2011 Vasario 01

Transportas

Naudingiausias – integruotas geležinkelių valdymas

BNS

Lietuvai būtų naudingiausia pasilikti integruotą geležinkelių valdymo modelį ir neprivatizuoti skaidomų veiklų, teigia prezidentės Dalios Grybauskaitės patarėjas Nerijus Udrėnas.

“Nebūtina skaidyti geležinkelių į atskiras įmones, nes Lietuvai yra naudingiausia laikytis integruotų geležinkelių valdymo modelio. Atsižvelgiant į kitų šalių karčią patirtį, kai nauda buvo privatizuota vikrių vertelgų ar verslininkų, o kaštai, sąnaudos užkeltos ant visų vartotojų pečių ir teko daugiau išlaidų negu naudos”, – interviu Žinių radijui antradienį teigė N.Udrėnas.

Anot jo, prezidentė laikosi pozicijos, kad geležinkeliai neturi būti privatizuojami.

“Lietuvos geležinkelių” privatizuoti nenumatoma. Ir prezidentės pozicija yra aiški, kad tai yra visos Lietuvos žmonių turtas”, – tvirtino patarėjas.

Jo teigimu, europinė direktyva numato, kad su geležinkelių įmonių teikiamomis transporto paslaugomis susijusios veiklos turi būti atskirtos: pelno ir nuostolių ataskaitos skelbiamos atskirai.

“Mūsų rinkos geležinkelio rinkos ypatumai yra tie, kad dauguma krovinių yra iš ar į trečiąsias šalis, taigi įgyvendinus lėšų atskyrimą, sukūrus reguliuotoją, kuris užtikrintų sąžiningą sąžiningą, skaidrią prieigą prie mūsų infrastruktūros, būtų sukurtos pakankamai geros, atitinkančios Europos Sąjungos direktyvas nuostatos, sąlygos konkurencija vežimo sektoriuje”, – sakė N.Udrėnas.

Pagal europinę direktyvą turi būti atskirtos keleivių vežimo, krovinių vežimo ir infrastruktūros veiklos. Susisiekimo ministerija siūlo steigti atskiras įmones, kurių vienintelė akcininkė išliktų valstybė.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...