2011 Gegužės 04

“Toyota Avensis” diagnozė: skirtas vyresniems

veidas.lt

Tomo Alksnio nuotr.

Toyota Avensis“ – vidutinės klasės japonų koncerno modelis nuo pat gamybos pradžios buvo patrauklus automobilis įvairaus skonio vairuotojams.

Jau pirmosios kartos „Avensis“ buvo išvaizdaus dizaino, mažai gedo ir minkštai važiavo. Dar ir šiandien dešimtys tūkstančių šių mašinų sėkmingai važinėja Lietuvos keliais. Na, o 2002-aisias pristatytas antrosios kartos „Avensis“ tapo tikru bestseleriu absoliučiai daugumai europiečių.

Prisimenu šio modelio pristatymą Barselonos apylinkėse. Tik išvydus „Avensis II“ beveik visi į pristatymą sukviesti Rytų Europos žurnalistai kraipė galvas – dauguma kolegų tiksliai išpranašavo sėkmę. Aptakių formų dizaino įspūdį dar labiau sustiprino prisėdus prie vairo: pakaba ne per kieta, bet ir „neišklerusi“, vairas kuo tiksliausiai klausė vairuotojo komandų. Tikru stebuklu buvo dyzelinis variklis – superdinamiškas, taip pat labai taupus. Vos spustelėjus 177AG dyzeliuko akseleratorių, jei sekundei prarastumei koncentraciją, galėtum nesunkiai nusiristi nuo Ispanijos kalno serpantino į kelių šimtų metrų bedugnę.

Populiarusis vidutiniokas

Avensis II“ sėkmė lydėjo ir Lietuvoje – šio modelio buvo parduota daugiausia tarp vidutinės klasės modelių, nors automobilis ir nebuvo pats pigiausias savo klasėje. Šiandien antrinėje rinkoje šis antrosios klasės „Avensis“ yra graibstomas kaip karštas pyragėlis ir išlaiko gana padorią kainą. Japoniškų modelių mėgėjai (o jie tikrai nekvaili, nes pagal vokiečių TUV ataskaitas, japoniški modeliai įvairaus mašinų amžiaus grupėse yra tarp pirmaujančiųjų pagal kokybę) neatsisako ir „Avensis II“ modelių, kuriuos po penketą metų drožė „Maxima“ vadybininkai (prekybininkai buvo nusipirkę daugiau nei pusšimtį šių modelių) ir odometruose prisuko ne vieną šimtą tūkstančių kilometrų. Kiek palopius ir tokios mašinos šiandien neblogai tarnauja daugeliui vairuotojų.

„Avensis“ – vienas patikimiausių ir mažiausiai problemų keliantis vidutinės klasės modelis. Perkate 100 000 km nuriedėjusią mašiną ir dar 2–3 metus važinėjate be rimtų investicijų. Yra ir kita šio reikalo pusė – dėl patikimumo ir „Toyota“ ženklo „Avensis“ pinga labai lėtai. Jei ją prižiūrėsite, vėliau galėsite parduoti su mažais nuostoliais.

Kam per keturiasdešimt

Kadaise didžiuosiuose miestuose klestėjo šokių vakarėliai, pavadinti aiškiai ir konkrečiai, kad į parketo salę neužklystų nepageidautinas kontingentas: „Šokiai tiems, kam per 30“. Šiuo liaudies kultūros laimėjimu galėtų pasinaudoti ir naujų automobilių pardavimo salonai, kad klientas liktų nenuviltas. Jei mašinų pardavėjai taip elgtųsi, virš naujo „Toyota Avensis” turėtų kabėti užrašas: „Tiems, kam per 40″. Arba „Skirtas tik solidiems vairuotojams“.

Tai mašina tiems, kuriems jau pabodo audringi nuotykiai ir naktiniai pasilakstymai siaubingu greičiu tuščiomis miestų gatvėmis. Tiems, kurie jau nugalėjo santuokos krizę ir su bendraamže žmona sekmadienio popietę taikiai važiuoja pavaikštinėti prie jūros. Tiems, kas dar klausosi „M-1 Plius”, bet vis dažniau užstringa ties „Lietuvos“ ar „Žinių radiju”. Tiems, kurie jau tingi auklėti chuliganus, nors jiems duoti į snukį galėtų be problemų…

Išvažiuodamas iš „Toyota” atstovybės sostinės Žalgirio gatvėje (UAB “Tokvila) su kelis metus leidžiamu trečiosios kartos „Avensis“ didelio stebuklo nesitikėjau. Paradoksalu, tačiau dauguma automobilių gamintojų, leisdami naujus modelius, kokybe lyg ir rūpinasi, tačiau ne taip, kaip tai būdavo prieš kelis dešimtmečius. Mat daugelis koncernų pamatė, kad leisdami itin kokybiškus produktus, kenčia jie patys: mažiau mašinų lankosi servisuose, mažiau nuperkama nepigių originalių detalių, dėl to mažėja apyvartos, mažesnis kapitalas mažina ir gamybos apimtis bei pelnus. Viename „Lexus“ modelio pristatyme Prancūzijos Rivjeroje teko ilgai diskutuoti su šios kompanijos technikos direktoriumi. Kad ir kaip japonas bandė išsisukinėti nuo tiesių atsakymų, pokalbio reziumė buvo maždaug tokia: „Taip, mums neapsimoka gaminti labai kokybiškų ir ilgaamžių automobilių. Priežastis, manau, suprantate patys“. Iš vieno nepriklausomo vokiečių eksperto, dirbančio „AUTO Bild“ žurnale, teko girdėti, kad visi japoniški modeliai yra apskaičiuojami devyneriems metams, po to jie pradeda byrėti tarsi kortų nameliai. Tačiau grįžkime prie naujausio gražuolio „Avensis III“.

