2014 Rugsėjo 16

Darbdavys ir darbuotojas: abipusė paieška

veidas.lt

Kodėl vienose įmonėse darbuotojai mielai lieka net gavę geresnių pasiūlymų, o kitose jų neišlaiko nė dideli atlyginimai? Daug lemia darbdavių požiūris į darbuotojus, antra vertus, ir darbdaviams ne pyragai.

Viename Klaipėdos viešbutyje portjė dirbęs jaunas vaikinas Vitalijus galėtų papasakoti ne vieną kuriozišką istoriją iš viešbučio gyvenimo. Tai gal ir nebūtų blogai, jei kuriozišku požiūriu nebūtų pasižymėję ir jo darbdaviai. Klaipėdietis pasakoja, kad atrodydavo gana keistai, kai minimalų atlyginimą ar arti to gaudavę darbuotojai dažniausiai būdavo motyvuojami ne pažadais padidinti algą ar kažkuo panašiu, o kabančiais plakatais su darbui įkvepiančiomis citatomis. Kadangi įkvėpimu sotus nebūsi, sumanymas nepasiteisino. Vitalijų būtų labiau motyvavę didesnis atlyginimas, gera atmosfera darbe ar bent jau skaidrumas skirstant premijas.

„Na, kai gaudavau užduotį, sakydavau „klausau ir paklūstu“. Žinoma, lojalumas mažėjo su kiekvienu mėnesiu, – sako jau kitą darbą dirbantis vaikinas ir prideda, kad darbdaviai per daug nesuko galvos, kaip jaučiasi jų darbuotojai ar kaip geriau juos motyvuoti. – Kadangi tai buvo viešbutis, kuriame darbas nereikalauja didelių įgūdžių, o tinkamos darbo jėgos aplink daug, tai jie nelabai dėl to nerimavo.“

Naujas darbuotojų vertinimo ir talentų valdymo sprendimus siūlančios įmonės „Profiles International“ atliktas tyrimas rodo, kad darbuotojų motyvacija ar pasitenkinimu darbu nuosekliai rūpinasi reta net ir stambi lietuviško kapitalo įmonė. Išanalizavus duomenis, gautus iš 283 lietuviškų įmonių, priskiriamų prie reikšmingiausių šalies verslo organizacijų tūkstantuko, paaiškėjo, jog 46 proc. jų apskritai neatlieka darbuotojų vertinimo. Antra vertus, net jį atliekančios verslo organizacijos dažniausiai žiūri į tai paviršutiniškai, beveik visą dėmesį koncentruodamos į tai, kiek darbuotojas duoda įmonei naudos.

Kaip paaiškina „Profiles International“ vadovas Lietuvoje Tomas Ridikas, rezultatus vertina 65 proc. tyrime dalyvavusių įmonių, tačiau darbuotojų pasitenkinimą darbu – tik 21 proc., o motyvaciją ir įsitraukimą – vos po 10 proc. lietuviškų verslo organizacijų.

Ne tik visą šį tekstą, bet ir visus kitus šios savaitės “Veido” straipsnius galėsite perskaityti išsiuntę žinutę numeriu 1390 ir įrašę “veidas 352014″ bei įvedę gautą kodą.

Žinutės kaina 4 Lt/1,16 EUR. Plačiau http://www.veidas.lt/veidas-nr-35-2014-m

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...