2011 Birželio 13

Naujasis „Volvo S60“ – tikras naikintuvas žemėje

Jonas Okmanas

"Veido" archyvas

Lietuvos vairuotojai, naujų automobilių gerbėjai jeu keli mėnesiai negali atsidžiaugti naujų švedų kūriniu – sportiškiausiu ir dinamiškiausiu „Volvo“ inžinierių kūrinys. Naujasis „Volvo S 60” yra uš tujrųhų vertas šio vardo vadintis naikituvu žemėje. Bene svrbiausia, jog automobilis labiausiai tinka “pašėlusio” caharekterio vairuotokams, tačiau ir puikiai pagelbėtų kaip eskortavimo mašina aukštiems pareigūnams lydėti ar spec.tarnyboms. „Volvo S60“ puikiai tiktų ir kelių policininkams automagistralėse vaikytis milžinišku greičiu skraidančius vairuotojus. Mat nuo “Volvo” ne tai lengva pabėgti,  jis gali skraidyti lyg tikra kukla.

"Veido" archyvas

Naujajame švedų produkte – ne tik aeridinamiškai itin aptakus jurdrumą primenantis dizainas, bet rimtas aerodinamikis aptakumas, tarsi kelianti įspūdį, lyg sėdetmei naiktintuve. Lyjant vidutiniškam lietui, valytuvų net nereikia jungtis: vanduo kuo puikiausiai nuteka į šonus. Šalia sėdėjusi žmona pastebėjo dar vietą dayką, važiuojant apie 120 km./val. greičiu vanduo nuteka ir nuo šoninių stikų.  Išvada – aerdinamika puiki, verta dešimties balų. Naujasis automobilis nenusileidžia net patiems naujausiems konkurentams ir saugumu – modelyje įdiegtas naujas sprendimas: pėsčiųjų nustatymo sistema, turinti visiškai automatinę stabdymo funkciją.

Naujojo „Volvo S60“ stogo linija tolygiai susilieja su galine dalimi, kurią papildanti išraiškinga „pečių“ dalis sukuria lengvą, bet užtikrintą dvigubą bangos kontūrą, prasidedantį nuo priekinių žibintų ir besitęsiantį iki pat galo.

Dėl šoninės linijos pažeminimo tarp abiejų bangų automobilis vizualiai atrodo žemesnis. O tai sukuria išraiškingą ir dinamišką įvaizdį. Automobilio sportiškumą pabrėžia ir reljefinis variklio dangtis bei visi kėbulo iškilimai.

Bene pats dinamiškiausias „Volvo“ modelis
Naująjį „Volvo S60“ įvertins net reikliausi vairuotojai. Jis, be abejonės, pats dinamiškiausias visų laikų „Volvo“ modelis.

"Veido" archyvas

Naujasis sedanas bus siūlomas su dviejų rūšių važiuoklėmis. Standartiniai modeliai bus parduodami su naujai sukurta dinamiška važiuokle, papildomai galima bus pasirinkti komfortinės važiuoklės versiją bei galimybę užsisakyti aktyvią dinamiškąją važiuoklę kaip papildomą įrangą.

Šios važiuoklių versijos skiriasi amortizatoriais ir priekiniais bei galiniais porėmiais. Komfortiškoji versija šiek tiek minkštesnė, todėl užtikrina minkštesnį važiavimą nelygia kelio danga. Važiuoklė sukurta taip, kad būtų dinamiška ir greitai reaguotų. Svarbiausias dėmesys skiriamas važiavimui, tačiau neužmirštas ir komfortas.

Kurdama važiuoklę inžinierių komanda sukūrė puikiai suderintą sistemą, kurioje patobulinta kiekviena detalė, turinti įtakos automobilio važiavimo savybėms. Patobulinta ir vairo sistema – naudojamos kietesnės spyruoklės ir įvorės,  labai gerai slopinama vibracija.

Pakeista visų varančiųjų ratų (AWD) sistemos valdymo programa, kad būtų galima maksimaliai išnaudoti naujojo „Volvo S60“ visų varančiųjų ratų važiuoklės galimybes (visų varančiųjų ratų sistema siūloma kaip standartinė T6 versijos įranga ir kaip papildoma D5 versijos įranga).

