2010 Rugsėjo 02

Audrius Bačiulis

Ar tik prancūzai turi teisę vyti lauk čigonus?

veidas.lt

Praėjusią savaitę Prancūzijoje pradėtas masinis čigonų taborų naikinimas. Trys dešimtys jų jau nušluota nuo žemės paviršiaus, dar kelis šimtus toks likimas ištiks netrukus. Tie čigonai, kurie sutinka savo noru išsinešdinti iš Prancūzijos, į rankas gauna tūkstančio litų dydžio išmoką ir palinkėjimą ateityje nesiartinti prie galų valstybės sienos.

Tie, kurie nenori savanoriškai iš sočios Prancūzijos važiuoti į gimtąją skurdžią Rumuniją, uždaromi į laikinas stovyklas ir bus išsiųsti prievarta.

Įvairaus plauko akademiniai liberalai ir profesionalūs žmogaus teisių gynėjai blaškosi apimti isterijos, matydami tokį Prancūzijos valdžios ryžtą. Na, iš tiesų – kur tai matyta dabartinėje baugščioje ir veidmainingoje Europos Sąjungoje, kad nusikaltėliai būtų be ceremonijų semiami ir grupiniu būdu metami lauk? Juk pagal eurobiurokratų kanonus, kuriuos jiems parašė toliau universiteto auditorijos ir prabangių nuosavų namų kvartalų nosies nekišantys profesoriai, nusikaltėlius reikia popinti, auklėti, mokyti dorų darbų ir kitokiais būdais integruoti į visuomenę. Ir visa tai – už dorų mokesčių mokėtojų pinigus. Jokiais būdais nebausti!

Tik štai neteko girdėti, kad kuris nors čigonų ar kitų masiškai nusikalsti linkusių tautinių mažumų gynėjas norėtų gyventi savo ginamųjų kaimynystėje. Tiek Prancūzijoje, tiek, tarkime, Vilniuje, Naujininkuose, prie Kirtimų taboro.

Juk jis, kaip ir tie čigonų taborai Prancūzijoje, kurie dabar naikinami prezidento Nicolas Sarkozy įsakymu, yra toks pats nelegaliai pastatytas, gyvenimo sąlygos jame tokios pat pasibaisėtinos, o vaikai taip pat verčiami nusikalsti. Tad jį jau seniai reikėjo nugriauti, kartu sunaikinant vieną pagrindinių narkotikų prekybos taškų.

Oficialiais Policijos departamento duomenimis, 60 proc. Kirtimų taboro gyventojų teisti už prekybą narkotikais, neteisti už jokius kitus nusikaltimus tik 20 proc. (įtariu, vaikai arba tie apsukruoliai, kurie dar neįkliuvo). Tad jeigu, nuolaidžiaudami narkotikų prekeivių teises ginantiems veidmainiams, politikai ir teisėtvarka vengia kalbėti apie nusikalstamą čigonų etninę grupę (nors tą žinojo dar mūsų proseneliai), tegul kalba apie kompaktiškai gyvenančią organizuotą nusikalstamą grupuotę. Po to, kai su čigonais be ceremonijų ėmėsi tvarkytis kadaise žmogaus teises sugalvoję prancūzai, rimtų padarinių galinčio sukelti pasmerkimo iš ES pusės galima nebebijoti.

Tuo tarpu Vilniaus visuomenės reakcija į Kirtimų taboro sunaikinimą neabejotinai būtų teigiama, lygiai tokia pati, kaip ir čigonų kaimynystės atsikratančių prancūzų. Iškeldinus taborą į pagal visas sanitarines normas įrengtą ir tvarkingai aptvertą skydinių namų miestelį kur nors Naujosios Akmenės apylinkėse, taip pat būtų pasielgta pagal prancūziškąjį modelį, taikomą tiems čigonams, kurių dėl turimos pilietybės neina išvyti iš Prancūzijos.

Daugiau šia tema:
Kiti straipsniai, kuriuos parašė Audrius Bačiulis:
Skelbimas

Komentarai (1)

  1. Diskusija facebook.com Diskusija facebook.com rašo:

    Justinas Žilinskas ‎”Nusikalsti linkusios tautinės mažumos” tai jau dešimt balų. Solidu, objektyvu ir daro garbę žurnalistikos grandui.
    Prieš 3 val. · Patinka · 1 žmogus ·

    Indre Baliulyte Pakvimpa genocidu…

    Jie Manes Neislaisvino: man visada buvo įdomu, kodėl juos nori patalpinti į skydinius namukus… aš ir mielai pagyvenčiau…
    Vienas sugalvojo, kiti kartoja. Ir nereikia maišyti rumunų čigonų Prancuzijoje, su Lietuvos čigonais Lietuvoje. Jei per 20 metų valstybės pareigūnai (kurie atkūrinėja visą! Afganistano provinciją) nesugebėjo sutvarkyti narkotikų prekybos vienam tabore, tai prie ko čia skydiniai nameliai?

