2010 Rugsėjo 17

Laisvalaikis

Janukovyčius ir Medvedevas nuvažiavo į Ukrainą senoviniais automobiliais “Pobeda”

veidas.lt

Rusijos ir Ukrainos prezidentai Dmitrijus Medvedevas ir Viktoras Janukovyčius automobilių ralio Sankt Peterburgas-Maskva-Kijevas priekyje įveikė vieną etapą – iš Rusijos per sieną į Ukrainą.

Tarptautinis ralis surengtas pirmojo automobilių žygio maršrutu Sankt Peterburgas-Maskva-Kijevas Nikolajaus II prizui laimėti 100-osioms metinėms paminėti.

Nuo etapo starto taško iki sienos yra 26 kilometrai, o visas etapo, kuris baigiasi Ukrainoje Gluchovo mieste, ilgis viršija 60 kilometrų.

D.Medvedevas važiavo savo nuosava balta 1948 metų “Pobeda”. Juo prezidentas jau keletą kartų atvažiuodavo į įvairius renginius, o kartą Pamaskvyje balandžio 5 dieną net vežiojo juo V.Janukovyčių, kuris buvo atvykęs su vizitu į Rusiją.

Šį kartą Ukrainos prezidentas V.Janukovyčius kelionei pasirinko taip pat “Pobedą”. Iš pradžių jam buvo pasiūlytas ochros spalvos automobilis, bet jis pasirinko “Pobedą” kabrioletą, 1950 metų laidos, su minkštu stogu. Viršutinė automobilio dalis – smėlio spalvos, o apatinė – bordo (tamsiai raudona).

Iki sienos su Ukraina automobilių virtinės, kurią sudarė 16 retro automobilių, 1936-1965 metų gamybos, priekyje važiavo D.Medvedevo vairuojama “Pobeda”, o nuo sienos – Rusijos prezidentas perleido lyderiavimą savo kolegai V.Janukovyčiui.

Prieš kelionę abiejų valstybių vadovai pasikalbėjo su žygio dalyviais.

Vienas jų, dainininkas Dmitrijus Malikovas papasakojo prezidentams, kaip vyko istorinės lenktynės Nikolajaus II prizui laimėti prieš 100 metų. Pasak, dainininko, imperatorius davė startą lenktynėms, bet pats jose nedalyvavo.

“Mes – žmonės demokratiškesni, patys važiuosime”, – šypsodamasis pažymėjo D.Medvedevas. Jis prisipažino jaučiąs geranorišką pavydą žygio dalyviams.

Ta proga, abu prezidentai buvo pakviesti vairuoti savo automobilius grįžtant atgal – nuo Kijevo iki Peterburgo. Tada V.Janukovyčius, juokaudamas, pasiūlė važiuoti nuo Kijevo iki Odesos.

Prezidentai parodė susidomėjimą kai kuriais žygyje dalyvaujančiais automobiliais. D.Medvedevui patiko ryškiai raudonas 1960 metų “Chevorlet Corvette”, taip pat 1969 metų “Aston Martin DB6″.

Su didele pagarba jis kalbėjo ir apie kupriuką “Zaporožietį ” 1962 metų laidos ZAZ-965. “Vėlesnės versijos nebuvo tokios stiprios”, – sakė Rusijos lyderis.

D.Medvedevas pasiteiravo V.Janukovyčiaus, ar jam teko važiuoti tokiu automobiliu.

“Mėginau”, – pajuokavo Ukrainos prezidentas. “Vaikystėje, kol dar įlįsti galėdavau, kol neišaugau”, – juokaudamas pratęsė D.Medvedevas, turėdamas omenyje, kad aukštas ir stambus Ukrainos prezidentas vargiai dabar tilptų į šį nedidelį automobilį.

Vienintelis automobilis, kurį prezidentai ne tik apžiūrėjo, bet ir įsėdo į jo vidų, buvo 1957 metų gamybos “Rolls-Royce Silver Wraith”. D.Medvedevas atkreipė dėmesį, kad automobiliams “Rolls-Royce” būdingos formos nedaug pasikeitė. Jis taip pat domėjosi šio automobilio galingumu.

