2013 Rugpjūčio 13

Per metus elektros instaliacijos gedimų įvyksta kas penktuose namuose

veidas.lt


Elektros skirstymo bendrovės AB LESTO užsakymu atliktas visuomenės nuomonės tyrimas atskleidė, kad su elektros instaliacijos gedimais vidaus elektros tinkle per paskutinius metus susidūrė trečdalis apklaustų įmonių atstovų bei daugiau nei penktadalis gyventojų.

Įmonės tokiu atveju kreipiasi į specialistus, o gyventojai elektros gedimus bando šalinti patys. LESTO teikiamos paslaugos „Elektrikas į namus“ duomenys rodo, kad kvalifikuotą elektriką gyventojai kviečia jau įvykus avariniam gedimui.

UAB „Eurointegracijos projektai“ atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad 30,4 proc. įmonės atstovų ir 21,9 proc. gyventojų teigė per pastaruosius metus susidūrę su elektros instaliacijos gedimais vidaus elektros tinkle.

Įmonės ir gyventojai gedimus vidaus tinkle šalina skirtingais būdais. Įmonių atstovai prioritetą teikia elektriko paslaugas teikiančioms įmonėms (51,2 proc. respondentų), o apklausti gyventojai dažniausiai gedimus šalina patys arba į pagalbą pasitelkia kitus šeimos narius – taip besielgiantys nurodė 56,3 proc. apklaustų gyventojų.

„Tokią situaciją, kai vidaus elektros tinklo gedimus Lietuvoje šalina patys gyventojai, galima pavadinti itin pavojinga – vargu ar šalyje turime pusantro milijono elektros energetikos inžinierių. Suklysta netgi didelę patirtį turintys elektrikai, o toks beatodairiškas gyventojų elgesys kelia didelę grėsmę neatsakingai besielgiančių asmenų bei aplinkinių saugumui. Netvarkinga elektros instaliacija kelia ne tik gedimų riziką, tačiau yra viena pagrindinių gaisrų priežasčių, tokie gaisrai gali užklupti netikėtai“, – teigia Mantas Vaskela, LESTO Veiklos plėtros skyriaus vadovas.

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, dėl netvarkingos elektros įrangos ir eksploatavimo taisyklių pažeidimų, netinkamo prietaisų eksploatavimo Lietuvoje vien per 2013 metų pirmą pusmetį jau kilo beveik 335 gaisrai, juose žuvo 7 žmonės.

Tie apklaustieji, kurie per praėjusius 12 mėn. nesusidūrė su elektros instaliacijos gedimais vidaus elektros tinkle teigia, kad prireikus elektriko paslaugų jie dažniausiai kreiptųsi į draugus ir pažįstamus. Šią poziciją kur kas labiau palaiko gyventojai nei įmonių atstovai. Įmonių atstovai dažniau teigia, kad esant poreikiui jie kreiptųsi į organizaciją, kuri specializuojasi elektros paslaugų srityje.

Renkantis elektriko paslaugas, tyrimo dalyviai svarbiausiais veiksniais nurodė greitą reagavimą į iškvietimą bei naudojamų medžiagų ir atliktų darbų kokybę, taip pat apklaustiesiems pakankamai svarbūs veiksniai yra paslaugos kaina bei elektriko kvalifikacija. Tyrimas parodė, kad įmonėms ir gyventojams yra sunku nustatyti optimalios kainos už elektriko paslaugas dydį, kadangi apklaustieji dažniausiai „nesiorientuoja“ elektriko paslaugų rinkoje ir teigia, jog negali įvardinti net ir preliminaraus kainos dydžio.

Elektros skirstymo bendrovė LESTO nevykdo elektros vartotojų valdose įrengto vidinio elektros tinklo priežiūros, tačiau atsižvelgdama į klientų poreikį bendrovė siūlo pasinaudoti jau antrus metus sertifikuotų įmonių teikiama mokama paslauga „Elektrikas į namus“. Praktika rodo, kad dėl šios paslaugos dažniausiai kreipiasi gyventojai avarinio elektros instaliacijos gedimo atveju (90 proc). Antra pagal dažnumą paslaugos užsakymo priežastis – planinio remonto darbai (šviestuvų kabinimas, kištukinių lizdų keitimas, buitinių elektros įrenginių prijungimas prie vidaus tinklo). Taip pat didėja kreipinių skaičius dėl elektros varžų matavimo paslaugos. Labai panašios tendencijos ir tarp verslo įmonių.

„Dėl elektriko paslaugų gyventojai ir įmonės turėtų susirūpinti dar prieš įvykstant gedimams, kadangi gedimai paprastai yra netvarkingos elektros instaliacijos priežastis. Netvarkinga elektros instaliacija – tai nuolatinė grėsmė, kad namuose ar įmonės patalpose gali įvykti nelaimė. Užbėgant nelaimei už akių, gyventojai ne tik gali ramiau gyventi, tačiau ir būti tikri, kad išlaidos prevencijai yra mažesnės nei galimo avarinio gedimo atveju“, – įspėja M. Vaskela.

„Elektriko į namus“ paslaugą gyventojai paprasčiausiai gali užsisakyti LESTO klientų aptarnavimo telefonu 1802 arba prisijungę prie savitarnos svetainės www.manoelektra.lt. Susipažinti su informacija apie paslaugų įkainius galite svetainėje www.lesto.lt.

LESTO „Elektriko į namus“ paslaugą teikia  sertifikuotų  elektros įmonių specialistai, paslaugą užsisakyti gali visi elektros vartotojai – ir privatūs asmenys, ir įmonės.  Už atliktus darbus klientai atsiskaito tiesiogiai su juos aptarnavusia įmone.

2013 m. tyrimo apie elektriko paslaugų naudojimą metu buvo apklausti 606 gyventojai ir 309 įmonių atstovai.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...