2011 Kovo 08

Peugeot 508

Jo didenybė Peugeot

veidas.lt

"Veido" archyvas

Chromuotus trapecijos formos išmetamųjų dujų sistemos antgalius turi tik 204 AG GT modelis. Žemėjanti stogo linija atitinka šiuolaikinės automobilių mados tendencijas

"Veido" archyvas

Stilingos aušinimo grotelės ir smulkiu šriftu užrašytas Peugeot pavadinimas – tai naujas prancūzų modelio dizainas

Peugeot modeliai vėl žymimi penketu – tai sukelia prisiminimus. Pavyzdžiui, galima prisiminti Peugeot 505 Break (gamintas nuo 1982 iki 1992 m.), kuris galėjo pasigirti trimis sėdynių eilėmis ir net aštuoniomis sėdimomis vietomis! Kovo mėnesį didysis Peugeot universalas debiutuos 508 SW vardu ir tikrai atitiks laikmečio dvasią žema stogo linija ir proporcingomis apimtimis.

Žinoma, automobilis ne tiktai išvaizdus, bet ir praktiškas. Lyginant su 407 modeliu, tarp ašių atsirado papildomi dešimt centimetrų, tad naujasis Peugeot 508 dar erdvesnis. Automobilis turi nuo 560 iki 1598 litrų talpinančią bagažinę. SW universalas yra idealus kelioninis automobilis, konkuruosiantis su tokiais pripažintais modeliais kaip VW Passat, Opel Insignia, Toyota Avensis ir Škoda Superb.

Vieni didžiausiu universalaus automobilio privalumų – žemas bagažinės kraštas ir galimybė nulenkti galinių sėdynių atlošus naudojantis dviem rankenėlėmis bagažinės šonuose. Tokį patogumą gali pasiūlyti ne visi konkurentai. Šiek tiek reikalą gadina tai, kad nulenkus sėdynių atlošus grindys bus nelygios.

"Veido" archyvas

Aiškūs prietaisai, paprastas valdymas ir vykusi ergonomika. Tik vairas perkrautas funkcijomis

Kad Peugeot 508 įtiktų masiniam skoniui, „liūto“ prekės ženklo atstovai drastiškai neeksperimentavo. Vietoje agresyvios išvaizdos dabar 508 džiugina ramia išvaizda ir stilingomis aušinimo grotelėmis. Tačiau automobilis nėra tik ramiai murkiantis kačiukas – po dailia išvaizda slepiasi pašėlęs laukinis žvėris.

Galingiausia automobilio versija Peugeot 508 GT komplektuojama su nauju 2,2 litro  talpos dyzeliniu 204 AG varikliu – tokiu negali pasigirti nei vienas konkurentas. Šešių pavarų automatinė greičių dėžė greitai ir švelniai perjungia pavaras. Jas galima perjungti ir svirtimis prie vairo, tad 508 GT SW pretenduoja ir į sportiško universalo titulą, ypač tinkantį užmiesčio greitkeliuose.

Važiuojant 130 kilometrų/h greičiu, keturių cilindrų variklis, pasiekęs 2100 apsukų per minutę, vos girdimai murkia. Net ir prie 160 kilometrų/h vėjo ošimas vos girdimas – tai liudija apie geras kėbulo aerodinamines savybes.

Važiuojant vingiuotu keliu, idilė Peugeot automobilyje greitai baigiasi. Įskriejus į  posūkį, sunkus automobilis nenoriai nyra numatyta trajektorija (nepakankamas pasukamumas), o išvažiuojant iš jo, ypač jei kelio danga šlapia ir slidi, dideliu sukimo momentu pasižyminčio turbodyzelinio variklio (450 Niutono metrų) varomi priekiniai ratai per anksti praranda sukibimą.

Geriausiu komfortu pasižymi GT modelis

Neapskaičiavus greičio,  labai anksti suveikia elektroninės saugos sistemos, kurios išlaiko 508-ąjį numatytoje trajektorijoje; ESP sistemą automobilyje gali būti atjungta tik iki 50 km/h, po to ji vėl įsijungia.

Taigi Peugeot 508 charakteris labiau primena naminę, o ne laukinę katę. Automobilis skirtas ramiems žmonėms, kurie vertina komfortą ir nedideles degalų sąnaudas, o ne ekstremalų vairavimą.

GT versijos automobilyje priekinė pakaba turi dvigubas svirtis, tad automobilis valdomas itin tiksliai, duobes ir kelio dangos nelygumus įveikia lengvai ir be didesnių sukrėtimų.

Deja, bet modeliai su silpnesniais varikliais turi paprastesnę priekinę važiuoklę, tad jie ne taip tiksliai valdomi. Gaila! Mes manome, kad į visus Peugeot 508 modelius turi būti montuojama GT modelio pakaba.

Peugeot 508 gali būti komplektuojamas ir su dyzeliniu 112 AG 1.6 l Hdi varikliu. Jis gali dirbti kartu su penkių pavarų mechanine greičių dėže arba turėti e-HDi “Stop&Start” naujos kartos technologiją. Ši sistema komplektuojama su mechanine automatizuota šešių pavarų  greičių dėže, o automobilis 100 kilometrų vidutiniškai suvartoja vos 4,4 litro degalų.

Išvada

Naujasis Peugeot yra tikrai vykęs automobilis. Jis daugiau stilingas ir elegantiškas, nei sportiškas, taip pat negali pasigirti ir itin talpia bagažine. Dar norime, kad būtų pagerintos sėdynės ir visuose 508 modeliuose sumontuota GT priekinė pakaba su dvigubomis svirtimis. Tada jis tikrai taps šio prekės ženklo flagmanu.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...