2012 Spalio 18

Partijų rinkimų štabai graužiasi nagus – aiškaus rinkimų laimėtojo nėra

veidas.lt


Didžiausios šių rinkimų laimėtojos – viešųjų ryšių, PR ir reklamos agentūros

Tokios rinkimų įtampos, kokia sekmadienio naktį tvyrojo dviejų sisteminių partijų – Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ir Lietuvos socialdemokratų – rinkimų štabuose, jau seniai nebūta. Tiek Andriui Kubiliui, tiek Algirdui Butkevičiui ši rinkimų kampanija buvo savęs įtvirtinimo kampanija. Dar rinkimų išvakarėse skaičiuota, jog tas, katras iš jų, veikiausiai su Darbo partija ir Liberalų sąjūdžiu, formuos naująją daugumą, ne tik ketveriems metams atsisės į premjero kėdę, bet pagaliau taps ir vienvaldžiu partijos lyderiu: pirmasis atsikratys patriarcho Vytauto Landsbergio šešėlio, antrasis – Algirdo Brazausko klano įtakos. Iki šiol nei A.Kubilius, nei A.Butkevičius savo partijose neturėjo tvirtos atramos. Užtat per šią rinkimų kampaniją abu stengėsi pasirodyti kiek įmanoma geriau: vienas susikoncentravo į neva naują modernų savo partijos rinkėją, esą gyvenantį virtualioje tikrovėje, antrasis – į nereiklų sovietinio mentaliteto darbininką.
Pasibaigus pirmajam rinkimų turui tiek vienos, tiek kitos politinės stovyklos lyderiai, kaip ir į sistemines partijas pretenduojančių Darbo partijos, Liberalų sąjūdžio bei naujųjų politinių darinių atstovai, bando save ir visuomenę įtikinti, esą visi jie – rinkimų laimėtojai. Tačiau realybė tokia, kad tikro laimėtojo nėra. Nors, kita vertus, yra. Paradoksalu, bet prie šių rinkimų laimėtojų galima priskirti viešųjų ryšių, PR ir reklamos agentūras, kurios iš partijų išviliojo solidžias sumas pinigų, o pačias partijas apmulkino.
Iki rinkimų dauguma partijų buvo persiėmusios “piarininkų” sugromuliuota idėja, esą naujosios technologijos pakeitė balsuotoją: esą dabar visi kiaurą parą sėdi internetine arba socialiniuose tinkluose, o tradicinė reklama reikalinga nebent sau patiems nuraminti. Bet pirmadienio rytas parodė, kad dabar save raminti tenka tiems, kurie susikoncentravo tik į internetą ir socialinius tinklus. Labiausiai viešųjų ryšių magų burbulais buvo įtikėję konservatoriai.

TS rinkimų štabo vadovą vargina laikraščių skaitymas
“Ar Tėvynės sąjunga (TS) dalyvauja Seimo rinkimuose?”, “Kodėl nėra TS reklamos nei nacionalinėje, nei vietos spaudoje?”, “Kodėl kiekvienas miestas ir rajonas nukabinėtas visų partijų rinkimų plakatais ir stendais, o didžiausią valstybės dotaciją rinkimams gavusios TS nėra?”, “Kodėl partija prileido nevykusių žurnalų su narciziška Manto Adomėno savireklama ir paliko vienmandatininkus pačius ieškoti pinigų, kaip pristatyti savo idėjas rinkėjams?”, “Kieno rinkimų kampaniją vykdo TS: M.Adomėno ar partijos?”, “Kodėl nei mūsų partijos lyderių, nei TS atributikos nebuvo tradicinėje politinių kalinių, tremtinių ir rezistentų kasmetėje šventėje Ariogaloje, į kurią susirenka mūsų rėmėjai?”, “Ar TS vadovai supranta, kad partija praloš kovą su kitomis partijomis vienmandatėse rinkimų apygardose?” – tokia nepasitenkinimo ir pagiežos retorika jau keletą pastarųjų savaičių sklinda iš skirtingų Tėvynės sąjungos skyrių visoje Lietuvoje.
“Negali būti”, – taip į visus šiuos klausimus atsako TS-LKD pirmininkas, premjeras Andrius Kubilius.
“Aš laikraščių nebeskaitau”, – arogantiškai mestelėjo TS-LKD rinkimų štabo vadovas Raimundas Alekna, paklaustas apie partijos kolegų nepasitenkinimą keliančią naują partijos reklamos strategiją.
“Iš tiesų R.Aleknai rinkimų kampanija visiškai nerūpi: pastaraisiais mėnesiais jis labai užsiėmęs savo verslo plėtra – atidarinėja naujus privačios psichiatrijos klinikos skyrius. Visus partijos rinkimų kampanijos pinigus tvarko ir strategijas su viešųjų ryšių konsultantais kuria M.Adomėnas”, – dėsto vienas rinkimų kampanija nusivylęs konservatorius.
Kaip tvirtina konservatorių oponentas, politinės partijos ir judėjimo “Taip” rinkimų štabo vadovas Žilvinas Šilgalis, TS-LKD gavo pačią didžiausią rinkiminę injekciją iš biudžeto – apie 5 mln. Lt, taigi jos rinkimų kampanija galėjo būti pati efektyviausia. Bet atsitiko priešingai. “TS rinkimų kampanijos strategas M.Adomėnas – išsilavinęs žmogus, bet jo pasaulio suvokimas neatitinka masių suvokimo, tad TS prisistatymas rinkėjams šiai partijai nedavė naudos. Juk ši partija savo skyriuose turi daug patyrusių žmonių, kandidatuojančių vienmandatėse rinkimų apygardose, bet jais nesiremiama. Manau, jei konservatorių partija būtų daugiau padėjusi vienmandatininkams, būtų laimėjusi daugiau mandatų”, – svarstė Ž.Šilgalis.

Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją internete (http://www.veidas.lt/veidas-nr-42-2) arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...