2011 Gegužės 26

Vilniaus geležinkelio stotyje – Geležinkelių muziejus

ELTA

BFL

Traukinio laukiantys keleiviai Vilniaus geležinkelio stotyje nuo šiol galės laiką leisti susipažindami su šios transporto rūšies istorija. Ketvirtadienį duris pirmą kartą atvėrė į Vilniaus geležinkelio stoties keleivių rūmų antrąjį aukštą persikėlęs Geležinkelių muziejus. Jau nuo birželio 1 d. jis bus atviras visiems lankytojams ir pasitiks juos erdvesnėmis patalpomis bei atnaujinta ekspozicija.

Muziejų simboliškai atrakino Susisiekimo ministerijos kancleris Tomas Karpavičius ir AB “Lietuvos geležinkeliai” generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Iš Mindaugo gatvės į Vilniaus geležinkelio stotį eksponatai perkelti, nes ankstesnės patalpos jau neatitiko muziejaus poreikių.

“Anksčiau buvome įsikūrę pirmajame gyvenamojo namo aukšte, muziejus nuolatos pildėsi naujais eksponatais, sukaupėme jų daugiau nei 9000, tad 300 kvadratinių metrų patalpose ėmė darytis ankšta”, – teigė Geležinkelių muziejaus vedėja Vitalija Lapėnienė.

Vilniaus geležinkelio stoties pastatas, į kurį persikėlė muziejus, yra istorinis, pastatytas dar 1861 metais. Geležinkelių muziejus jame užima daugiau kaip 800 kvadratinių metrų plotą, kuriame išdėstyta šio transporto rūšies istoriją pasakojanti ekspozicija.

Pasak V. Lapėnienės, pagrindinėje muziejaus salėje ekspozicija išdėstyta pagal temas: kelionės, ryšiai, kelio statyba, riedmenys, geležinkelių transporto signalizacija, statytojai ir darbuotojai.

Ekspozicijoje lankytojai supažindinami su geležinkelio stočių istorija, eksponuojamos pirmųjų geležinkelio stočių Lietuvoje nuotraukos, autentiški kelionių geležinkeliu atributai.

Muziejaus lankytojai galės išvysti geležinkelininkų naudotą įrangą, pamatyti kelininkų įrankius, kai kuriuos norintieji galės ir išbandyti.

Muziejuje eksponuojama ir šiais metais Kovo 11 akto signataro Algimanto Norvilo padovanota geležinkelio bėgių fragmentų kolekcija, kurioje yra egzempliorių, datuojamų net 1870 m.

Muziejuje sukurta ir interaktyvios veiklos zona. Joje bus galima pademonstruoti krivūlinio aparato veikimą, iešmo perjungimo mechanizmo veikimą, pakalbėti vietinės baterijos telefonu.

Maketų salėje bus galima valdyti geležinkelį, bus rengiamos edukacinės programos moksleiviams.

Artimiausioje ateityje planuojama išplėsti muziejų įrengiant Vilniaus geležinkelio stoties keliuose istorinių geležinkelio riedmenų ir kelio mašinų lauko ekspoziciją.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...