2011 Kovo 04

VW Jetta

Tai daugiau nei Golf sedano kėbulu

veidas.lt

"Veido" archyvas
"Veido" archyvas

Galiniai žibintai ir priekinės grotelės primena naujus Audi modelius

Ar VW vėl ketina mus “išdurti”? Po amerikietiškos Passato istorijos (“Auto Bild Lietuva” 2011 m. Nr.3) tai dar vienas smūgis europiečių kišenei, ketinantiems įsigyti VW automobilį. Šį kartą kalbame apie naujo Jetta kainą. Jetta JAV parduodamas nuo rudens ir lietuviškais pinigais kainuoja vos 40000 litų su mokesčiais. Puikus pasiūlymas! Deja, Lietuvoje šio automobilio su 1,2 TSI varikliu kainos prasideda nuo 56 281 lito. Begėdiška apgavystė?

Siekdami išsiaiškinti ar tikrai taip yra, išbandėme vieną pirmųjų naujų Jetta automobilių, skirtų Europos rinkai. Kaip ir “amerikietis”, jis taip pat buvo pagamintas Puebla mieste Meksikoje. Žinoma, europietiškas Jetta nuo amerikiečio pirmiausia skiriasi išvaizda. Nors sedanas turi Volkswagenui būdingą griežtų formų priekinę dalį, tačiau dabar labiau primena Passatą ir Phaetoną nei savo technologijų “donorą” Golfą. Įsėdame į Jetta ir stebimės. Visų pirma erdve ant galinės sėdynės. Žmogau, na ir išaugo meksikietiškas Jetta. Automobilis ištįso iki 4,64 metrų (dabar 9 cm ilgesnis už pirmtaką), atstumas tarp ašių didesnis 7,3 centimetro (dabar 2,65 metrai), gale gerokai daugiau vietos kojoms. Panašu, kad Passatas dabar reikalingas nebent milžinams. Tiesa, žemas lyg kupė automobilio stogas kartais kutena viršugalvio plaukus. Važiavimo savybėmis Jetta taip pat primena Passat. Kompaktiško sedano važiuoklė suderinta sportiškai – beveik kaip Audi A4 ir 3 serijos BMW. Europinis Jetta nuo amerikietiško modelio skiriasi ir nauja galine daugiasvirte pakaba, kurios dėka lengvai įveikia visus kelio nelygumus. Pasitaikančios kliūtys ne tiek jaučiamos, kiek girdimos. Ir vis dėlto vairo sistema galėtų būti tikslesnė.

"Veido" archyvas

Nepriekaištingai funkcionalus prietaisų skydelis panašus į Golf

Važiuojant greitkeliu pasigendi šeštos pavaros. Jetta su baziniu 105 AG dyzeliniu varikliu komplektuojamas su penkių pavarų greičių dėže. Jau bazinėje komplektacijoje automobilis turi “Start/stop” ir rekuperacinio stabdymo sistemą – tai leidžia papildomai sutaupyti 0,3 litro degalų. 100 km Jetta TDI vidutiniškai naudoja 4,5 litro degalų, tad yra tikrai ekonomiškas. Laimei dėl to nenukenčia automobilio temperamentas. 1,6 litro Common Rail dyzelinis variklis greitai reaguoja į greičio pedalo paspaudimą, ir net esant mažam apsisukimų skaičiui lengvai rieda įjungus aukštesnę pavarą.

Mūsų susižavėjimą prigesina žvilgsnis į kainoraštį. Už Jetta su TDI dyzeliniu varikliu  Volkswagenas prašo apvalios sumelės – nuo 70 782 litų. Gerokai erdvesnis Škoda Superb su tokiu pačiu varikliu kainuoja tik 14000 litų daugiau.

Išvada

Mūsų pagarba! Tai, kokį naująjį Jetta sugebėjo pagaminti VW, be jokios abejonės verta dėmesio. Automobilio važiavimo savybės geros ir net Passatui bus sunku su juo varžytis. Deja, koją naujam automobiliui gali pakišti nemaža kaina.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...