2011 Vasario 04

Automobiliai

“Renault” strategija skatins konkurenciją

veidas.lt

  • Siekdama tolimesnio sėkmingo augimo, „Renault“ privalo turėti konkrečioms rinkoms pritaikytų konkurencingų gamyklų.

  • Įgyvendindama naująjį strateginį planą, „Renault“ savo gamybinę bazę vystys dviem kryptimis:
  • Vakarų Europoje bus koreguojami gamybiniai pajėgumai, gerinamas veiklos efektyvumas bei daugiausia dėmesio skiriama aukštos pridėtinės vertės produktams: pirmiausia, europietiškoms vidurinės ir aukštesnės klasės transporto priemonėms, lengviesiems komerciniams automobiliams, elektra varomoms transporto priemonėms ir varikliams bei akumuliatoriams.
  • Visame pasaulyje bus plečiami gamybiniai pajėgumai bei gerinamas veiklos efektyvumas, tokiu būdu siekiant prisidėti prie naujai atsirandančių rinkų augimo. Vietinė gamyba yra būtina norint būti konkurencingiems, siekiant patenkinti klientų poreikius ir parduoti transporto priemones už tinkamą kainą.

  • Kompanija informuoja apie „Renault“ planus Prancūzijoje:
  • 2013 m. bus pradėta elektros variklių gamyba Kleono gamykloje;
  • nuo 2013 m. Sandouvile gamykloje bus pradėta furgonų gamyba. Planuojama 100 000 vienetų per metus gamybos apimtis, kai bus pradėtos gaminti visos versijos;
  • 2014 m. bus pradėta Europos ateities aukščiausios klasės transporto priemonės gamyba Douai gamykloje.

  • Aljansas su „Nissan“ ir strateginis bendradarbiavimas su „Daimler“ sukurs papildomas gamybos apimtis ir tiesiogiai prisidės prie pramoninės veiklos Europoje.

„Renault“ prezidentas ir generalinis direktorius Karlosas Ghosnas teigia: „Mūsų gamyklų veiklos efektyvumas ir konkurencingumas taps esminiais aspektais siekiant sėkmingo būsimo strateginio plano įgyvendinimo. Mūsų automobilius ir variklius gaminančių vyrų ir moterų mobilizacija yra būtina. Būsimas strateginis planas leidžia pritaikyti gamybos apimtis pasaulinei paklausai nemažinant darbo vietų skaičiaus.“

Aukštos pridėtinės vertės produkcija Vakarų Europoje

Siekdama užtikrinti kiekvienos kompanijos gamyklos ekonominį perspektyvumą, „Renault“ nustato visame pasaulyje galiojančius gamybinius standartus. Nuolat mažėjančioje rinkoje (keleivinių ir lengvųjų komercinių automobilių pardavimai nuo 2007 iki 2010 metų krito beveik 20 proc.) „Renault“ investuoja į aukštos pridėtinės vertės produkciją Europoje ir ypač Prancūzijoje. Aljansas su „Nissan“ ir kitos partnerystės šiame regione sukuria papildomas gamybines apimtis.

Prancūzija – elektromobilių gamybos centras

Pradėjus Flinse (Prancūzija) gaminti „Renault ZOE“, o Maubeuge (Prancūzija) – „Renault Kangoo Z. E.“, planuojama, kad 2015 m. 80 proc. pasaulyje parduodamų „Renault“ elektromobilių bus pagaminti Prancūzijoje.

Taip pat 2013 m. veiklą pradės Flinso akumuliatorių gamykla (potencialus pajėgumas – 100 000 akumuliatorių per metus), o Kleono gamykla pradės gaminti trečios kartos variklį.

Furgonų gamybos perkėlimas į Sandouvile gamyklą Prancūzijoje 2013 m.

Dėl didelio „Renault“ lengvųjų komercinių automobilių pardavimų augimo Europoje bei kylančių eksporto apimčių tikimasi, kad gamyba sieks 100 000 vienetų per metus. Dauguma lengvųjų komercinių automobilių yra gaminami Prancūzijoje: „Master“ – Batily, „Kangoo Express“ bei „Kangoo Z. E.“ – Maubeuge, o dabar prie jų prisijungs ir Sandouvile gamykla.

Douai gamins vidutinės ir aukštesnės klasės transporto priemones Europai

Aukštesnės klasės „Renault“ prekės ženklo automobiliai (pakeisiantys „Espace“ ir „Laguna“) 2014 m. bus pradėti gaminti Douai gamykloje ant platformos, kuria bus dalijamasi su „Nissan“. Naujoji platforma garantuos masinės gamybos ekonominius privalumus abiem kompanijoms.

Eksportuojama profesionali variklių gamyba

Kleono gamyklai priskirti du nauji projektai: naujasis 1,6 dci 130 variklis, kuris bus pradėtas gaminti 2011 m. ir elektrinis variklis, kurio gamybos pradžia numatoma 2013 m.

Šiandien Prancūzijoje profesionaliai pagaminti varikliai bei pavarų dėžės yra eksportuojamos ne tik „Renault“ partneriui „Nissan“, bet ir kitiems prekės ženklams, pavyzdžiui „Opel“ ir „Chery“.