    Protingas Chamas: Nenoras matyti tikrovės tokia, kokia ji yra, nedaro garbės tarptautinės teisės grandui :)
    Patinka · 1 žmogus ·

    Protingas Chamas: Priminsiu, kad kai vienintelis Lietuvoje politikas pabandė imti spręsti Kirtimų taboro problemą, jam ant rankų-kojų iš karto pakibo politikuojantys Profesionalūs žmogaus teisių gynėjai ™ ir darė viską, kad problema liktų neišspręsta. Lig šio nežinau: jie tai darė iš kvailumo, už pinigus ar tiesiog norėdami pakenkti nemėgstamam politikui?

    Rasa Balockaite: o ka konkreciai turit minty sakydamas “pabande imtis spresti”?

    Protingas Chamas: Zuokas+taboras+policija+Čilinskas -> google.lt
    Patinka · 1 žmogus ·

    Marius Šulga: Didžiasalis puiki vieta naujam taborui. Juolab apleistų daugiabučių ten apstu.

    Martynas Ambrazas: http://www.youtube.com/watch?v=r8Hgw6OMhoc&feature=related

    Protingas Chamas: Ko tai visai į Vengrijos žydų kilmės prancūzą nepanašus :)

    Martynas Ambrazas Gaila nesuprantu apie ka jis te sneka , bet atrodo apie Kirtimu cigonus …
    Patinka · 1 žmogus ·

    Andrius Užkalnis: O kokia problema su “nusikalsti linkusios tautinės mažumos”, Žilinskai? Ar nemanai, kad vienos visuomenės grupės gali labiau būti linkusios nusikalsti (tegul ir dėl objektyvių priežasčių – žemesnio išsilavinimo, didesnio nedarbo jų tarpe, mažesnio alternatyvų skaičiaus).

    Lietuviai UK yra tautinė mažuma. Lietuviai UK statistiškai labiau negu anglai linkę pažeisti įstatymus keliuose. Nesolidu būtų apie tai kalbėti?
    Patinka · 3 žmonės (-ių) ·

    Rasa Balockaite: The settlement of Chánov, Czech, 12 large paneláks (concrete tenements) with 380 fully equipped flats, school building and infrastructure was built 1976-1978 by communist party (…) was to create an exemplary community for Roma (Gypsies) living, until then, scattered throughout Most in low quality housing, and to prove that the socialist state was able to integrate them.
    Nepavyko… http://buliceks.blogspot.com/2008/04/chanov-ghetto.html
    Patinka · 1 žmogus ·

    Justinas Žilinskas: ‎1. Kaip jau teisingai pastebėta, Lietuvos čigonų ir Prancūzijos situacija nelygintina. Prancūzijoje jie – nelegalūs kitos valstybės piliečiai, Lietuvoje – mūsų piliečiai. Nori mėginti išvyti mūsų piliečius? Ar dar kokie nors pasiūlymai?
    2. Tie “profesionalūs žmogaus teisių gynėjai” apsaugojo (tiksliau – nespėjo) Lietuvą nuo eilinės bylos Strasbūre, kuri, beje, eikvotų mokesčių mokėtojų pinigus ir dar kompensacijų priteisimas ir pan. Jeigu gyvename teisinėje valstybėje, negalima siųsti buldozerio, kur užeina ant seilės, turi būti daroma pagal įstatymus. Dabar, kiek žinau, situacija jau kitokia – dėl nelegalių statinių yra teismo sprendimai.
    3. Tai, kad policija nesugeba susidoroti su kriminaliniais elementais, gyvenančiais Tabore, yra policijos problema pirmiausia. Bet, ir vėl, jeigu gyvename teisinėje valstybėje, tuomet – tegul kelia bylas, vykdo tyrimus, patraukia atsakomybėn. Jeigu to nesugeba, ar nenori/negali,
    ar ranka ranką plauna (ir abi nešvarios), tuomet tai pirmiausia ne Taboro problema, o korumpuotos teisėsaugos.
    4. O jeigu nepatinka gyventi teisinėje valstybėje – tuomet manau Imperijos universiteto absolventui vieta Imperijos tarnybose
    atsirastų. Ir nevargintų tokie rūpesčiai kaip įstatymai ar žmogaus teisės – juk galima paprasčiausiai dubinai po golove ir dar damočit v sortire.
    maždaug prieš valandą via el. paštą
    Patinka · 1 žmogus ·

