2012 Spalio 13

San Sebastiano kino festivalio filmai – pakeliui į Lietuvą

veidas.lt


Baskų krašte vykusiame festivalyje triumfavo lietuvių mėgstamas prancūzas Francois Ozonas su viliojančia, ironiška ir literatūriška istorija apie cinišką mokytoją ir tekstais manipuliuojantį studentą.

San Sebastiano publikos simpatijas pavergusi autobiografinė, drąsi ir nepatogi komiška drama apie seksą ypatingomis sąlygomis pradžiugins Lietuvos žiūrovus per “Oskarų” savaitgalį. Net tris San Sebastiano filmus parodys Vilniaus tarptautinio kino festivalio “Kino pavasaris” organizuojamas renginys “Lotynų Amerikos dienos”, o tuo metu repertuare jau suksis dar keturi nekonkursiniai filmai, įskaitant atidarymo ceremonijos psichologinį kriminalinį trilerį “Sukčiavimas”.
Rugsėjo 29 d. pasibaigęs San Sebastiano tarptautinis kino festivalis jubiliejinį 60-ąjį gimtadienį atšventė garbingai. Paradoksalu, kad visą Ispaniją krečiant ekonominei krizei svarbus kultūros renginys sugebėjo svariai pasididinti biudžetą, pasikviesti reikšmingų svečių ir surengti prabangią šventę.
Įtakingos prodiuserės Christine Vachon vadovaujama žiuri, kurioje taip pat dirbo Vilniaus tarptautiniame kino festivalyje “Kino pavasaris” viešėjęs ir konkursinės programos “Nauja Europa – nauji vardai” filmus vertinęs elitinis operatorius Peteris Suschitzky, draugiškai apibėrė prestižiniais prizais Ispanijos ir kaimyninės Prancūzijos filmus, o beveik visus oficialaus konkurso legionierius išleido namo tuščiomis.
Vertingiausią “Auksinę kriauklę” ir žiuri prizą už geriausią scenarijų gavo kritikų, žurnalistų ir žiūrovų favorite pripažinta prancūzų režisieriaus Francois Ozono drama “Namuose” (Dans la maison / In the House), kurią įsigijusi Lietuvos platinimo bendrovė “Acme filmai” nemokšiškai pakrikštijo banaliu ir prasmę absoliučiai iškraipančiu pavadinimu “Provokuojantys užrašai”. Vis dėlto ištikimiausiems F.Ozono gerbėjams vertėtų užsimerkti prieš šį akibrokštą ir būtinai pamatyti vieną geriausių jo karjeros filmų. Naujausiais duomenimis, nacionalinė kūrinio premjera numatyta 2013 m. pirmąjį ketvirtį.

Ispaniškos pasakos
Du apdovanojimus festivalyje išsikovojo ispanų režisieriaus Pablo Bergerio išradinga, šmaikšti, intriguojanti ir pribloškiamai vizuali “Snieguolė”, kuri neišvengiamai bus lyginama su Michelio Hazanavichiaus oskarizuotu “Artistu”. Identišką nespalvoto ir nebylaus kino formatą naudojantis autorius sumaišė Ispanijos kultūros ingredientus (korida, flamenkas) su brolių Grimmų pasakų motyvais (pikta pamotė, užnuodytas obuolys, septyni nykštukai, Raudonkepurė, Miegančioji gražuolė).
Dabar P.Bergeriui belieka graužtis nagus, nes specialiu žiuri prizu ir geriausios aktorės titulu pasipuošusią “Snieguolę” jis pradėjo gerokai anksčiau už “Artistą”, bet gamybos procesas striginėjo dėl finansavimo ir visu tempu pajudėjo tik po M.Hazanavichiaus triumfo. San Sebastiano kino festivalio suteiktą šlovę tuoj pat patvirtino Ispanijos kino meno akademija, delegavusi “Snieguolę” kautis dėl auksinės vietos “Oskaro” premijų nominacijoje už geriausią filmą.
Daugiausiai prieštaringų reakcijų sulaukė žiuri verdiktas geriausio režisieriaus regalijas atiduoti ispanų maestro Fernando Truebai už taip pat nespalvotą, minimalistinę televizinio stiliaus dramą “Menininkas ir jo mūza” apie pagyvenusio tapytojo, dailininko, skulptoriaus santykius su seksualia, energinga, gražia pozuotoja nacių okupuotoje Prancūzijoje.
Geriausiu aktoriumi pripažintas labiausiai nusipelnęs argentiniečių veteranas Jose Sacristanas už įtaigų, dramatišką ir linksmą nepagydomos ligos kamuojamo samdomo žudiko vaidmenį talentingojo ispanų režisieriaus Javiero Rebollo filme “Miręs ir tuo didžiai patenkintas”. Senukas leidžiasi skausmą malšinančius vaistus ir antikvariniu automobiliu rieda į trijų tūkstančių kilometrų kelionę.
Dvi “Auksines kriaukles” ankstesniuose festivaliuose suradęs Irano režisierius Bahmanas Ghobadi šiemet grįžo su itin asmeniška ir poetiška ode “Raganosių sezonas”. Dvejus metus kūręs ambicingasis autorius mėgino ištirpdyti depresiją ir vėl įkvėpti gyvenimo džiaugsmo po to, kai Irano vadovai deportavo kritiškai nusiteikusį režisierių iš šalies ir pagrasino kalėjimu. Prodiuserio Martino Scorsese’s ir kardinaliai kitokiam vaidmeniui atsidavusios aktorės Monicos Bellucci dalyvavimas padidins susidomėjimą emocingu, muzikaliu, vizualiu ir sunkiu filmu, gavusiu San Sebastiano prizą už geriausią operatoriaus Tourajaus Aslani darbą. “Raganosių sezonas” buvo vienintelis apdovanotas konkursantas, kurio gamyboje nedalyvavo Ispanija arba Prancūzija.

Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją internete (http://www.veidas.lt/veidas-nr-41) arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...