2015 Rugsėjo 23

Elektromobiliams dar neatėjo metas

veidas.lt

Tomo Alksnio nuotr.

Toks įspūdis susidarė po kelių dienų pasivažinėjimo elektriniu BMW i3. Savo išvaizda ši mašina tikrai nenustebins nei aplinkinių merginų, nei pačių BMW markės fanų.

Jonas OKMANAS

Daug problemų kils, kai išsikraus elektromobilio baterijos. Bene vienintelė vieta jam įkrauti Vilniuje yra BMW atstovybės garažas, kuris nuolat užimtas „City Bee“ elektrinių mašinų. Sostinėje yra dar kelios elektromobilių įkrovimo stotelės, bet jos priklauso kitoms žinyboms, bet to, privalu turėti pereinamąją jungtį, nes i3 elektros lizdo jungtis yra specifinė, skirtinga nuo japoniškų ir amerikietiškų variantų. Dar kelios stotelės yra Kaune, Elektrėnuose ir šalia Vievio. Tačiau į pajūrį su i3 kol kas nuvažiuoti negalime – „užgesi“ kelyje, o gaila. Jau artimiausiu metu reikėtų elektrinės „degalinės“ kažkur Kryžkalnyje. Bet atperka kitkas – su i3 važiuoji nemokomai arba beveik nemokomai. Tiesa, laiko kelionėje turi turėti  gerokai daugiau nei įsipilti baką benzino, mat įkovimas užtrunka mažiausiai pusvalandį. Kita vertus, i3 gali krauti ir namie iš įprastinio elektros lizdo, bet tai užtruks gerą pusdienį.

Kas kita – naujojo elektromobilio technologijos. Šiame elektromobilyje jos – aukščiausio lygio, nes i3 yra elektromobilis su pagrindiniu 125 kW elektriniu motoru ir papildomu 7,4 kW benzininiu varikliu, kuris tiesiogiai nesuka automobilio ratų, o krauna elektros generatorių. Varikliukas maitinamas 9 litrais benzino ir gali sugeneruoti papildomus 90-100 km. Tai vadinamoji REX (range extender) sistema, benzininis variklis čia yra dviejų cilindrų, pasiskolintas iš BMW motociklo.

Dėl panaudotos naujo tipo anglies pluošto medžiagos BMW i3 sveria 1195 kg, t.y. apie 300 kg mažiau nei kiti kompaktiniai elektromobiliai. Važiuojant energijos taupymo režimu, su iki galo įkrautomis baterijomis i3 gali „komfortišku“ režimu nuvažiuoti apie 160 km. O pačio BMW koncerno teigimu, ypač taupant, nuvažiuojamas atstumas gali padidėti iki 200 km – tai vienas iš geriausių rezultatų elektromobilių rinkoje.

BMW kūrė i3 nuo visiško nulio, todėl jis iš pagrindų nepanašus į jokį kitą modelį. Net kėbulas yra ne iš plieno ar aliuminio, o iš anglies pluoštu sustiprinto polimero – itin stiprios ir lengvos medžiagos, paprastai naudojamos tik sportiniuose modeliuose. Salonas ne visai įprastas. Labiausiai į akis krinta veltinį primenanti durelių ir priekinės palangės medžiaga, pagaminta iš perdirbto pluošto. Kaip sako vokiečiai, dauguma detalių yra pagamintos iš elementariausių šiukšlių.

Anot gamintojų, jie stengiasi nedaryti klaidų – nepakanka būti praktiškam, jei nori sėkmingai parduoti elektrinius automobilius. Taigi gamintoja skyrė daug dėmesio i3 stiliui. „Labai malonu vairuoti, tai tikras BMW automobilis, o tai reiškia – puiki mašina“, – tikina BMW vadovybė. Tačiau šios mašinos kaina iš tiesų kandžiojasi – bazinė kaina yra 39 951 Eur., o bandyto egzemplioriaus papildoma įranga dar atseis apie 6 tūkst. Eur., nes pusę šios sumos kainuoja papildomas benzininis varikliukas.

Mažas motoriukas yra labiau ne nuvažiuojamo atstumo prailginimas, o rami galva, kai pasibaigus baterijoms, dar galėsi kažkiek papildomai nuvažiuoti, naudodamas po 0,6 litro benzino 100 km kelio. Ir jei tokiame “elektromobilyje” kaip „Toyota Prius” –benzininis variklis siunčia galią ir į ratus ir juos suka (iš principo tai yra hibridniai modeliai), BMW i3 dvicilindrio varikliuko galią perduoda į elektros motorą. Jei laiku įsikrauni jo baterijas, benzinas lieka nenaudojamas.

„BMW i3” sukimo momentas nemenkas – 250 Nm  ir tai važiuojant labai juntama, ypač dėl nedidelio modelio svorio. Iki 60 km/h greitį pasiekia gana sparčiai – per 3,7 s. 100 km/h greičiu automobilis važiuos po 7,2 s, o maksimaliai gali įsibėgėti iki 150 km/h, nes greitis yra ribojamas elektronikos. Keistas jausmas lydi ir važiuojant – atleidus akseleratoriaus paminą, mašina iš karto stoja, todėl dažnokai stabdžių pedalas lyg ir nereikalingas. Dėl to stabdžių trinkeles reikės keisti tik po 5 metų. Visiškai atleidus akceleratorių, elektromobilis įjungia baterijų įkrovos režimą ir yra staigiai stabdomas. Tokiu važiavimo stiliumi vairuotojas gali sutaupyti iki 10 proc. energijos. Judėjimo „lengvumui“ čia montuojami net 19 colių dydžio ratai.

 

 

 

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...