2012 Sausio 04

Kas dešimtą eismo įvykio deklaraciją vairuotojai pildo iš naujo

veidas.lt


Draudimo bendrovės „ERGO Lietuva“ duomenimis, eismo įvykio deklaracijas visiškai teisingai užpildo tik 10 proc. vairuotojų, tuo tarpu kas dešimtą deklaraciją vairuotojams tenka perrašyti iš naujo dėl jose priveltų klaidų.

Draudimo ekspertai atkreipia dėmesį, kad labai svarbi dalis deklaracijoje – eismo įvykį sukėlusio vairuotojo parašas, kadangi be jo deklaracija tampa niekinė.

Pasak draudimo bendrovės „ERGO Lietuva“ Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktoriaus Audriaus Pilčico, apie 95 proc. vairuotojų eismo įvykio metu patirtų žalų sureguliuojama, remiantis pateiktomis eismo įvykio deklaracijomis. Policijos pareigūnus vairuotojai kviečia tik tuomet, jeigu nesutariama dėl kaltės arba eismo įvykio metu nukenčia žmogus. „Žalų reguliavimas, remiantis eismo įvykio deklaracija, gana paprastas – išmoka gali būti išmokėta labai greitai, kad ir tą pačią dieną. Vairuotojai Lietuvoje gana pripratę prie jų ir patyrę avariją noriai jas pildo“, – teigia A. Pilčicas.

Nepasirašytos deklaracijos – niekinės

Pasak A. Pilčico, klaidos eismo įvykio deklaracijose – dažnas dalykas. „Esminės ir neretai pasitaikančios klaidos – ten, kur parašą turi padėti eismo įvykį sukėlęs vairuotojas, pasirašo abu arba nė vienas eismo įvykio dalyvis. Taip pat pasitaiko, kad minėtoje vietoje pasirašo tik dėl eismo įvykio nekaltas vairuotojas“, – pasakoja A. Pilčicas. Jis atkreipia dėmesį, kad nepasirašyta deklaracija – tai tas pats, kas jokios deklaracijos, kadangi nepasirašytoje deklaracijoje nėra prisiimta kaltės, tuo tarpu dėl jos nesutariant, į eismo įvykio vietą reikia kviesti policijos pareigūnus.

Draudimo bendrovės atstovas pasakoja, kad nekalti vairuotojai deklaracijoje kaltę dėl eismo įvykio prisiima ne tik neapdairiai pasirašę. Pasitaiko, kad jie savo kalte patiki dėl patiriamo streso, kiek rečiau – dėl nepasitikėjimo turimomis Kelių eismo taisyklių žiniomis. Eismo įvykio kaltininkas patikslinamas administruojant draudžiamąjį įvykį. Administruojant žalas pastebima, kad dažniausiai dėl skubėjimo, patirto streso kaltę nepagrįstai prisiima jaunesni vairuotojai, taip pat moterys“, – pastebi A. Pilčicas.

Pribraukytas deklaracijas vairuotojai perrašinėja

Vairuotojams draudimo bendrovėje iš naujo pildyti eismo įvykio deklaracijas tenka jose privėlus daug klaidų arba pribraukius. Pildydami eismo įvykio deklaracijas vairuotojai užmiršta nurodyti avarijos datą arba nurodo neaiškias aplinkybės apie įvykusį eismo įvykį. Deklaracijoje pateiktų duomenų taisymas ir braukymas labai apsunkina žalų administravimą: draudimo įmonei pateikiama tik viena iš deklaracijos kopijų, todėl neaišku, kada ji buvo taisyta. Jeigu jau taip atsitiko, kad deklaracijoje reikia ištaisyti klaidą – prie korekcijos turi pasirašyti abu vairuotojai.

A. Pilčicas atkreipia dėmesį, kad vairuotojai automobilius iš eismo įvykio vietos gali patraukti tik pilnai užpildę deklaraciją. Nepaisančius šios taisyklės pareigūnai gali patraukti atsakomybėn už pasišalinimą iš įvykio vietos. „Jeigu vairuotojai iš eismo įvykio vietos patraukia automobilius dar nepabaigę pildyti deklaracijos, gali kilti nesutarimų dėl avarijos aplinkybių, o įrodyti, kaip buvo iš tikrųjų būna ženkliai sudėtingiau. Taigi, vairuotojai norėdami apsisaugoti nuo tokių nesusipratimų, turėtų būti patys suinteresuoti deklaraciją užpildyti iki paskutinio taškelio“, – teigia A. Pilčicas. Jis priduria, kad nukentėjusiajai pusei rekomenduojama pasilikti viršutinįjį blanką, ant kurio rašoma, nepaisant to, kad abu komplekto blankai pagal įstatymą yra lygiaverčiai.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...