šiuo klausimu?“ Taip parodysite kitiems, kad atėjo jų eilė ir kad vadovaujate diskusijai.

Norėdamos atrodyti patikimos per telekonferencijas moterys turėtų pasimokyti kalbėti žemu balsu.

Kaip kalbant telefonu užmegzti ryšį

Tvarkydami reikalus telefonu atkreipkite dėmesį į kito žmogaus balso tembrą, intonaciją ir kalbėjimo greitį. Niekada nekalbėkite greičiau nei jis. Tyrimai atskleidė, kad kiti žmonės „jaučia spaudimą“, jei žmogus kalba greičiau už juos. Kalbėjimo greitis atspindi, kaip veiksmingai smegenys mąsto ir analizuoja informaciją. Kalbėkite tokiu pačiu greičiu ar šiek tiek lėčiau nei jūsų pašnekovas ir pamėgdžiokite jo intonaciją. Jei sugebėsite suderinti savo ir kito žmogaus kalbėjimo manieras, tai padės įtvirtinti bendras pažiūras ir užmegzti ryšį. Tai vadinama tempu ir kartais gali panėšėti į sinchroninį dviejų žmonių dainavimą. Kadangi laikui bėgant ir verslo santykiams augant žmonės ima nutuokti vienas kito judesius, pagrindinių kūno kalbos padėčių mėgdžiojimas nyksta, todėl vokalinis tempas tampa pagrindine priemone santykiams palaikyti.

Patikrinkite po stalu…

Kuo toliau nuo smegenų yra kūno dalis, tuo prasčiau suvokiame, ką ji daro. Taigi kojos ir pėdos yra svarbus informacijos šaltinis, galintis papasakoti apie žmogaus požiūrį. Per posėdį ar derybas ramiai atrodantis ir situaciją valdantis žmogus po stalu gali nepaliaujamai mosuoti ar trepsėti pėdomis, atskleisdamas pyktį ir nusivylimą, kad negali iš čia ištrūkti.

Mes atlikome bandymus su vadybininkais, kuriems surežisuotų darbo pokalbių metu buvo liepta įtikinamai meluoti. Atradome, kad nepriklausomai nuo vadybininko lyties, meluojant pasąmoningų kojų judesių skaičius gerokai padidėdavo. Daugelis vadybininkų meluodami naudojo apsimestines veido išraiškas ir bandė kontroliuoti savo rankas, tačiau beveik nė vienas nežinojo, ką daro jų kojos ir pėdos. Tad jei vadovas jums sako, kad niekas šioje įmonėje, net jis pats, šiemet negaus didesnio atlyginimo, būtinai pasižiūrėkite po stalu – ten pamatysite, ar jis sako tiesą.

Psichologas Polas Ekmanas atrado ne tik tai, kad meluojantys žmonės padidina judesių skaičių apatinėje kūno dalyje, bet ir šį tą daugiau: pasirodo, kad stebėtojams geriau sekasi suprasti, kada žmogus meluoja, kai mato visą jo kūną. Tai paaiškina, kodėl daugelis verslininkų jaučiasi gerai sėdėdami už stalo nepermatomu priekiu, slepiančiu apatinę jų kūno dalį.

…ir pažiūrėkite į jų kojas

Žmogaus kojos skirtos dviem pagrindiniams tikslams: judėti pirmyn ieškant maisto ir bėgti nuo pavojų. Kadangi žmogaus smegenys siekia to, ko nori, ir vengia to, kas nepatinka, iš kojų padėties galime suprasti tikruosius žmogaus norus. Kitaip tariant, kojos gali parodyti žmogaus apsisprendimą palikti pokalbį arba jame pasilikti. Atviros, nesukryžiuotos kojos rodo nuoširdų, dominuojantį požiūrį, o suglaustos pasakoja apie uždarumą ar neryžtingumą. Jei esate verslo posėdyje ir jūsų kolegos ar kliento pėdos nukreiptos į artimiausią išėjimą, tai ženklas, kad turite kaip nors tą žmogų sudominti arba įtraukti. Jei tai nepavyksta, nutraukite susitikimą ir bent taip išlaikysite kontrolę.

Jei dalyvaudami posėdyje suabejojate, ar žmogus sako jums tiesą, pažvelkite po jo stalu.

Kaip gėrimai gali užbaigti sandorį

Pasiūlykite gaivinamųjų gėrimų per verslo derybas ar posėdį ir galėsite pamatyti, kaip kitas žmogus vertina jūsų nuomonę ar pasiūlymą. Atkreipkite dėmesį į tai, kur žmogus atsigėręs padės savo puodelį, – tai tikslus jo atvirumo ir pasitikėjimo jumis rodiklis. Neryžtingas, abejojantis ar neigiamai nusistatęs žmogus puodelį pastatys priešais save, taip suformuodamas kliūtį. Priėmęs tai, ką girdėjo, puodelį jis padės šalia savęs parodydamas apie atvirą ar jūsų pusėn linkstantį požiūrį.

Rankos barjeras reiškia „ne“. Dabar ji atvira jūsų idėjoms.

Kaip priimti sprendimą per vakarienę

Šiais laikais verslo sprendimai už darbovietės ribų priimami taip pat dažnai, kaip jos viduje, todėl dabar pakalbėsime, kaip paskatinti palankų atsakymą į verslo pasiūlymą restorane. Sulaukti teigiamo nuosprendžio yra lengviau, kai kitas žmogus atsipalaidavęs ir nestato savo užtvarų, todėl reikėtų laikytis šių kelių paprastų taisyklių:

Pasodinti kitą žmogų nugara į sieną ar širmą. Taip sumažinsite stresą ir įtampą.

Susitikimui rinktis vietą su atpalaiduojančia aplinka, pritemdytomis šviesomis ir tylia fonine muzika. Geriausi restoranai dažnai turi atvirą židinį ar bent jau ugnies imitaciją, nes žino, kad atsipalaidavęs klientas išleidžia daugiau pinigų.

– Kodėl laikau visus šiuos rašiklius, pieštukus ir brošiūras? – paklausė klientas, pamažu panašėjantis į papuoštą kalėdinę eglutę.– Prie to grįšiu vėliau, – atsakė pardavėjas.

Išsirinkite apvalų stalelį ir siekite, kad niekas neblaškytų jūsų pašnekovo dėmesio. Norėdami sudominti savo pašnekovą, pasistenkite, kad jo vaizdą kitiems žmonėms užstotų širma ar didelis žaliuojantis augalas, ir venkite triukšmingų staliukų prie virtuvės ar baro.

Niekas verslo sprendimų nepriima pilna burna.

Pasistenkite viską aptarti iki patiekiant maistą. Pradėjus valgyti pokalbis gali užstrigti, o alkoholis apsvaiginti. Pavalgius, skrandis aprūpinamas smegenims skirtu krauju, kad būtų lengviau virškinti maistą, ir žmonėms tampa sunkiau aiškiai mąstyti. Pristatykite savo pasiūlymus, kol visi yra budrūs.

Knygą galite įsigyti čia

 

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...