2012 Rugsėjo 22

Lietuva plius Olandija. Lygu?

veidas.lt


Paskutinį rugsėjo savaitgalį į Kauną kviečia tarptautinis šokio festivalis „Aura’22“.

Festivalis organizuojamas jau dvidešimt antrą kartą, tačiau pirmuosius dvidešimt metų vadino save tiesiog Tarptautiniu modernaus šokio festivaliu. Pernai dėl vis labiau ryškėjančios modernaus ir šiuolaikinio šokio takoskyros nuspręsta pavadinimą keisti. Buvo pasirinktas Kauno šokio teatro, kurio nariams tenka ryškiausias indėlis sudarant festivalio programą bei priimant jo svečius, vardas „Aura“.

Bendro darbo vaisiai

O svečių „Aura’22“ žada sulaukti iš Norvegijos, Prancūzijos, Izraelio, Austrijos, Portugalijos bei Olandijos. Bendradarbiaudami su pastaraisiais Lietuvos šokėjai pristatys net keturis skirtingus šokio spektaklius.
Viename jų kartu su Izraelio choreografu Amosu Ben-Taliu, Hagoje gyvenančiu buvusiu Olandų šokio teatro šokėju, „Aura“ mėgins aiškintis žmogaus sukurtų taisyklių ir laisvės jausmo sąveikas.
Tame pačiame olandų teatre šokę prancūzų kilmės choreografai Jerome’as Meyeris ir Isabelle Chaffaud savo spektaklį trims lietuvių šokėjoms sukūrė Vilniuje.
O choreografė Rūta Butkutė ironišką spektaklį „Pasimetusios akys“ apie žmogaus vidinio pasaulio užkaborius, neretai prieštaraujančius visuotinai priimtinoms moralinėms vertybėms, su olandų šokėjais pastatė Korzo teatro produkcijos namuose. Ten pat kita garsi šokėja Loreta Juodkaitė kartu su kolega Kenzo Kusuda turėjo galimybę sukurti duetą „Miražas“, kuriame stipri, fizine energija trykštanti lietuvaitė oponuoja subtiliai rafinuotam, vizijų pasauliui atstovaujančiam japonų scenos meistrui.

Ir šiurpiai, ir juokingai

Nuogas kūnas niekuomet nebuvo tabu kauniečių rengiamame festivalyje. Todėl nenuostabu, kad atidarymui šįmet pasirinktas austrų choreografės Anne Juren ir režisierės Annie Dorsen šiuolaikinio šokio kūrinys „Magiška“. Striptizo ir pornografijos elementų nesibodintis suaugusiems skirtas spektaklis kalba apie moterį menininkę šiuolaikinėje visuomenėje. Prijuostė ir virtuviniai įrankiai austrės virtuvėje virsta pavojingais ginklais ir magijos triukų demonstravimo instrumentais.
Prancūzų trupė „A.lter S.essio“ spektaklyje „Patvarumas“ lazerių šviesomis ir žiūrovus šiurpinančiomis garsų vibracijomis scenoje kuria šaltą ir slegiančią atmosferą. Šis reginys turėtų ypač patikti jaunajai publikos daliai, eksperimentuojančiai su įvairiomis technologijomis.
Užtat Izraelio choreografai Nivas Sheinfeldas ir Orenas Laoras festivalio publikai turi parengę nuotaikingą šokio spektaklį „Kvailių laivas“. Savo absurdiškomis situacijomis jis priverčia žiūrovus pažvelgti į šokį kitaip, nesistengiant puoselėti nusistovėjusių formų. (…)

Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją internete (http://www.veidas.lt/veidas-nr-38 arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...