    Protingas Chamas: Rasa, sakiau gi jau – esmė ne tame, kokį mėšlyną su susikuria čigonai. Esmė tame – ar jie trukdo gyvenimą aplinkiniams, ar ne? Jei netrukdo, tegu smirsta savame š… Jei trukdo, gyvenvietė aptveriama ir prižiūrima teisėsaugos tokiu mastu, kuris garantuotų, kad čigonai aplinkinams netrukdytų gyventi.
    Patinka · 1 žmogus ·

    Rasa Balockaite: labai aciu, dar nepamirsau kas buvo pries 2.5 minutes. O jums toks klausimas nekuyla, kodel tokie projektai neveikia, ir ko is tos patirties siandien galima pasimokyti? Pruitt Igoe atvejis JAV panasus, nors ten net nebuvo jokiu etniniu aspektu.

    Protingas Chamas: Justinai, neapsimetinėk šlangu, tau prie žilos galvos netinka :) Puikiai žinai, kad: a) Civilizuotos demokratinės valstybės teisinės procedūros tampa neveiksniomis, susidūrusios su etnine-klanine nusikalstama grupuote, savo viduje a priori atmetančioje visą civilizuotos valstybės bendrabūvį; b) Policija nėra savaveikmė institucija, o tik politinės valdžios instrumentas. Nėra aiškios politinės valios, nėra bekompromisių policijos veiksmų.
    Patinka · 1 žmogus ·

    Justinas Žilinskas: Audriau, tą ir sakau – pirmiausia problema politinė valia/teisėsauga
    ir pan. Andriau, tu išsilavinęs žmogus, manau, nereikia aiškinti, prie
    ko Europos istorijoje vedė panašūs apibūdinimai kaip “tautinės
    mažumos, linkusios nusikalsti” ir įvairios panašios kolektyvinės atsakomybės priskyrimo formos.
    Patinka · 1 žmogus ·

    Protingas Chamas: Rasa, nėra skirtumų dėl kokių priežasčių – tautinių, rasinių, socialinių – kuri nors visuomenės grupė nėra pajėgi gyventi civilizuoto gyvenimo. Jungtinėse Valstybėse yra ne tik atskiri miesto rajonai, bet netgi ištisi miestai ar netgi didmiesčiai (Detroitas) pavirtę smirdinčiais lūšnynais po to, kai juose apsigyveno negrai. Tai tiesiog liudija, kad teorija apie skirtingus skirtingų rasių sugebėjimus nėra iš piršto laužta ir viskas.

    Protingas Chamas: Justinai, aš matau, prie ko dabar Europoje veda bandymai neigti, kad tam tikros tautinės, religinės ar kitaip save išskiriančios mažumos neatitinka civilizuoto bendrabūvio normų. Užvakarykštės žudynės Slovakijoje, kai žmogus neapsikentęs iššaudė ilgus metus visą namą terorizavusią čigonų šeimyną – vienas iš pavyzdžių. Lauksime, kol neapsikentę nerkomanų siautėjimo Kirtimų (o gal ir kitų Vilniaus rajonų) gyventojai surengs skerdynes tabore, ar spręsime problemą?
    Patinka · 1 žmogus ·

    Marius Šulga: Rasa, kodel Jus sakot kad tokie projektai neveikia? Istorija rodo kad veikia, ir net labai produktyviai. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Birkenau_gate.JPG