Šiaip savaitgaliais bandomųjų automobilių klientams neduodame, bet „Veidui“ padarėme išimtį – tikimės, kad į mūsų parduodamą produktą pažvelgsite profesionaliai ir objektyviai“, – išlydėdama iš salono sakė „Tokvilos“ vadovas Algimantas Purauskas.

IMG_1281

Tai, be abejo, įpareigojo… Dizainas – labiau kampuotesnis nei prieš tai buvusiojo modelio, tačiau kartu rafinuotesnis ir išraiškingesnis. Priekiniai žibintai siauroki, primenantys pačių japonų akis. Kartu stengtasi išlaikyti konservatyvią mašinos stilistiką, nes japonai suprato, kad pagrindinai pirkėjai bus tie, kuriems jau per keturiasdešimt. Iš pradžių atrodo nuobodu, bet kai įsigilini ir labiau įsižiūri, kėbulas ir žibintai atrodo itin solidžiai – juk produktas kaip ir skirtas solidiems.

Gausu modifikacijų

Ši mašina gatvėje tikrai išsiskiria iš bendros masės. „Avensis III“ galima rinktis iš septynių modifikacijų, kurių variklių galia – nuo 132 iki 180 AG, kainos svyruoja nuo 65 180 iki 124 770 Lt.

Man teko „Avensis II“ vidutiniokas – modelis su dviejų litrų benzininiu varikliu ir vidutine kompektacija „Luxury“. Tiesa, pavarų dėžė – automatinė CTV su rankinio perjungimo galimybe. Tokios kompektacijos automobilis kainuoja 90 190 Lt – toli gražu ne pats pigiausias modelis savo klasėje. Tačiau, manyčiau, kad automobilis vertas tokių pinigų. Variklis – „Valvematic“ sistemos, 152 AG esant 6200 aps./min, sukimo momentas – 196 Nm esant 4000 aps./min. Gamyklos deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos – 6,9 l/100 km, tuščia mašina sveria 1650 kg.

Pirma mintis išriedėjus į gatvę nugąsdino – bakas apysausis, žadu nuvažiuoti apie 600 km, taigi teks gerokai patuštinti kišenę. Tačiau mano nuogąstavimai nepasitvirtino. Nors dėžė ir buvo „automatas“, o pastarieji įprastai sunaudoja 10 proc. daugiau degalų nei įprastinės mechaninės dėžės, vidutinės ilgos mano kelionės degalų sąnaudos buvo apie 8 litrus. Labai pagelbėjo žalia lemputė prietaisų skydelio apačioje, kuri užsidegdavo važiuojant pačiu ekonomiškiausiu režimu. Variklio taupumo diapazonas šiame modelyje toks didelis, kad nesidraskant ir karštligiškai nespaudžiant akseleratoriaus, su „Avensis“ taupiai galima važiuoti tiek ir 70 km/val., tiek ir 130 km/val. greičiu. Ir tik tada, kai greitis viršija 140 km/val., mašina pradeda daugiau siurbti.

Tačiau ir tada naudoja ne stebuklą 8,5 – 9 l benzino. Aišku, kad „Avensis“ visai ne „Smart“ ar ‚Audi A2 1.2 TDI“, kurie 100 km užtenka 3 litrų. Tačiau tokie „bolidai“ tetinka maltis po miestą, ilgesnėje kelionėje tokioje dėžutėje tuoj pat nuvargsti.O „Avensis“ ilgoje kelionėje taps geriausiu draugu, nes jis ne tik erdvus bei patogus, bet ir į bagažinę telpa 543 litrai krovinio.

BOX

Modelio istorija

I KARTA (1997-2003). „Avensis” „Toyota” gamyboje pakeitė „Carina” modelį. Europai skirti automobiliai gaminti Derbyje (Didžioji Britanija). Buvo keturi motorai – benzininiai 1.6, 1.8 ir 2.0 bei dyzelinis 2.0. Didesnė versija „Verso” pasirodė 2001 m.

II KARTA (2003-2008). Visi motorai buvo paveldėti iš pirmtako, nors atsirado ir naujas – 2.4 iš „Camry” modelio. Nauja „Verso” karta – 2006 m.

III KARTA. Debiutas įvyko 2008 m. rugsėjį Paryžiaus automobilių salone, pardavimo salonus naujasis „Avensis” pasiekė 2009-ųjų sausį.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...