2012 Gruodžio 04

Vairavimas rūke

veidas.lt


Rūkas, kurį sudaro ore užsilaikę vandens lašeliai, yra dažnas rudens ir žiemos reiškinys, paprastai susidarantis naktį ir prasidedant dienai. Vairuotojai neretai nuvertina pavojų pakilus rūkui ir netinkamai naudoja automobilio žibintus.

Rūkas yra nenuspėjamas reiškinys. „Priešrūkiniai žibintai turi būti įjungiami, kai matomumas nesiekia 50 metrų, ir išjungiami jam pagerėjus. Reikia atsiminti, kad rūkui išsisklaidžius, priešrūkiniai žibintai gali apakinti kitus vairuotojus”, – aiškina „Renault” vairavimo mokyklos direktorius. „Be to, vairuotojai turėtų įsidėmėti, jog ilgųjų šviesų naudojimas rūko metu yra griežtai draudžiamas, nes tokios lempos išsklaido rūką ir dėl to matomumas tampa dar prastesnis.”

Tyrimas parodė, kad vairuotojai įpranta vairuoti rūke ir nejučiomis padidina greitį. Matomų atskaitos taškų trūkumas ir nematoma kelio aplinka sudaro įspūdį, kad vairuojama mažesniu greičiu nei iš tikrųjų. „Patariama patikrinti spidometro rodmenis ir išlaikyti tolygų greitį, atitinkantį sąlygas kelyje”, – pataria „Renault” vairavimo mokyklos instruktoriai. „Reikia vengti dažno stabdymo, nes toks elgesys gali suerzinti kitus vairuotojus ir paskatinti juos atlikti lenkimą. Rūko metu patariama nelenkti kitų automobilių.”

Rūkas padidina oro drėgnumą, dėl kurio ant kelio dangos susidaro vandens sluoksnis. Drėgnas kelio paviršius yra pavojingas, nes gali sukelti automobilio slydimą. Verta įsiminti, kad tokiomis sąlygomis sustojimas šalikelėje sudaro papildomą pavojų. Automobilis su įjungtais avariniais žibintais turėtų būti statomas toliau nuo važiuojamosios kelio dalies.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...