    Jie Manes Neislaisvino: Tai kad niekas niekada ir nesprendė taboro problemos, nors visokiose tarptautinėse ataskaitose privaryta kiek Lietuva išleido milijonų čigonų gyvenimui gerinti ir kiek institucijų sudėtingai dirba gerindami Vilniaus (ne Lietuvos, bo jų yra ir daugiau) taboro būvį.
    Policija pastatė kioską su kamerom-gerai kainavo
    Savivaldybė sutvarkė kelią narkomanus atvežti ir apšvietimą narkomanams-dar geriau kainavo
    gerinant servisą šalimais už dyką dalinami švirkštai narkomanams…
    Ir namukai čia ne prie ko ir žmogaus teisės.
    Numestus švirkštus tam tikrose vietose galima su grėbliu grėbt, o pati taboro bendruomenė yra situacijos įkaitė, vieni čigonai pardavinėja, kiti čigonai nuo narkotikų miršta. Ir visiems yra gerai, nes jei nebeliks taško tabore, tai toks bus kur kitur- ir svarbiausia, visi turi darbo. Policija, savivaldybė, žurnalistai, seimo kontrolieriai, lankstinukų ir knygų spausdintojai ir rašytojai, žmogaus teisės,Euro parlamentarai, patologoanatomai, taksistai, narko dyleriai, net švirkštų dalintojai – kokia vienybė, kaip pas Dievą -tai argi ne šitokiu pavyzdžiu turėtų sekti SADM ir darbo birža?
    Patinka · 3 žmonės (-ių) ·

    Rasa Balockaite: cia prie to pacio: “mokslininkai neisprendzia jokiu problemu – jos tiesiog jiems nusibosta”.

    Protingas Chamas: Jie pagal apibrėžimą negali išspręsti, daugiausia – nurodyti kelius ar būdus. Problemų sprendimas – vykdomosios valdžios, ne mokslo, reikalas.

    Rasa Balockaite: skirkit teorines ir praktines problemas.

    Protingas Chamas: JMN, apie kokius “situacijos įkaitus čigonus” galima kalbėti, kai 80 proc. taboro gyventojų – nusikaltėliai? Štai kad iš permanentinio “čigonų problemos sprendimo” minta gausybė žmonių, pirmiausia – valdininkų ir iš mokesčių mokėtojų kišenės išlaikomų NVP-šnykų – tai čia gryniausia teisybė. Kaip ir tai, kad jie labiausiai nesuinteresuoti, kad problema būtų išspręsta, nes tuomet liktų be darbo. Manau, tai didele dalimi paaiškina masinį Zuoko užsipuolimą, kai jis tik pabandė imtis taboro.

    Jie Manes Neislaisvino: Jie nusikaltėliai- policijos statistikai gerint, nes viskas yra žinoma, kas parduoda, kur parduoda ir ką parduoda- bet kiek Taboro tiekėjų, kurie nėra čigonai, pasodinta nieks nepasakys.
    O savivaldybės D-day buvo “bajeris”, tabore namus griauti, ir Vilniaus gyventojams padėti spręsti problemas (o jie yra Vilniaus gyventojai) – du skirtingi dalykai. Kilęs triukšmas, o jis ir turėjo kilt, leido savivaldybei iš vis nieko nedaryti su taboru ir tvarkyti tik tiek, kiek tai naudinga jiems.
    Net ir tarp situacijos įkaitų – vagių pasitaiko…
    Pati bendruomenė taboro problemų niekada neišspręs. Kas galės tas išvažiuos, kas negalės – numirs, ir viskas čia… Nes visiems yra labai gyliai p*chui, žmogaus teisių gynėjams taip pat. Jie nukraujuos, kad čigoną čigonu pavadinai, o ne romu, bet problemom spręst …. ne tie …
    Patinka · 2 žmonės (-ių) ·

    Protingas Chamas: Todėl jie ir yra PŽTG ™ :)

    Andrius Užkalnis: Justinai, aš gerai suprantu, ką tu nori pasakyti, bet mano protu kolektyvinė indulgencija ir kolektyvinis aukos statuso priskyrimas yra tiek pat kenksmingas, kiek ir kolektyvinis kaltinimas, juo labiau, kad “nusikalsti linkusios mažumos” nė…
    Žiūrėti daugiau

    Justinas Žilinskas: Audriau, tu neskaitai, ką aš rašau :) Pakartosiu: problema pirmiausia
    yra ne taboras, o tai, kad su tuo taboru nieko nedaro tas, kas turėtų
    daryti. Bet, žinoma, turėtų daryti prisilaikydami teisės normų,
    nekaltumo prezumpcijos ir visų kitų civilizuoto bendrabūvio formų. Nes negali vadintis civilizuotu tas, kuris pats taiko necivilizuotus
    metodus.

