2011 Gegužės 18

Paskelbtas laivybos kanalo gilinimo konkursas

veidas.lt

BFL

Klaipėdos jūrų uostas trečiadienį paskelbė vieną didžiausių Europoje preliminarios 125 mln. litų vertės uosto laivybos kanalo gilinimo ir platinimo konkursą. Atlikus darbus, giliavandeniu uostu tapęs Klaipėdos uostas tikisi sulaukti naujų krovinių srautų.

“Dideli laivai galės įplaukti ne tik į šiaurinę (kuri jau išgilinta – BNS), bet ir į likusią uosto dalį. Didesnės grimzlės laivai galės gabenti daugiau krovinių, o tai reiškia ir daugiau pinigų, taigi, tai tikrai atsipirks per naują krovinių srautą, juolab kad tokiems darbams Europa taip pat skiria lėšų”, – BNS sakė uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Anot jo, kokia projekto dalis bus finansuojama Europos Sąjungos (ES) lėšomis, turėtų paaiškėti rudenį.

E. Gentvilo teigimu, pagilinus kanalą, uostas taps giliavandeniu, išskyrus Malkų įlanką pietinėje uosto dalyje, kurią ateityje irgi planuojama gilinti.

“Projektas labai aktualus ir tuo atveju, jeigu prie Kiaulės nugaros būtų statomas suskystintų dujų terminalas, jam neužtenka esamų gylių. Tačiau reikia pripažinti, kad gilinimas skiriamas ne suskystintų dujų terminalui, o dešimčiai uosto kompanijų, kurios galės naudotis pagilintu uostu”, – teigė E. Gentvilas.

Anot jo, gilinti uostą planuota dar iki sprendimo pietinėje uosto dalyje įrengti suskystintų dujų terminalą.

E. Gentvilo teigimu, tai bene vienas didžiausių tokių projektų Europoje. Anot jo, 125 mln. litų kaina yra reali, nes vieno kubinio metro grunto iškasimas kainuoja apie 30 litų, nors tikimasi, kad ji bus mažesnė.

Planuojama, jog per metus bus iškasta apie 4,5 mln. kubinių metrų grunto ir iškelta daugiau nei 550 riedulių.

Laivybos kanalas į pietinę pusę nuo 10-osios krantinės iki Malkų įlankos bus gilinamas nuo 13 iki 14,5 metro, o farvateris platinamas nuo 125 iki 150 metrų pločio. Taip pat bus įrengti du didesnio skersmens laivų apsisukimo ratai.

Aplinkos ministerijos Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento duomenimis, iškastas gruntas bus gramzdinamas jūroje už priekrantės zonos. Grunto kasimo darbams bus naudojami: daugiakaušė žemkasė, gruntovežiai, vilkikas, plaukiojantis kranas ir daugiafunkcinis pontonas.

Pasiūlymų dalyvauti konkurse laukiama iki liepos 7 dienos.

Projektui skiriama ES parama pagal 2007-2013 metų struktūrinės paramos Susisiekimo ministerijos administruojamą priemonę “Krovinių ir keleivių aptarnavimo infrastruktūros plėtra Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste”.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (1)

  1. v v rašo:

    Teisingai , reikia melžiamą karvutę šerti


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...