2014 Rugpjūčio 29

Lietuviškų verslų laukia naujos rinkos

veidas.lt

Verslininkai, savo produkcijai ieškantys naujų rinkų, tikrai sutiks, kad geriausia tai daryti tarptautinėse parodose ir mugėse, į kurias susirenka potencialūs klientai bei partneriai.

Svarbiausia tokiuose renginiuose – patraukliai pristatyti savo produkciją, o norint tai padaryti reikia nemažų investicijų. Dalyvavimas tokiose parodose tapo gerokai prieinamesnis, kai atsirado galimybė pasitelkti Ūkio ministerijos administruojamą ES struktūrinės paramos priemonę „Naujos galimybės“.

 

Padėjo įgyti savo stendą

Per pastaruosius šešerius metus ši priemonė padėjo UAB „Daumantai LT“ sėkmingai pristatyti produkciją 22 parodose. Jose užmegzti ryšiai atvėrė kelius į Suomiją, Daniją, Vokietiją, Angliją, Airiją, Latviją, Kiprą, Slovėniją, Švediją bei kitas šalis.

Tokiose parodose tinkamai pristatyti savo gaminamą produkciją – ypač svarbu, todėl įmonė jau keturis kartus pasinaudojo priemone „Naujos galimybės“, padėjusia reprezentatyviai pateikti jos gaminamus majonezinius ir pomidorų padažus, konservuotas daržoves bei kitus pagardus.

„Per priemonę „Naujos galimybės“ gautos paramos lėšos suteikė galimybę parodose turėti savo atskirą stendą, geriau reprezentuoti įmonę ir jos produkciją. Be to, parodoje gali dalyvauti daugiau kolegų, ir dalyvavimas parodose tampa kur kas produktyvesnis“, – tvirtina „Daumantų LT“ eksporto vadybininkas Danas Piepalius.

Pasak jo, kiekvienoje parodoje įmonė užmezga per šimtą naujų kontaktų, todėl kasmet stengiamasi dalyvauti bent penkiose. Tokios parodos ypač vertingos, nes joje paprastai dalyvauja per 2–3 tūkst. dalyvių, jas aplanko daugiau kaip kelios dešimtys tūkstančių lankytojų iš daugiau nei šimto šalių, todėl atsiveria daugybė eksporto galimybių.

D.Piepaliaus teigimu, pasinaudoti parama nėra sudėtinga. „Reikia tik noro ir laiko. Konsultuojamės ir su projektus rašančiomis įmonėmis, todėl pateikti paraiškas nėra sudėtinga“, – tikina pašnekovas.

Šiais metais „Daumantai LT“, pasinaudojusi finansavimu, bus aplankiusi didžiausias tarptautines maisto produktų gamintojų parodas – „BioFach“, „GastroNord“, PLMA ir SIAL.
Padėjo tapti Metų eksportuotoju

Priemonės „Naujos galimybės“ naudą spėjo įvertinti ir UAB „Amber Pasta“. Vienuolikos skirtingų formų ir septynių kokybės lygių makaronus gaminanti įmonė aplankė parodas ne tik Europoje, bet ir Afrikoje, Kenijoje, Senegale, Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Jos produkcija sėkmingai realizuojama Europos, Afrikos, Azijos ir Tolimųjų Rytų šalyse.

Aplankytos tarptautinės parodos, pasak „Amber Pastos“ eksporto vadovo Manto Petrausko, leido gerokai padidinti įmonės eksporto mastą. „Eksportas smarkiai išaugo 2012-aisiais, ne veltui tais pačiais metais vidutinių įmonių kategorijoje laimėjome Metų eksportuotojo apdovanojimą“, – sako įmonės atstovas.

Palyginus su 2011 m., 2012-aisiais įmonės eksporto apimtys išaugo 60 proc. „Paramos priemonė „Naujos galimybės“ mums padėjo pasiekti tokį augimą ir tapti Metų eksportuotoju“, – džiaugiasi M. Petrauskas.
Šokteli eksportas

„Naujos galimybės“ 2007–2013 m. tarp verslo buvo viena populiariausių priemonių, kurias administruoja Ūkio ministerija. Paramą galėjo gauti gamybinę ir paslaugų teikimo veiklą vykdančios įmonės, kurių ne mažiau kaip 50 proc. pardavimo sudaro pačios įmonės pagaminta produkcija ar suteiktos paslaugos. Pasinaudodamos šia priemone pusė tūkstančio lietuvišką produkciją gaminančių įmonių turėjo galimybę išvykti į parodas visame pasaulyje ir geriausiai pristatyti savo gaminamus produktus potencialiems klientams bei partneriams.

Priemonės lėšomis taikant fiksuotus įkainių dydžius įmonėms padengiamos dalyvavimo tokiose parodose išlaidos. Priklausomai nuo valstybės, į kurios parodą vykstama, įkainis svyruoja nuo 35,1 tūkst. iki 37,4 tūkst. Lt.

Užsimezgusios naujos pažintys daugeliui įmonių tapo eksporto didėjimo garantu. Eksporto didėjimą patvirtino ir Ūkio ministerijos užsakymu atliktas tyrimas, kurio tikslas buvo nustatyti priemonės įtaką ja pasinaudojusių įmonių rodikliams. Rezultatai parodė, kad įmonių, gavusių paramą pagal šią priemonę, eksportas išaugo 13,7 proc.

2007–2013 m. laikotarpiu pagal priemonę paskirstyta 111 mln. Lt ir sudaryta daugiau nei 800 sutarčių. Pasinaudodamos šia priemone per pastaruosius šešerius metus tarptautinėse parodose sėkmingai prisistatė 500 lietuviškų įmonių.

Užsimezgusios naujos pažintys daugeliui įmonių tapo eksporto didėjimo garantu.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...