    Protingas Chamas: Justinai, čigonų taborai atsirado kada? Čigonas – arkliavagys, kuris pagautas būdavo prakalamas per lentą arba kariamas, kaip ir čigonka – vagilka, sukčiautoja bei apgavikė atsirado ne vakar ir ne prieš dešimtmetį, o prieš kelis šimtus metų. Nusikaltimai, kaip ir saviškų padarytų nusikaltimų slėpimas, nes čigonas netapatina savęs su jį supančia visuomene, yra tradicinis čigonų gyvenimo būdas, perduodamas iš kartos į kartą. Pagal Darvino natūralios atrankos dėsnį per šimtmečius išliko tik tie čigonai, kurie geriausiai vykdė ir slėpė nusikaltimus. Tad bet kokios kalbos apie “teisės normas,
    nekaltumo prezumpcijas ir visas kitas civilizuoto bendrabūvio formas” tėra žodinė tryda ir bailus nenoras imtis problemos sprendimo.

    Herta Matulionytė-Burbienė: Gyvenantviena didele komuna/klanu su savais įstatymais, jiems nekyla poreikio integruotis į aplinkinį pasaulį, nes jau turi savo… kokį tai. O jeigu skaldyt tą darinį – iiš taboro iškeldint šeimom po socialinius būstus skirtinguose rajonuose, o darbdaviams už jų įdarbinimą duot kokias nors nuolaidas etc.?

    Nomeda Repšytė: Pr.Ch., ” kuri nors visuomenės grupė nėra pajėgi gyventi civilizuoto gyvenimo” – kas išrenka, kuris būdas yra tas civilizuotas, o kurie jau nebe?

    Justinas Žilinskas: Na, o dabar pratęsk dar apie negrus ir žydus. Turėsime visą puokštę civilizuoto žmogaus pasisakymų.

    Protingas Chamas: Nomeda, visuomenė ir išrenka. Kaip manai, kodėl žmogaus teises sugalvoję ir vieni labiausiai iš europiečių prieš valdžios savivalę protestuoti mėgstantys prancūzai sveikina Sarkozy sprendimą vyti lauk svetimus čigonus, o savus talpinti į valdžios išskirtas gyvenvietes? Todėl, kad čigonai Prancūzijos visuomenę užkniso. Ir jokia Žilinsko, JTO & Co isterika jų asmeninės patirties nepakeis.

    Nomeda Repšytė: Ne, Pr.Ch., žinai, kad kalba eina, jog viena grupė pradeda dominuot, užima galios poziciją, tada ir skelbia, kad viskas, kas yra kitaip, yra necivilizuota. Objketyviai nėra kaip nustatyt, kas civilizuota, kas ne. Tokių epizodų Europoje tik daugės, nes per ilgai nacionalinė tema buvo išjuokiama arba tiesiog ingnoruojama, o poreikis turėti tautinę tapatybę dėl to nedingo.

    Protingas Chamas: Ką bendra negrai turi su žydais? Čia jūsų, PŽTG ™ tradicinis sukčiavimo būdas – visus plakti į vieną krūvą ir palaistyti nacių padažu. Kodėl tuomet apie švedus tylit, a? Juk jie dar aštuntajame dešimtmetyje valė savo visuomenę, prievarta kastruodami valkatas, prostitutes, narkomanus ir kitus visuomenės parazitus.

    Protingas Chamas: Nomeda, kokia dabar “viena grupė” dominuoja Prancūzijoje, Italijoje, vejančiose lauk čigonus, ar Šveicarijoje, išvijusioje albanus?

    Nomeda Repšytė: Berods, kai tai vadinasi liberalioji vidurinioji klasė kartu su daug jos bruožų perėmusiu proletariatu.

    Nomeda Repšytė: Prie Švedijos dar pridėt galima ir danų elgesį su Grenlandijos inuitais po 1945 m. Kaip Australijoje su aborigenais, identiška.

    Protingas Chamas: O kas tuomet vadinama visuomene, jei ne tavo apibrėžtosios visuomenės kategorijos? :D

    Protingas Chamas: Tu dar dėl Šiaurės Amerikos laukinių klajoklių, žudžiusių sėslius žemdirbius ir prekiavusius žmonėmis, ašarėlę išliek ir bus pilnas liberastinių marazmų komlektas. O jei dar Pietų Amerikos ir Okeanijos laukinius su jų neabejotinai gerbtinomis žmogėdrystės tradicijomis prisiminti :D DD

    Nomeda Repšytė: Tai dar yra visokių ir kitokių – aristokratai, klošarai, imigrantai etc. Teoriškai galimybės, kas yra civilizuota apart middle-brow, middle-age, middle-class įmanomi, praktiškai kol kas lyg ir ne.


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...