2013 Sausio 30

Į Lietuvą importuojami senesni automobiliai nei į Latviją ar Estiją

veidas.lt


Naujesni automobiliai į Lietuvą atrieda kur kas rečiau negu į Latviją ar Estiją. Jeigu pas kaimynus pernai daugiausiai buvo įvežama 6–10 metų amžiaus automobilių, tai Lietuvoje – prieš 11-15 metų pagamintų transporto priemonių.

Žvelgiant į naujesnių – 1-5 metų – automobilių  importą, lietuviai taip pat lieka užnugaryje. Estijoje tokie automobiliai sudaro net trečdalį visų naujai į šalį įvežtų automobilių, Latvijoje – 19 proc., o Lietuvoje – tik 11 proc.
Lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt, Valstybės įmonės „Regitra“ ir automobilių rinkos tyrimų įmonės „Autotyrimai“ duomenimis, pernai Lietuvoje vienam naujam automobiliui teko 10,45 naudotų ir naujai į šalį įvežtų automobilių. Latvijoje minėtas santykis mažesnis keturis – 2,64, o Estijoje – beveik septynis (1,5) kartus.
Nors pagal daugelį faktorių Lietuvos automobilių rodikliai prastesni negu Latvijoje ar Estijoje, Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas, įžvelgia teigiamų poslinkių.
„Per pastaruosius trejus metus Lietuvoje daugėjo 6–10 metų amžiaus automobilių. 2010 metais jų įvežta – 33,6 tūkst., o pernai – net 20 tūkst. daugiau. Verta pastebėti, kad pernai 1–5 metų amžiaus automobilių taip pat importuota 4 tūkst. daugiau nei 2010 metais. Šie pokyčiai neleidžia automobilių parkui senti. Šiuo metu vidutinis automobilio amžius Lietuvoje – 13,92 m.”, – konstatuoja V. Daukšas.
Lietuvos rinka pagal naujai įvežtų automobilių skaičių net keturis kartus lenkia kitas dvi Baltijos šalis. 2012 m. į Lietuvą buvo įvežti ir priregistruoti 143,9 tūkst. automobilių, į Estiją – 33,6 tūkst., o Latviją – 34,1 tūkst.
Rinką šokdino naudotų automobilių sandoriai
Pernai Lietuvos naujų ir naudotų automobilių rinka buvo ypač dinamiška. Trečius metus iš eilės sandorių skaičius didėjo ir beveik pasiekė rekordiniais vadinamus 2008-ųjų metų rezultatus. 2012-aisiais įvykdyti 378 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių. Tai yra vos 1,1 proc. – 4 tūkst. sandorių mažiau nei 2008-aisiais.
V. Daukšo teigimu, Lietuvos automobilių rinkai gyvybingumo suteikė naudotų automobilių sandoriai – pernai jų buvo sudaryta net 364,2 tūkst., t.y. 7,8 proc. daugiau nei 2011 m.
„Nuo 2010 m. naudotų automobilių sandorių nuosekliai daugėjo. O pernai, pirmą kartą po ekonominio nuosmukio, 2 proc. viršijo 2008-ųjų rezultatus. Džiugu, kad lietuvių nesustabdė net ir gąsdinančios naujienos iš Vakarų Europos – ekspertų pranašauta antroji sunkmečio banga ir žinios apie sumažėjusius naujų automobilių pardavimus“, – pastebi V. Daukšas.
Vidutinės kainos didėjo
Autoplius.lt vertinimu, vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos paskutinįjį praėjusių metų ketvirtį siekė atitinkamai 10,5 ir 69,4 tūkst. litų.
Lyginant su trečiuoju praėjusių metų ketvirčiu vidutinė naudotų automobilių kaina šoktelėjo 400 litų, tačiau išliko beveik 100 litų mažesnė nei 2011 m. tą patį laikotarpį. Spalio-gruodžio mėnesiais naujų automobilių vidutinė kaina lyginant su trečiuoju ketvirčiu vidutiniškai padidėjo 1 tūkst. litų.
Pastebima, kad lyginant su 2011 m. paskutiniuoju ketvirčiu, pernai tą patį laikotarpį 1–5 metų amžiaus automobiliai brango 3 proc. (apie 952 litų iki 32,2 tūkst. litų). Populiariausi – 11–15 metų – automobiliai nežymiai atpigo (35 litais iki 7,1 tūkst. litų). 6–10 metų amžiaus vidutinė automobilių kaina nepakito.
Automobilių parkas plečiasi
Lengvųjų automobilių rinkos ekspertai pastebi, kad Lietuvos automobilių parkas auga. „Transeksta“ ir Autoplius.lt duomenimis, šių metų sausį parką sudarė 1,228 mln. registruotų lengvųjų automobilių, turinčių galiojančius techninius pasus. Jų skaičius šalyje, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 26 tūkst.
Lietuvos keliais daugiausia važinėja automobiliai, kurių amžius yra nuo 11 iki 20 metų (59 proc.). Tokių automobilių yra 725 tūkst.
„Lietuvių skonis beveik nesikeičia. Populiariausiais Lietuvoje vis dar išlieka vokiški automobiliai –„Volkswagen“, „Audi“, „Opel“. Pastebima, kad jau du metus iš eilės daugėja „Opel“ automobilių. Vien tik šiemet jų padaugėjo 10,5 tūkst. Per metus Lietuvos gatvėse 9,4 tūkst. – beveik penktadaliu – padaugėjo ir „Toyota“ automobilių”, – pasakoja V. Daukšas.
Sausio mėnesį „Volkswagen“ sudarė penktadalį (19,7 proc.) Lietuvos automobilių parko – tai 242 tūkst. automobilių. Jų skaičius per metus paaugo 2 proc.
Nauji automobiliai: lietuviai pralaimi kaimynams
Naujų automobilių pardavimai ne tokie sėkmingi kaip naudotų. Praėjusiais metais jų Lietuvoje parduota 8,6 proc., arba 1,3 tūkst., mažiau nei 2011-aisiais. Iš viso 13,8 tūkst. automobilių.
Pasak V. Daukšo, pernai Lietuvoje – vienintelėje iš Baltijos šalių – mažėjo naujų automobilių pardavimai.
„Gyventojų skaičiumi mažesnėje Latvijoje naujų automobilių nupirkta mažiau nei pas mus – 12,9 tūkst., bet jų pardavimai augo. Visas Baltijos šalis lenkia estai, kurie pernai įsigijo net 22,2 tūkst. naujų automobilių. Be abejo, naujų automobilių pardavimams įtakos turi finansinė padėtis ir žmonių pragyvenimo lygis. Jis Lietuvoje yra žemesnis negu Estijoje ir panašus kaip Latvijoje, tačiau naujų automobilių kainos visose Baltijos šalyse panašios“, – sako V. Daukšas.
Lietuvoje perkamiausių naujų automobilių viršūnėje – „Fiat 500“ mažylis. Šių automobilių pernai parduota daugiausiai – 683 vienetai. 2012 m. puikiai debiutavo naujas visureigis „Škoda Yeti“, kuris pagal parduotų automobilių skaičių (475 vnt.) pakilo į antrąją vietą. Jo kaina prasideda nuo 48,6 tūkst. litų.
Latvijoje populiariausias naujas automobilis – „Volkswagen Golf“, o Estijoje – „Toyota  Avensis“.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...