Kiekviename „Volvo S60“ galima įdiegti aktyvią kompiuteriu valdomos važiuoklės FOUR-C sistemą. Aktyvi kompiuteriu valdoma važiuoklė FOUR-C pakeista ir patobulinta siekiant pagerinti valdymą ir komfortą, palyginti su iki šiol išleistais „Volvo“ modeliais.

"Veido" archyvas

Patobulinta stabilumo kontrolės sistema
Dinamišką naujojo „Volvo S60“ važiuoklę papildo įvairios elektroninės sistemos, dar labiau išryškinančios jo sportinio važiavimo savybes.

Naujasis „Volvo S60“ – pirmasis sedanas su patobulinta stabilumo kontrolės sistema (Advanced Stability Control). Naujasis pasvirimo daviklis padeda labai anksti nustatyti slydimo riziką. Todėl dinaminė stabilumo ir sukibimo kontrolės sistema (DSTC) reaguoja greičiau ir tiksliau. Patobulinta stabilumo kontrolės sistema labai gelbsti, kai dinamiškai važiuojantį automobilį pradeda veikti šoninės jėgos. Ji palengvina vairavimą ir leidžia atlikti staigius manevrus.

Posūkio traukos kontrolės (Corner Traction Control) sistema, padedanti sklandžiau įveikti posūkius
Tai nauja funkcija, kuri, nukreipdama traukiamąją jėgą konkrečia kryptimi, padeda sklandžiau įveikti posūkius. Šios technologijos pagrindas – DSTC sistema. Posūkyje stabdomas posūkio vidinėje pusėje esantis ratas, kartu daugiau jėgos nukreipiama į išorinėje pusėje esantį ratą. Tai leidžia sklandžiau įveikti posūkius ir geriau bei tiksliau valdyti automobilį.

Didelės įtakos naujojo „Volvo S60“ dinamikai turi ir jo moderni stabdžių sistema. Naujasis sedanas turi keletą funkcijų, užtikrinančių trumpiausią stabdymo kelią važiuojant bet kokiomis sąlygoms.

Išskirtinė salono kokybė
Naujojo „Volvo S60“ salono detalių kokybė yra tokio lygio, koks iki šiol nebuvo pasiektas. Be to, „Volvo Cars“ dizaineriams pavyko suteikti tradiciniam ramiam skandinaviškajam stiliui kontrasto, bet kartu ir ir žaismingumo. Interjeras nė kiek nenukentėjo skandinaviškajam dizainui būdingas praktiškumas.
„Volvo“ – moderniausios technologijos, tarp jų ir pėsčiųjų nustatymo sistema
Naujojo „Volvo S60“ salonas ne tik sportiškas, jame gausu įvairiausių moderniausių technologijų, sukurtų geriausiųn pasaulio elektronikos įrangis gamintojų. Šioje srytyje daugiausiai nebradarbiauta su “Bosch” bei “Siemens” firmomis.

Naujojo „Volvo S60“ salone naujoviški sprendimai slypi naujosiose technologijose. Važiavimas naujuoju „Volvo S60” skiriasi nuo visų ankstesnių „Volvo“ modelių – susidūrimo išvengimo sistema, komforto elementai, informacijos ir pramogų centras ir aukščiausios klasės garso sistema.
Revoliucinis technologinis sprendimas – pėsčiųjų nustatymo sistema, turinti visiškai automatinio stabdymo funkciją. Ji reaguoja į pėsčiuosius, patekusius priešais automobilį, įspėja vairuotoją ir, jei reikia, automatiškai įjungia stabdžius, jei vairuotojas nesuspėja.

Susidūrimo išvengimas, važiuojant ne didesniu nei 35 km/val. greičiu
Avarinėje situacijoje vairuotoją pirmiausia įspėja garsinis signalas ir ryškiai raudonai mirksintis šviesos signalas priekinio stiklo projektoriuje. Kartu paruošiami automobilio stabdžiai. Jei vairuotojas laiku nereaguoja ir susidūrimo neįmanoma išvengti, automatiškai visu pajėgumu įjungiami stabdžiai.

Jei vairuotojas laiku nesureaguoja, pėsčiųjų nustatymo sistema, turinti visiškai automatinio stabdymo funkciją, gali padėti išvengti susidūrimo su pėsčiaisiais, jei važiuojama ne didesniu kaip 35 km/val. greičiu. Važiuojant didesniu greičiu, sistema pati bando kiek įmanoma sumažinti greitį susidūrimo metu.

