2010 Gruodžio 29

Užsienio reikalai

Konsulinė pagalba – visą parą

veidas.lt

Nuo kitų metų pradžios visą parą veiksiantis konsulinės informacijos telefonas skirtas tam, kad nelaimėje atsidūrę žmonės galėtų kreiptis dėl neatidėliotinos pagalbos, teigia Užsienio reikalų ministerijos (URM) pareigūnai.

Diplomatai pabrėžia, kad dėl neskubių klausimų, į kuriuos galima atsakyti įprastomis darbo valandomis, atsakingi pareigūnai naktį nebus žadinami.

“Jei reikia, mūsų pareigūnas pažadins mūsų konsulinius pareigūnus tam tikroje šalyje, tačiau norėtume, kad dėl dalykų, kurie nebūtini, mūsų pareigūnai galėtų miegoti todėl, kad naktimis būna įvairiausių skambučių. Tiems, kuriems pagalbos tikrai reiks, norėtume ją suteikti kuo greičiau realiu laiku”, – trečiadienį spaudos konferencijoje kalbėjo ministerijos kancleris Kęstutis Jankauskas.

Ministerijos Konsulinio departamento direktorius Vytautas Pinkus sako, jog šis telefonas būtų pravertęs, pavyzdžiui, užsiliepsnojus kompanijos “DFDS Lisco” keltui.

“Šio telefono pagrindinis tikslas – reaguoti pirmą valandą į įvykusią nelaimę, kai žmogus tikrai globalios nelaimės metu atsidūrė tam tikroje vietoje. Pavyzdys su “Lisco” keltu, kai tikrai puikiai dirbo Vokietijos tarnybos, tačiau realiai darbą mes pradėjome 8 val. ryto. Jei būtų šitas vieno langelio principas veikęs tuo metu, kai ką galėjome padaryti anksčiau”, – teigė jis.

Anot V.Pinkaus, Lietuva neturi galimybės organizuoti visos paros budėjimus po pasaulį išsidėsčiusiose atstovybėse, tad tokią paslaugą nutarta centralizuoti Vilniuje.

Tačiau, pasak K.Jankausko, poreikis teikti informaciją visą parą yra, kadangi plečiasi Lietuvos interesų ir Lietuvos piliečių kelionių geografija.

“Tikrai būna, kad įvykiai atsitinka tuo metu, kai Lietuvoje mūsų žinybos nedirba”, – sakė jis.

“Norėjome, kad visada būtų telefonas, gyvas žmogus, kuris galėtų pakelti telefono ragelį, ir mūsų pilietis galėtų kreiptis, visų pirma informuoti apie įvykusią nelaimę, užregistruoti savo prašymą, o vėliau mūsų pareigūnas padės jam, pasakydamas, ką tokiu atveju reikėtų daryti, pagalvodamas, kiek skubi prašoma informacija ar pagalba”, – kalbėjo kancleris.

URM Piliečių aptarnavimo skyriaus vedėja Gitana Kilinskaitė sako, kad dažniausiai žmonės kreipiasi dėl nelaimingų atsitikimų, avarijų, asmenų sulaikymo, prarastų dokumentų ar pinigų.

“Yra atvejų, kai galime patarti, padėti, bet yra atvejų, kai galime tik suteikti informaciją”, – teigė ji.

URM konsulinę informaciją telefonu Vilniuje +37052362444 begin_of_the_skype_highlighting              +37052362444      end_of_the_skype_highlighting visą parą pradės teikti nuo sausio 3-osios. Žmones pakaitomis aptarnaus 4 budėtojai. Taip pat galima kreiptis elektroniniu paštu pilieciai@urm.lt.

Šiuo metu konsulinę informaciją Lietuvos piliečiams ir kitiems asmenims URM teikia darbo dienomis nuo 8 iki 21 val., savaitgaliais ir švenčių dienomis nuo 8 iki 17 val., diplomatinės atstovybės – darbo laiku. Taip pat yra skelbiami diplomatinių atstovybių telefonai, kuriais galima skambinti ne darbo metu.

Kasmet su konsulinio pobūdžio klausimais į ministeriją kreipiasi daugiau kaip 12 tūkst. asmenų. K.Jankauskas sako, kad pradėjus informaciją teikti visą parą, besikreipiančiųjų skaičius greičiausiai išaugs.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...