2013 Gegužės 11

Lietuva pirmauja pagal informacinių technologijų naudojimą pamokose

veidas.lt

Classmates in school

Lietuva – pažangiausia Europos valstybė pagal tai, kaip dažnai per pamokas pradinio, pagrindinio ir vidurinio lavinimo mokyklose naudojamasi informacinėmis technologijomis.

Pagal tai, kaip technologijomis praturtintos aštuntokų ir vienuoliktokų pamokos, Lietuva sugebėjo aplenkti net Norvegiją, likusią antroje vietoje. Beje, mažiausiai galimybių prisiliesti prie IT per pamokas turi Italijos ir Graikijos moksleiviai. Tokie duomenys paaiškėjo po Europos Komisijos užsakymu atlikto tyrimo.
Lietuvos mokytojai yra tarp pažangiausių vertinant ir tai, kokią laiko dalį jų pamokose sudaro mokymasis naudojantis IT. Pasirodo, bent ketvirtadalį pamokų pasitelkdami IT veda dagiau nei trečdalis visų šalies mokytojų, o tai vienas geriausių rezultatų Europoje.
Žinoma, viena yra mokytojų entuziazmas naudotis technologijomis, o visai kas kita – jų gebėjimas tai daryti. Deja, pagal mokytojų, gebančių naudotis IT per pamokas, procentą nesiekiame ES vidurkio, nors tokių mokytojų vis tiek ne taip jau mažai – nuo 56 iki 62 proc., nelygu kokio amžiaus vaikus jie moko.
Deja, nors technologijos Lietuvos mokyklose pritaikomos gana plačiai, šalies moksleiviai palyginti labai prastai parengiami galimiems interneto ir ypač socialinių tinklų keliamiems pavojams.
Europos Komisijos tyrimas atskleidė, kad Lietuva yra paskutinė Europoje pagal tai, ar moksleiviai mokomi atsakingai naudotis internetu ir socialiniais tinklais, nes tiek tarp ketvirtokų, tiek tarp aštuntokų ar vienuoliktokų Lietuvoje yra mažiausiai (atitinkamai 6, 9  ir 7 proc.) moksleivių, kurie mokykloje supažindinami su atsakingo naudojimosi socialiniais tinklais ir internetu principais.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...