Susidūrimui įvykus važiuojant mažesniu greičiu, sumažėja rimtų traumų rizika. Pavyzdžiui, sumažinus greitį nuo 50 iki 25 km/val., pėsčiųjų nustatymo sistema, turinti visiškai automatinio stabdymo funkciją, gali sumažinti mirtinų traumų riziką 20 proc., o kartais net iki 85 proc.

"Veido" archyvas

City Safety – standartinė įranga
Naujajame „Volvo S60“ City Safety sistema siūloma kaip standartinė įranga. City Safety sistema automatiškai įjungia stabdžius, jei vairuotojas laiku nereaguoja į priekyje važiuojančios transporto priemonės stabdymą arba sustojimą arba jei per dideliu greičiu artinasi prie nejudančios kliūties. Sistema padeda sumažinti arba visiškai išvengti galimo susidūrimo, važiuojant iki 30 km/val. greičiu.

Galingesnė T6 versija
„Volvo S60“ bus siūlomas su keletu dyzelinių ir benzininių variklių, nuo 115 AG DRIVe versijos iki 304 AG turbininio variklio.

3,0 l T6 benzininis variklis smarkiai patobulintas, ypač sumažinta vidinė trintis. Dabar jis išvysto 304 AG ir 440 Nm sukimo momentą. 100 km/val. greitį automobilis išvysto per 6,5 sek., o jo maksimalus greitis – 250 km/val.

Kartu „Volvo Cars“ inžinieriams pavyko maždaug 10 proc. sumažinti degalų sąnaudas – iki 10,2 l/100 km (ES kombinuotasis ciklas, prognozuojamos sąnaudos).

Naujasis modelis siūlomas su „Volvo“ antros kartos šešių pavarų automatine Geartronic pavarų dėže. Nauji vožtuvai ir mažesnė trintis užtikrina greitesnį pavarų perjungimą. Standartinis T6 modelis siūlomas su visais varančiaisiais ratais.

Du 5 cilindrų turbininiai dyzeliniai varikliai
Variklių asortimente siūlomi ir du 5 cilindrų turbininiai dyzeliniai varikliai.

Galingas D5 variklis su 2 turbinomis išvysto 205 AG galią ir 420 Nm sukimo momentą. 100 km/val. greitį jis pasiekia per 7,8 sek. (su mechanine ir automatine pavarų dėže). Maksimalus greitis – 235 km/val. su mechanine pavarų dėže arba 230 km/val. – su automatine pavarų dėže.

"Veido" archyvas

Sukurtas naujas 2,0 l D3 dyzelinis variklis, išvystantis 163 AG galią ir 400 Nm sukimo momentą. 100 km/val. greitį jis pasiekia per 9,2 sek. (su mechanine ir automatine pavarų dėže). Maksimalus greitis – 220 km/val. su mechanine pavarų dėže arba 215 km/val. – su automatine pavarų dėže.

Naujasis 5 cilindrų D3 variklis identiškas dabartiniam 2,4D varikliui, išskyrus mažesnę stūmoklio eigą, siekiant sumažinti degalų sąnaudas. Modelio, turinčio mechaninę pavarų dėžę, degalų sąnaudos – tik 5,2 l/100 km/val.

Abu turbininius dyzelinius variklius galima rinktis su 6 pavarų automatine arba mechanine pavarų dėže. D5 versija gali būti ir su visais varančiaisiais ratais.

Variklių asortimentas:

Benzininiai varikliai Talpa Rūšis Galia Sukimo momentas
T6 3,0 6 cil. vienoje eilėje 304 AG 440 Nm
2,0T 2,0 4 cil. vienoje eilėje 203 AG 300 Nm
Dyzeliniai varikliai Talpa Rūšis Galia Sukimo momentas
D5 2,4 5 cil. vienoje eilėje 205 AG 420 Nm
D3 2,0 5 cil. vienoje eilėje 163 AG 400 Nm

 

 

 

 

P.S. Naujojo „Volvo S60” kaina prasideda nuo 104 029 Lt su PVM.  “Veidas.lt” bandytos m difikacijos kaina su D5 varikliu yra apie 155 tūkst.lt. 700 km Lietuvos keliais įvairiais važiavimo stiliais įveikiau su vienu dyzelino baku.

 

 

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentarai (1)

  1. reklama reklama rašo:

    Tai kame tas naikintuvas?


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...