2010 Birželio 09

Šiuolaikinis verslas

Strategijų kūrėjai mokė lietuvius numatyti ateitį

veidas.lt

"Veido" archyvas

“UPS Skubios siuntos” vadovas dr. V.Lašas, “Frost&Sullivan” tarybos pirmininkas D.Frigstadas, susisiekimo ministras E.Masiulis ir “Frost&Sullivan” direktorius Europos regionui J.E.Kristiansenas aptarė elektromobilių perspektyvas Lietuvoje

“Frost & Sullivan” verslo strateginio konsultavimo bendrovės vadovai Lietuvos politikos ir verslo atstovus ragino planuoti savo veiklą ne rytdienai, o 2020 metams.

“Šiuolaikinis verslas – kaip olimpinės žaidynės, kuriose konkurencija tampa vis nuožmesnė, tempas vis didėja, o būti tarp lyderių reikia vis daugiau pastangų ir gebėjimo inovatyviai mąstyti”, – Vilniuje per verslo pusryčius su Amerikos, Didžiosios Britanijos ir kitų prekybos rūmų nariais sakė pasaulinės verslo strateginio konsultavimo bendrovės “Frost & Sullivan” tarybos pirmininkas Davidas Frigstadas.

Strateginio planavimo ekspertas pabrėžė, kad šiandien svarbiausia numatyti, kaip jūsų verslas ir jūsų karjera atrodys ne ryt, o bent jau po dešimties metų. Šiandien pasaulyje daug įmonių patiria fiasko dėl vienintelės priežasties – negebėjimo prognozuoti rinkos pokyčių.

Čia lietuviai verslininkai taip pat turi karčios patirties – kad ir Panevėžio “Ekrano” atvejis, kai įmonės vadovams atrodė, jog dar dešimtis metų reikės jų gaminamų kineskopų. Tačiau sparti technologijų kaita verčia investuoti į inovacijas ir siekti užsiimti pozicijas rinkose, kurios šiandien ypač sparčiai vystosi. Pavyzdžiui, “Frost & Sullivan” imasi konsultuoti ne tik didžiausias pasaulines korporacijas, bet ir mažas ambicingas startuojančias bendroves, nes sparčiai tobulėjant naujoms technologijoms jos kartais sugeba laimėti konkurencinę kovą ir su gigantais, jei šie nesugeba įžvelgti pokyčių krypties. O “Frost & Sullivan” siūlosi ne tik konsultuoti, bet ir padėti įgyvendinti modernias strategijas.

Štai svečiai iš garsiosios “Frost & Sullivan” ne veltui susitiko su susisiekimo ministru Eligijumi Masiuliu, nes pasaulyje prognozuojami ir jau prasidėjo didžiuliai pokyčiai transporto srityje. Tiesiog revoliuciją žada sukelti elektromobiliai. Elektra varomas transportas prieš porą savaičių Londone vykusioje “Frost & Sullivan” surengtoje tarptautinėje konferencijoje buvo įvardytas kaip vienas iš aštuonių svarbiausių pokyčių pasaulyje artimiausią dešimtmetį. Į birželio pabaigoje vyksiančią tarptautinę konferenciją apie besikeičiančią transporto infrastruktūrą ir elektromobilius “Frost & Sullivan” vadovai pakvietė ir Lietuvos premjerą Andrių Kubilių.

Svečiai pasidžiaugė, kad ir Lietuvoje jau steigiama elektromobilių asociacija. Jos iniciatoriai – “Elintos”, vienos didžiausių pramonės automatizavimo paslaugų ir produktų tiekėjų Lietuvoje įmonių grupės, darbuotojai. Vilniuje jau galima išsinuomoti elektrinį dviratį, o entuziastai jau montuoja elektros įvadus elektromobiliams įkrauti. Pokyčiai, ko gero, prasidės greičiau, nei manome, tad jiems turime rengtis.

Augimas ir inovacijos

“Frost & Sullivan” moto “Augimas, inovacijos, lyderystė” – būtent tai, ko ypač šiandien reikia Lietuvai. Susitikę su ministru pirmininku A.Kubiliumi strateginio planavimo ekspertai siūlė pasinaudoti jų patirtimi. “Frost & Sullivan” ekonomikos inovacijų srityje yra konsultavę Airijos, Singapūro vyriausybes, kūrė Singapūro pažangos strategiją.

Keletą dienų Lietuvoje viešėję vadovai ypač žavėjosi Lietuvos jaunimu. D.Frigstado vertinimu, savo išsilavinimu jie prilygsta prestižinių pasaulio universitetų absolventams, moka bendrauti, puikiai kalba angliškai. “Tai rodo jūsų šalies perspektyvas”, – pabrėžė D.Frigstadas. Po susitikimo su ISM rektoratu esti ketinimų pažintį pratęsti.
“Frost & Sullivan” – daugiau nei 1900 darbuotojų daugiau nei 40-yje pasaulio valstybių turinti verslo strateginio konsultavimo bendrovė, sukaupusi beveik 50 metų patirtį, padedanti savo klientams paspartinti augimą, kurti inovacijas, tapti lyderiais. Beje, “Frost & Sullivan” vadovai prisipažino įdėmiai besidairantys, kur Baltijos regione reikėtų įsteigti savo biurą.

“Įmonių plėtrai didelę reikšmę turi ne tik verslo taisyklės. Ypač jei tenka rinktis tarp panašių sąlygų – svarbus ir emocinis įspūdis apie žmones, jų santykius, pasitikėjimas, kad kartu su jais galima plėtoti verslą. Ir tai lemia, kas pasirenkami partneriais”, – sako “UPS Skubios siuntos” vadovas dr. Vladas Lašas, džiaugdamasis, kad “Frost & Sullivan” vadovai sakėsi iš Lietuvos išsivežantys kuo palankiausią nuomonę.

Su “Frost & Sullivan” kompanijos tarybos pirmininku ir vykdomuoju direktoriumi D.Frigstadu V.Lašas susipažino prieš porą metų TED (“Idėjos, vertos būti paskleistos” organizacija) konferencijoje Kalifornijoje ir pakvietė jį į Lietuvą. “Manau, tai bus įdomaus ir labai naudingo bendradarbiavimo pradžia – ir ne tik verslui, bet bendrai pažangai Lietuvoje”, – tikisi V.Lašas.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...