Lenktynių dalyviai paaiškino, kad pagal tradiciją, visų “Rolls-Royce” “automobilių galingumas nurodomas ne arklio jėgomis, o kaip dera tikram džentelmenui – pakankamas”.

Be to, D.Medvedevas apžiūrėjo “Moskvič”-401, GAZ-12 ZIM, “Volga” GAZ-21. Jis papasakojo, kad jo tėvai automobilio neturėjo. “Pats mieliausias vaikystės prisiminimas – kai mes sėsdavome į taksi, štai tokias “Volgas”, – prisipažino Rusijos prezidentas.

Kaip nurodoma BBC tinklalapyje, susitikę D.Medvedevas ir V.Janukovyčius taip pat apsvarstys įvairius dvišalių santykių klausimus, konkrečiai – “Rusijos ir Ukrainos “atominių energetikos pramoninių kompleksų integraciją”.

Senovinių automobilių ralis Sankt Peterburgas-Maskva-Kijevas skirtas prieš 100 metų vykusiam žygiui Nikolajaus II prizui laimėti, pabrėžė Kremliaus sekretorė spaudai Natalija Timakova.

Tačiau “atsižvelgiant į tai, kad susitinka pasienyje, prezidentai itin daug dėmesio skirs abiejų šalių piliečių pasienio, muitinės ir migracijos kontrolės perėjimui prie Rusijos ir Ukrainos sienos”, – prieš kelionę sakė šaltinis Kremliuje.

Mažai tikėtina, kad V.Janukovyčius ir D.Medvedevas asmeniškai susidurs su reikalavimu duoti kyšį prie sienos – tokių faktų neretai pasitaiko Rusijos ir Ukrainos paprastiems piliečiams kertant abiejų šalių sieną, pažymėjo jis.

Tačiau žinybų vadovai informuos prezidentus, “kaip siūloma palengvinti atitinkamas procedūras ir tobulinti leidimų ir kontrolės punktų darbą”, – pridūrė jis.

Oficialiai nieko nebuvo pranešta, kaip bus saugomi tokie garsūs automobiliai su prezidentais prie vairo. Kremliaus spaudos tarnybos atstovas paaiškino tinklalapiui bbcrussian.com, kad D.Medvedevas ir V.Janukovyčius dalyvaus kone tikrose automobilių lenktynėse, kuriose važiuos daug kitų “retro” automobilių.

Rusijos ministras pirmininkas Vladimiras Putinas neseniai važiavo iš Chabarovsko į Čitą, vairuodamas naują geltoną “Lada Kalina”, ir jį lydėjo beveik šimto automobilių kortežas, kuriame buvo dvi ar trys visiškai vienos “Lados”.

V.Janukovyčius, atėjęs į valdžią kovą, sugebėjo pastaraisiais mėnesiais gerokai pagerinti santykius su Rusija, kurie buvo priėję iki visiško priešiškumo, esant jo pirmtakui Viktorui Juščenkai.

Jis sutiko pratęsti karinės jūrų bazės Sevastopolyje nuomos terminą iki 2042 metų mainais už žemesnes dujų kainas ir atsisakė kampanijos už didžiojo bado ketvirtajame dešimtmetyje tarptautinį pripažinimą ukrainiečių tautos genocidu.

Idėja gerinti santykius su Rusija populiari tarp didelės dalies Ukrainos visuomenės, bet V.Janukovyčius kol kas negalėjo konvertuoti savo diplomatinių laimėjimų į elektoratinius pranašumus savo Regionų partijai, sakė laidoje “Rytas su BBC” Ukrainos politologas Serhijus Taranas.

Partija populiari daugiausia rusakalbėje Ukrainos rytinėje dalyje.

“Regionų partijos” populiarumas dabar krinta, o įdomiausia tai, kad po rinkimų V.Janukovyčius nepelnė daugiau rinkėjų palankumo Ukrainos centre, aš jau nekalbu apie vakarus”, – sakė S.Taranas.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...