2010 Spalio 13

Aptarnavimas

Po bankroto – ilgas kompensacijų laukimas

veidas.lt

Skrydžių bendrovės “Star1 Airlines” ir kelionių organizatoriaus “Star Holidays” prašymas iškelti bankroto bylas – neabejotinas nuostolis ne tik pačioms įmonėms, bet ir jų kreditoriams. Praktika rodo, kad bendrovės bankrotas reiškia neribotam laikui atidedamas viltis atgauti kompensacijas už patirtus nuostolius.

“Star1 Airlines” yra pardavusi beveik 16 tūkst. jau nebegaliojančių bilietų, nuo “Star Holidays” kelionių organizatoriaus nukentėjo 1286 žmonės. Bendra įmonių įsiskolinimo suma siekia per 5 mln. Lt – ir tai tik skrydžių ar kelionių netekusiems žmonėms.

Įmonių vadovo Martyno Laivio duomenimis, maždaug pusė visų nukentėjusių “Star1 Airlines” klientų, bilietus įsigijusių kreditinėmis kortelėmis, pinigus galės atgauti per du tris mėnesius. Kas laukia likusiųjų – neaišku.
Praėjusių metų sausį bankrotą paskelbusios skrydžių bendrovės “flyLAL – Lithuanian airlines” istorija rodo, kad kartais atsiskaityti su kreditoriais tiesiog neįmanoma. Nuo šios skrydžių bendrovės nukentėjusių keleivių grupė, kurią sudarė apie 300 žmonių, per devynis mėnesius atgavo po pusę pirktų bilietų sumos – iš viso apie 170 tūkst. Lt. Tačiau ši grupė sudarė vos 10 proc. visų nukentėjusiųjų.

“Kiti arba neprisidėjo prie mūsų, arba nežinojo, arba netikėjo, kad galima ką nors pasiekti tokiu būdu. Gal jiems pusė sumos pasirodė per mažai, o gal dėl kitų priežasčių neįstojo į mūsų iniciatyvinę grupę ir visi toliau dalyvauja bankroto procedūroje su savo kreditoriniais reikalavimais”, – sakė šios grupės iniciatorius Vytautas Mikelionis.
Žinant tai, kad bankrutuodamas “flyLAL” buvo pardavęs 4,5 tūkst. bilietų, o “Star1 Airlines” – daugiau nei trigubai, peršasi išvada, kad kompensacijų grąžinimo teks laukti dar ilgiau.

Teismui sutikus iškelti bankroto bylą, visa bendrovės vadovybė netenka galių ir jos perleidžiamos teismo paskirtam bankroto administratoriui. Įmonių bankroto valdymo departamento vyriausiasis juriskonsultas Giedrius Galentas primena, kad po bankroto bylos iškėlimo kreditoriams suteikiamas 30–45 dienų laikotarpis, per kurį dar galima reikšti savo pretenzijas. Tuomet, teismui išnagrinėjus ieškinį, bankroto administratorius mėnesį svarsto iškeltų pretenzijų ir reikalavimų pagrįstumą.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...