2010 Gegužės 04

Išparduotuvės

Lietuviškos išparduotuvės – ne visai sąžiningos vilioklės

veidas.lt

"Veido" archyvas

Šiuo metu daugiausiai išparduotuvių galima rasti centre “Parkas Outlet”

Išparduotuvės Lietuvoje vis dar gerokai skiriasi nuo išparduotuvių Vakarų Europoje – tiek prekių pasiūla, tiek kainomis, tiek koncepcija.

Eilinės darbo dienos vakaras, o drabužius sklaidančių ar besimatuojančių pirkėjų pilna parduotuvė. Per sunkmetį, žinant, kad prekyba susitraukė daugiau nei penktadaliu, toks vaizdas labai neįprastas. Bet jis parodo Lietuvos rinkoje dar naują tendenciją – žmonės ieško kokybiškų, bet nebrangių prekių ir vis daugiau pinigų išleidžia išparduotuvėse.

Skaičiuojama, kad drabužių ir avalynės prekyba per pastaruosius dvejus metus Lietuvoje sumenko beveik 40 proc., bet štai išparduotuvės tvirtina apyvartas kilstelėjusios maždaug 30 proc., o kai kurios – ir dar daugiau. Tačiau tie, kurie tikisi Lietuvos išparduotuvėse prisikrauti pilnus krepšius kokybiškų ir nebrangių prekių – taip, kaip tai galima padaryti Vakaruose, gali pajusti nusivylimą: su šių metų mados ir stiliaus tendencijomis nesusipykę drabužiai ar avalynė čia vis tiek gana brangūs, o pigūs daiktai iš tiesų labiau verti skudurų vardo.

Koncentracija palanki prekybininkams

Didžiausią išparduotuvių tinklą – iš viso vienuolika prekybos taškų visoje Lietuvoje – valdančios “Aprangos” grupės generalinis direktorius Rimantas Perveneckas mano, kad geriausias perspektyvas Lietuvoje dabar turi vienoje vietoje daug skirtingų pardavėjų sukoncentravę išparduotuvių centrai. Jis prognozuoja, kad pavienės išparduotuvės ateityje turėtų išnykti – dabartinė jų plėtra tėra krizės padarinys. “Visi mes turėjome prisipirkę daug prekių, pardavimas smuko, ir dabar reikia jas kažkur realizuoti”, – paaiškino jis.

Neseniai Vilniuje atidarytą išparduotuvių centrą “Parkas Outlet” valdančios AB “Ogmios” centras rinkos ir produktų analizės vadovė Agnė Brūzgė tvirtina, kad jų nuomininkams keliamos dvi pagrindinės sąlygos: jie turi pardavinėti geros kokybės, pirkėjus sugebančias pritraukti prekes ir siūlyti jas už mažiausiai 30 proc. mažesnes nei kitose to paties pardavėjo parduotuvėse kainas. Taip pat prašoma pateikti platų įvairių modelių ir prekių asortimentą.

R.Perveneckas tokius reikalavimus mano esant pagrįstus: “Akivaizdžios nuolaidos ir didelis asortimentas – tai du kertiniai akmenys, dėl kurių į išparduotuves važiuoja pirkėjai. Laikytis šių taisyklių svarbu visoms čia prekiaujančioms parduotuvėms”, – tvirtina pašnekovas. Tik taip galima pritraukti gana didelį pirkėjų srautą, o jų išparduotuvėms reikia labai daug, nes prekės čia pigios ir uždirbti galima tik jų parduodant daug.

Siūlo daug šlamšto

Atidesnis žvilgsnis į “Parkas Outlet” nuomininkų lentynas rodo, kad kai kurie prekybininkai nori pasinaudoti išparduotuvių centro galimybėmis, bet patys sąžininga pasiūla pasigirti negali.

Štai “Apranga”, įsirengusi didžiausią išparduotuvę, siūlo čia daug visiškai nebemadingų, prastos kokybės drabužių – tiesa, jie čia iš tiesų pigūs. Bet už dar gana dailius ir iš mados neišėjusius apdarus teks pakloti visai nemenką sumelę.
Itin keistai atrodo pirmąją savo išparduotuvę atidariusi “Danija”, kurioje vos viena kita pora padorių batų, bet ir tie – rečiausiai prašomų dydžių. O dauguma siūlomos avalynės madinga buvo tikriausiai prieš dešimtmetį.

Kosmetikos parduotuvėse “Eurokos”, “Parfum Express” kainos apskritai tokios pat, kaip ir kitose šių tinklų parduotuvėse. Jokio išskirtinio pigumo nematyti ir “Gintarinėje” vaistinėje.

Belieka liūdnai atsidusti, prisiminus tokios pat koncepcijos išparduotuvių centrą Varšuvoje. Ten atvykęs galėjai būti tikras, kad mažiausiai dukart pigiau nei paprastose parduotuvėse nuo galvos iki kojų aprengsi visą šeimą.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...