2011 Liepos 08

Išpuoselėta namo aplinka padidina jo vertę 16 procentų

veidas.lt

011.07.07 11:28 |Kategorija:  SC – Ekonomika , SC – Nekilnojamasis turtas , SC – Pranešimai spaudai

"Veido' archyvas

Apklausą atliko tarptautinė tyrimų ir konsultacijų bendrovė “Kairos Future”, kuri apklausė daugiau nei 5000 namų savininkų 9 šalyse: JAV, Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Australijoje, Japonijoje, Lenkijoje ir Rusijoje. Tyrimo išvados ir rezultatai buvo pateiktos “Husqvarna Global Garden Report 2011″ apžvalgoje.

Tyrimo metu pusė respondentų įvertino nuotraukas, kuriose – namai su paprastu sodu, kita pusė –pavaizduotus tuos pačius namus tik su išpuoselėta, skoninga aplinka. Vidutinis skirtumas tarp abiejų grupių pateiktų numanomų rinkos kainų siekė net 26 proc. Papildomai visų respondentų buvo paprašyta įvertinti skaičiais, kiek vertas kiekvienoje nuotraukoje užfiksuotas sodas. Vidutinis verčių skirtumas tarp namų su paprasta ir su išpuoselėta aplinka sudarė 7 proc. Sujungus šiuos abu vertinimus, buvo apskaičiuotas bendras rodiklis, pavadintas Sodo efektu (angl. Garden Effect), kuris siekė 16 proc.

Tuo tarpu nekilnojamojo turto agentų apklausoje beveik 70 procentų jų nurodė, jog apleista aplinka namo vertę sumažina 5-15 proc.

“Apdaila, interjeras, vidaus įrengimas – kriterijai, kurie jau įprasti, nusistovėję ir dažnai objektyviai įvertinami skaičiais renkantis namą. Aplinka tarsi ir intuityviai suvokiama, kaip turinti pridėtinę vertę, bet neaišku, kokia ji. Ar pakanka visiškai paprastos ir tvarkingos, ar verta į ją investuoti, puoselėti? Šis tyrimas padeda įvertinti aplinkos reikšmę namo kainai ir suteikti jai finansinę išraišką”, – sakė bendrovės “Husqvarna Lietuva” rinkodaros vadovas Baltijos šalims Tadas Gudauskas.

“Husqvarna” tyrimo išvadas palaiko ir akademiniai tyrimai. Pavyzdžiui, JAV ir Kanadoje atliktuose tyrimuose nustatyta, kad sodo būklę pakeitus iš geros į puikią, namo kaina išauga vidutiniškai 10,8 proc. Tuo tarpu apleistas sodas sumažina turto kainą 8-10 proc. Tai dera su “Husqvarna” tyrimu, kuriame buvo vertinamas vertės tarp paprasto ir išpuoselėto sodo skirtumas.

JAV Nacionalinės sodų asociacijos 2007 metų vartotojų tyrimo duomenimis, gerai suprojektuota ir tinkamai prižiūrima aplinka namo kainą padidina 19 proc.

Apie Husqvarna

“Husqvarna grupė” – pasaulinė aplinkos priežiūros technikos, tokios kaip vejapjovės, grandininiai pjūklai, žoliapjovės ir sodo traktoriukai, gamybos lyderė. “Husqvarna grupė” yra didžiausias laistymo įrangos skirtos privatiems vartotojams gamintojas bei lyderis statybinės pjovimo technikos gamybos srityje. Husqvarna gaminiai skirti profesionalams bei reikliems privatiems naudotojams. Platinami per Husqvarna prekybos atstovų bei prekybos centrų tinklą, o prekybinės atstovybės įsteigtos daugiau nei 100 pasaulio šalių. 2010 grynoji bendrovės pardavimų apimtis siekė 32,3 mlrd. Švedijos kronų, o vidutinis darbuotojų skaičius – 15000.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...