2011 Sausio 17

Dacia Duster

Rumuniškas deficitas

veidas.lt

"Veido" archyvas

Nors Duster nedidelis, jis turi erdvų saloną ir didelę prošvaisą. Jei norite, kad mažasis rumunas atrodytų efektingai, užsisakykite “Look” įrangos komplektą

Jei prieš trejus metus jums būtų pasakę, kad norint užsisakyti pigų rumunišką automobilį eilėje teks laukti pusę metų, pasukiotumėte pirštu ties smilkiniu. Ir būtumėte teisus. Tačiau šiandien tai yra realu.

Susipažinkite – Dacia Duster, pigiausias savo klasės automobilis. Norėdami tapti jo savininku Lietuvoje, eilėje turėsite laukti penkis mėnesius. Nieko keisto, nes praktiškas ir pakankamai išvaizdus SUV kainuoja vos nuo 34 999 litų – rumunai 2009 metais pažadėjo rinkai pristatyti pigų visureigį ir savo žodį ištesėjo. O kai kaina nedidelė, tai galima užmerkti akis ir į kai kurias erzinančias smulkmenas.

Geras SUV pravažumas

Logan ir Sandero platformą naudojantis Duster visureigis yra nedidelis: 4,31 metro ilgio ir 1,82 pločio, atstumas tarp ašių – 2673 mm. Modelis su priekiniais varančiaisiais ratais sveria nuo 1160 kilogramų, su visų varančiųjų ratų pavara – nuo 1250 kg. Šis rumunas turi pirmos kartos Nissan X-Trail daugiasvirtę pakabą ir Nissan Qashqai transmisiją. Į Dacia montuojami šiuolaikiniai “Renault” varikliai: 1.6/105 AG benzininis ir du skirtingo galingumo 1.5 (85 AG ir 110 AG) dyzeliniai. Dyzelinių variklių tarša yra mažiau nei 150 g CO2/100 km. Su visų varančiųjų ratų pavara komplektuojama mechaninė šešių bėgių greičių dėžė, tik priekiniais ratais – penkių pavarų dėžė. “Automatai” šiam Balkanų šaunuoliui nesiūlomi.

Rumunų SUV po bekelę straksi eikliai lyg Karpatų kalnų ožys – reta kliūtis jam bus neįveikiama. Juk automobilio prošvaisa 21 centimetras, kalno įveikimo kampas gali būti iki 30 laipsnių, o nusileisti galima net 36 laipsnių kampu – retas kuris konkurentas gali su Duster susikauti šioje rungtyje. Automobilio versija su 4×4 pavara turi tris skirtingus važiavimo režimus. Pasirinkus “automatinį”, Duster priekinių ir užpakalinių ratų sukimo jėga yra paskirstoma automatiškai priklausomai nuo jų sukibimo su kelio danga. Pasukus į bekelę galima priverstinai įjungti galinį tiltą, o važiuojant asfaltuotu keliu – taupiai degalus naudojantį dviejų varančiųjų ratų režimą. Komfortiška automobilio pakaba puikiai susitvarko su pareigomis tiek bekelėje, tiek ir greitkeliuose.

Nors Duster turi tą pačią platformą kaip Logan ir Sandero, jame sėdima aukščiau, kaip ir dera SUV automobilyje. Automobilis pasižymi geru matomumu, erdviu salonu, kuriame net ir aukšti keleiviai įsitaisys patogiai tiek priekyje, tiek ir gale. Tiesa, ant galinių sėdynių trise bus ankšta. Bagažinės tūris – 475 litrai (4×4 versijos – 408 litrai), nulenkus galines sėdynes erdvė padidėja iki 1636 litrų (4×4 – 1570 litrų), o sulanksčius priekinę keleivio sėdynę galima pervežti ir 2,65 metro ilgio daiktus.

Visureigio teks laukti

Jau bazinė automobilio versija turi dvi saugos pagalves – vairuotojo ir keleivio, vairo stiprintuvą, ABS. Perkant Duster su geriausia “Laureate” įranga papildomai siūloma užsisakyti “Look” įrangos komplektą: lengvojo lydinio ratlankius, variklio apsaugą, padailintus šoninius veidrodėlius, stogo bagažinės laikiklius, chromo spalvos slenksčių apdailą. Taip pat galima užsisakyti ir net odinius salono apmušalus, deja, nykių plastmasinės apdailos detalių viduje nepakeisite – čia dominuoja pilko ir kieto plastiko karalystė.

Lietuvoje Dacia Duster šiuo metu yra pigiausias SUV automobilis. Bazinį modelį su benzininiu varikliu ir priekiniais varančiaisiais ratais galima užsisakyti nuo 34 999 litų. Versija su visais varančiaisiais ratais kainuoja nuo 46 499 litų. Dyzelinių modelių kainos atitinkamai yra 45 999 ir 60 999 litai. Užsisakyto naujo automobilio teks laukti iki penkių mėnesių.

Išvada

Rumuniškas SUV įrodė, kad geras automobilis nebūtinai turi būti labai brangus. Aišku, rumunų automobilis nėra prestižinis, tačiau jei jus nekompleksuojate dėl Dacia logotipo ant variklio dangčio ir galite susitaikyti su nykoku salonu, tai gali būti visai neblogas praktiško žmogaus pasirinkimas – ne veltui šio automobilio tenka laukti net pusę metų.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...