2011 Rugpjūčio 21

Greitai – Druskininkų sniego arenos atidarymas

veidas.lt

Druskininkuose veikia vienas didžiausių Europoje vandens parkų, o dabar baigiamos ir pirmojo Baltijos šalyse visus metus veiksiančio žiemos pramogų komplekso „Snoras Snow Arena“ statybos.

Projekto įgyvendintojai neslepia savo ambicingų planų – jau pastatyta ir oficialaus atidarymo laukianti arena pagal techninius parametrus sau lygių konkurentų neturės mažiausiai tūkstančio kilometrų spinduliu.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos Vilniaus klubo nariai, turėję galimybę susipažinti su Druskininkuose statomos dengtos slidinėjimo trasos „Snoras Snow Arena“ statybos technologija ir inžineriniais sprendimais, sako, kad šis statinys unikalus tuo, kad Europoje tokio tipo statinių šiuo metu yra vos keletas, o mūsiškė numatoma aukščiausio lygio.

Statybininko akimis, statinio unikalumą nulėmė konstrukcijų mastelis: kad būtų suformuota 50 metro pločio dengta slidinėjimo trasa, reikėjo suprojektuoti, pagaminti ir sumontuoti 4 m aukščio, 51 metro ilgio metalines sijas. Pastarosios sumontuotos ant ne mažiau įspūdingų – 28 m aukščio monolitinio gelžbetonio kolonų. Čia, pasinaudojant 27 m reljefo peraukštėjimu ir konstrukciniais sprendimais, išgautas 64 m slidinėjimo trasos nuolydis. Dengtos trasos, kuri veiks ištisus metus, ilgis 448 metrų, o bendras trasų ilgis – daugiau kaip 1100 metrų.

Pagrindinės trasos plotis 50 m, ilgis – daugiau kaip 460 m. Pradedantiesiems kirtos trasos plotis 70 m., o ilgis apie 150 m. Slidinėjantiems lauke „Snoras Snow Arena“ siūlys įveikti 40 m pločio ir daugiau kaip 640 m ilgio trasą. Kalnų aukštis sieks 66 m, jų nuolydis bus iki 25 proc. Lauko trasa veiks oro temperatūrai nukritus iki 5°C.

Slidininkai bus keliami šveicarų įmonės Bartholet Maschinenbau AG pagamintais keltuvais. Vieno bugelinio (trosų traukiamas, padedantis slidininkams įsikibti ir stovint ant slidžių pakilti į kalną) keltuvo pajėgumas – 300 asm./val., o keturvietis krėslinis keltuvas pajėgs per tą patį laiką pakelti 4 kartus daugiau žmonių. Snieglenčių parke veiksiantis juostinis keltuvas galės pakelti 2 tūkst. lankytojų per valandą, o du pradedančiųjų ir vaikų trasoje juostiniai keltuvai pakels 1600 asm./val. Iš viso komplekse veiks 5 keltuvai.

Viršutinėje statinio dalyje veiks inventoriaus nuomos punktas, keletas maitinimo įstaigų, įsikurs sporto instruktoriai. Ne mažiau įdomus planuojamas susisiekimo būdas su esamu vandens atrakcionų parku. Čia numatyta įrengti lynų kelią per Nemuną, kuriuo lankytojai bus keliami keltuvu su kabina.

Nors slidinėjimo pramogas lietuviams iki šiol siūlė keli Lietuvos miestai – Ignalina, Anykščiai, Alytus, Birštonas – kalnų trasos veikė tik žiemos metu. Dabar, anot pagrindinio arenos statytojo bendrovės „Stamita“ direktoriaus Leono Šerpetauskio, galimybę pasidžiaugti žiemiškomis pramogomis visus metus lietuviai turės ir savo šalyje.

„Su Austrijos, Šveicarijos kalnais galimybės lyginti nebūtų, tačiau jeigu lygintume uždaras trasas, pagal parametrus mūsų arena turėtų užimti labai gerą poziciją“, – sakė pašnekovas. Kaip pagrindinius arenos privalumus jis įvardijo geografinę padėtį (arena bus čia pat, nereikės niekur važiuoti) ir kainą.

L. Šerpetauskio teigimu, pagrindinių lankytojų srautų tikimasi iš kaimyninių šalių, nes italai ar prancūzai, turintys tikrus kalnus, vargu, ar itin susivilios uždaru lietuvišku, kad ir labai aukštos kokybės žiemos pramogų kompleksu.

„Snoras Snow Arena“ komplekso atidarymas numatytas rugpjūčio 26 d. Nuo liepos 19 dienos tam sniegą jau gamina 15 sniego generatorių pagrindinėje ir pradedančiųjų uždarose trasose.

technologijos.lt

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...