2010 m. ketvirtadalis Ruitze ir Kleone pagamintų pavarų dėžių buvo eksportuota „Chery“ ir „Nissan“ į Kiniją. Tai pačiais metais už Prancūzijos ribų buvo parduota 60 proc. Kleone pagamintų variklių.

Partnerystė su „Daimler“ sustiprins šią tendenciją.

Europa, neskaitant Prancūzijos

Ispanija yra antras pagal dydį grupės gamybinis centras Europoje. Trečioji prekės ženklo elektra varoma transporto priemonė „Twizy“ dar šiais metais bus pradėta gaminti Valadolide. „Valladolid Motores“ variklių gamyklai taip pat yra naudingas bendradarbiavimas su „Nissan“ bei „Daimler“, Sevilija lieka grupės didžiausiu pavarų dėžių gamintoju, o Palencijoje yra gaminama „Megane“.

„Novo mesto“ gamykla Slovėnijoje „Renault“ rinkoms Europoje gamina kompaktines transporto priemones „Twingo, „Wind“ ir „Clio Campus“. 2013 m. ji pradės gaminti ir keturvietį „Smart“ „Daimler“.

Vietinė gamyba prisideda prie naujai atsirandančių rinkų augimo

Gamybinių infrastruktūrų kūrimas naujai atsirandančiose rinkose skatina jų augimą ir kompensuoja mažėjimą Europos rinkose. Per praėjusius dešimt metų „Renault“ padidino savo skverbimąsi į naujas rinkas, taip didindama veiklos apimtis. Pardavimai už Europos ribų šiuo metu sudaro 37 proc. visų pardavimų, palyginus su 17 proc. 2000 m. ir tikimasi, kad 2011 m. šis procentas pakils iki 43. „Renault“ ir toliau investuos užsienyje, o ypač Brazilijoje, Indijoje ir Rusijoje.

Du gamybos efektyvumą garantuojantys įrankiai

Pasaulinis mokymų centras Flinse: gamyklų veiklos efektyvumo didinimui reikalingas tradicinės gamybinės bazės išmanymas

2010 m. gegužės 25 d. Flinse (Prancūzija) buvo iškilmingai atidarytas Pasaulinis mokymų centras. Jo vaidmuo yra labai svarbus nuolat tobulinant kokybės, kainos bei gamybos termino santykį. Centro misija yra koordinuoti visus mokymus, reikalingus įvairioms gamybinėms veikloms vykdyti visame pasaulyje. Centro tikslas – žengti koja kojon su nuolat besivystančiu verslu ir užtikrinti visų gamybos paleidimui reikalingų įgūdžių turėjimą. Nuo 2010 iki 2012 m. naujos produkcijos gamybą pradės 23 grupės gamyklos.

Pasaulinis mokymų centras remiasi „Renault“ gamybinėje infrastruktūroje dirbančių vyrų ir moterų, patirtimi ir išmanymu. Visi instruktoriai yra grupės darbuotojai ir savo sričių ekspertai. Į Pasaulinį mokymų centrą per 4 metus buvo investuota 4 mln. eurų. Iki 2010 m. pabaigos šis centras buvo surengęs 100 000 valandų trukusius apmokymus 250 stažuotojų.

„Monozukuri“ metodas: pagrindinis konkurencingumo veiksnys

Prieš kelis metus „Nissan“ pradėtą taikyti „Monozukuri“ metodą planuojama diegti ir „Renault“ grupės darbuotojams visame pasaulyje. Jo tikslas – sumažinti galutinę transporto priemonės kainą kartu gerinant kokybę.

Šis metodas apima darbą su visa vertės kūrimo grandine, pradedant transporto priemonės dizainu, kiekvieno komponento dizaino tobulinimu, bendradarbiavimu su tiekėjais, pakavimu ir dalių gabenimu, baigiant surinkimu ir pristatymu galutiniam vartotojui.

Renault“ gamybinės investicijos

Nuo 2010 iki 2013 m. „Renault“ planuoja investuoti 5,7 mlrd. eurų į savo gamybos vietas, kurių 40 proc. yra įsikūrusios Prancūzijoje.

Dvi pagrindinės tendencijos automobilių rinkoje

„Renault“ numato nuoseklų Europos rinkos mažėjimą

- 2010 m. transportų priemonių pardavimai (15,3 mln.) buvo 20 proc. mažesni nei 2007 m.

- Metiniai mažėjimai: -7,2 proc. 2008 m., -4,5 proc. 2009 m., -3,6 proc. 2010 m.

- 2016 m. prognozėse nėra numatoma, kad Europos automobilių rinka grįštų į prieš krizę buvusį 2007 m. lygį.

Automobilių pardavimų augimą skatins už Europos ribų esančios rinkos

- Pardavimai Brazilijoje, Rusijoje, Indijoje ir Kinijoje per dešimt pastarųjų metų pakilo keturiskart ir dabar sudaro 1/3 visų pasaulio automobilių pardavimų.

- 1990 m. 82 proc. naujų automobilių buvo parduoti JAV, Europoje ar Japonijoje. 2007 m. šis procentas buvo 62, šiandien – mažiau negu 50.

- Tikimasi, kad ne Europos rinka nuo 2010 iki 2016 m. plėsis beveik 50 proc.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...