2014 Sausio 08

Europa ir Azija: kas pritrauks daugiau turistų ir jų pinigų 2014 m.

veidas.lt


Pastarieji keleri metai turizmo rinkai buvo dosnūs rekordų. 2012 m. svečiose šalyse apsilankė daugiau kaip milijardas turistų, 2013-ieji buvo ypatingi atskiriems regionams, tokiems kaip Japonija ar Honkongas, skaičiuojantiems rekordinius turistų srautus. O kuo turizmo sektorius pradžiugins 2014-aisiais?

Turizmo ekspertai tvirtina, kad tarptautinis turizmas yra ekonomikos atsigavimo variklis, mat gausiai atvykstantys turistai solidžiai papildo šalių biudžetą, skatina kurti naujas darbo vietas ir gerokai prisideda prie BVP augimo. Pasaulio turizmo organizacija paskelbė, kad 2013 m. sausio–rugsėjo mėnesiais tarptautinis turizmas išaugo 5 proc. Atvykstančių turistų skaičius, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, padidėjo 41 mln. ir pasiekė net 845 mln. Labiausiai per šių metų devynis mėnesius didėjo turizmas Europoje bei Azijoje – po 6 proc.
Taigi besivaduojanti iš euro krizės Europa pagaliau pasivijo Aziją pagal tarptautinio turizmo plėtrą, tačiau ar pavyks Senajam žemynui atlaikyti tolesnį tempą, neaišku. Nes tuo metu, kai dalis Azijos regionų džiaugiasi šių metų rekordais ir planuoja naujus, iš Europos pasigirsta kur kas pesimistiškesnių žinių. Čia daugelyje šalių, pavyzdžiui, Ispanijoje, Prancūzijoje, Italijoje ir Graikijoje, vis dar neišspręsta gausybė ekonomikos problemų, vyrauja didžiulis nedarbas, todėl žmonės ieškosi pigesnių kelionių arba keliauja mažiau.
Atitinkamai keičiasi ir investuotojų elgesys. Štai tik vienas pavyzdys: dėl niūrių 2014 m. prognozių Ispanijos atžvilgiu kazino operatorius “Las Vegas Sands” atšaukė planuotą 30 mlrd. JAV dolerių investiciją prie Madrido, kur ketino statyti lošimo kurortą – šešis kazino ir dvylika viešbučių, ir galimybių investuoti pradėjo žvalgytis Azijoje. O juk tokių pavyzdžių ne vienas.
Net ir didžiausias Europos kelionių operatorius “TUI Travel PLC” prognozuoja, kad ateinančių metų pirmąjį pusmetį patirs didesnių nuostolių nei prieš metus. Mat turistų mažėja: Prancūzijoje klientų skaičius krito 19 proc, Vokietijoje – 7 proc. Tiesa, Jungtinėje Karalystėje ir Skandinavijos šalyse klientų daugėjo.
Atrodytų, galima pasidžiaugti, kad dažname įvairių organizacijų sudarytame labiausiai keliautojų lankomų miestų dešimtuke puikuojasi bent keli Europos didmiesčiai – Londonas, Paryžius ar Barselona. Kita vertus, juos iš aukštų pozicijų jau ėmė stumti Pietryčių Azijos megapoliai – Singapūras, Kvala Lumpūras ar Bankokas. Pastarasis, „MasterCard Global Destinacions Cities Index” duomenimis, šiemet iš nakvoti liekančių turistų uždirbo daugiausiai tarp visų pasaulio miestų.
Tokie rezultatai neatsitiktiniai, mat Pietryčių Azijos regiono turizmas per devynis šių metų mėnesius ūgtelėjo net 12 proc. Iš tiesų šią kelionių kryptį dažnokai renkasi įvairių valstybių gyventojai, norintys keliauti pigiau, mat kainos ten išties mažesnės nei Europoje. Palyginkime: Tailande nakvynė moderniame viešbutyje kainuoja apie 35–60 Lt, o Italijoje ar Austrijoje – apie 300–350 Lt.
Tiesą sakant, puikiais rezultatais sublizgėjo ne tik Pietryčių Azija, bet ir kiti Azijos regionai. Įspūdingais skaičiais džiaugiasi Honkongas, planuojama, kad iki metų galo atvykstančių turistų skaičius čia bus išaugęs 11 proc. ir pasieks rekordą – 54 mln. lankytojų. O statistikai apskaičiavo, kad kiekvienas atvykėlis čia išleidžia vidutiniškai po 2,6 tūkst. Lt. Panašaus augimo tempo Honkongas tikisi ir ateinančiais metais.
Japonija taip pat iš anksto skelbia rekordą: šiemet, susilpnėjus jenai, viliamasi, kad Japoniją aplankė 10 mln. turistų (ankstesnis rekordas buvo 2010 m., kai šalyje lankėsi 8,6 mln. keliautojų). Beje, japonai neketina užmigti ant laurų ir jau planuoja iki 2020 m. atvykstančių turistų skaičių padvigubinti.

Europiečiai nori keliauti pigiau, kinai – įdomiau
Nereikia būti aiškiaregiu, kad nustatytum, kur daugiausiai turistų planuoja atostogauti, – užtenka žvilgtelėti į “Amazon.com” šiuo metu perkamiausių kelionių gidų dešimtuką, kuriame puikuojasi po keturias knygas, skirtas Europos ir Azijos šalims, o pirmoje vietoje – Paryžius (Rick Steve’s), antroje – Tailandas („Lonely Planet”). Panaši situacija ir kitų leidyklų perkamiausių knygų sąrašuose.
Na, o „Lonely Planet” bene visuose 2014 m. krypčių sąrašuose siūloma aplankyti Prancūziją, pasidairyti po Naująją Zelandiją, užsukti į Kubą ar Braziliją, kurioje vyks XX pasaulio futbolo čempionatas. Įdomiausių miestų dešimtuke puikuojasi ir Ryga – 2014 m. Europos kultūros sostinė. Žurnalas „National Geographic Traveler” feisbuke ir tviteryje apklausė skaitytojus, kur jie rekomenduotų keliauti, ir pagal tai sudarė 2014 m. būtinų pamatyti vietų dvidešimtuką. Jame galima rasti ir mikroskopinį Lichtenšteiną, ir Ruandą, ir JAV nacionalinius parkus, ir gimtąjį popiežiaus Pranciškaus miestą Argentinoje. Įtrauktas ir Sočis, kuriame vyks 2014 m. žiemos olimpiada.
Iš tiesų krypčių pasirinkimas milžiniškas, tačiau turisto apsisprendimą rinktis vieną ar kitą šalį lemia ne tik gamtos grožis, miestų architektūra ar pasauliniai renginiai – daug svaresni asmeniniai poreikiai ir interesai. Todėl turizmo sektoriaus dalyviams svarbu įvertinti ne tik lėtėjančios pasaulio ekonomikos įtaką turizmui, bet ir besikeičiančius įvairių regionų bei socialinių grupių poreikius, moderniųjų technologijų ir socialinių tinklų įtaką.
Jau keletą metų vyrauja tendencija, kad vis daugiau su turizmu susijusių paslaugų parduodama internetu, viešbučiuose ima atsirasti virtualūs konsjeržai, be to, populiarėja ir vadinamieji mikroapsistojimai viešbučiuose – tarp susitikimų, skrydžių ir pan.
Pastebima ir dar viena tendencija: vis daugiau europiečių ieško būdų, kaip keliauti pigiau. Užuot apsistoję viešbučiuose, jie naudojasi “Airbnb.com”, “HouseTrip.com” ir “HomeAwey.com” paslaugomis, kai galima susirasti pigią nakvynę pas žmones ar net apsistoti nemokamai.
Panaši padėtis ir automobilių nuomos srityje: štai beveik 5 mln. vartotojų dešimtyje šalių turinčioje svetainėje “Blablacar.com” nesunku susirasti pakeleivingą automobilį, kuriuo galima pasiekti numatytą tikslą net ir už simbolinę kainą.
Azija kaip visada stebina kitoniškumu. Vos tik kinai išreiškė savo susidomėjimą kruizinėmis kelionėmis, Kinija nusprendė populiarinti šį kelionės būdą ir įtraukė jį į savo penkmečio planus. O Indijoje kelionių agentūros ir viešbučiai pagaliau atrado socialinius tinklus ir net 70 proc. didžiuosiuose miestuose esančių 4–5 žvaigždučių viešbučių turi savo paskyras. Afrikoje vis labiau populiarėja safariai, skirti visai šeimai, mat daugybė žmonių iš viso pasaulio, prisižiūrėję animacinių filmų, tokių kaip „Madagaskaras” ar „Liūtas karalius”, nori iš arčiau pažvelgti į laukinę gamtą.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...