2012 Kovo 28

Atėjo laikas keisti ratus

veidas.lt



Tomo Alksnio nuotr.

Įsisiautėjęs brangymetis litro benzino kainas priartino prie penkių litų, kiaušiniai  Velykoms pabrango kone dvigubai, o štai automobilių padangų kainos naujajam vasaros sezonui šiek tiek atpigo.

„Suprasdami vairuotojų lūkesčius, naujų padangų kainų šį sezoną nedidinome, išaugusias sąnaudas bandysime kompensuoti iš vidinių resursų, – kalba vienos didžiausių Lietuvoje padangų verslo bendrovės „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris. – Aišku, šaltkalvių skaičiaus, dirbančių tiesiogiai prie padangų keitimo, nesumažinome, tačiau nieko nuostabaus, jog piko metu ratus keičia ne vien darbininkai, bet ir pamainų meistrai, konsultantai.  Sezono metu bendrovės dirbtuvėse pats karštymetis – per dieną padangas galima pakeisti net 1300 mašinoms Lietuvoje.

Pasaulinės automobilių padangų tendencijos pastaraisiais metais vairuotojų išties nedžiugina – pagrindinės žaliavos, iš kurių ir gaminamos padangos, smarkiai brango. Praėjusiųjų metų antroje pusėje gamintojai gąsdino, kad padangų kaina išaugs ne mažiau kaip 30 proc.

Melgoje  brangimo nebuvo
„Tačiau tokio drastiško brangimo nebuvo, – teigia „Melgos“ vadovas. – Pagelbėjo labai geri santykiai su daugeliu gamintojų. Su pastaraisiais dirbame tiesiogiai, be jokių tarpininkų, turime ilgametę abipusių santykių patirtį, todėl padangų kainos mūsų grupės parduotuvėse nepadidėjo.
Gal todėl „Melgos“ grupė per 2011 metus pardavė net 105 tūkst. naujų padangų, per šiuos metus jų tikimasi parduoti apie 140 tūkst. Krizės metu šio prekybos ir paslaugų tinklo apyvarta buvo sumažėjusi iki mažiau nei 30 mln Lt. (2009 m.), tačiau palaipsniui ji jau baigia atsigauti – 2010 m. ji siekė 35 mln, 2011 m. – 42 mln., na o šiemet prognozuojama pasiekti iki krizinį lygį – 48 mln. Lt.
„Melgos“ tinklas, bendradarbiaujantis su keliomis dešimtimis padangų gamintojų, vairuotojams siūlo padangas pagal kiekvieno kišenę – nuo pasaulyje pripažintų prekinių ženklų „Michelin“, „Good Year“, „Bridgestone“, Vredestein“ ,  „Toyo“, „Yokohama“  iki mažiau žinomų, bet pakankamai kokybišką produkciją išleidžiančių padangų gamintojų – „General Tire“, „Federal“ ir kt.  Ir nors kai kurių labai populiarių modelių padangų buvo palyginti sunku gauti, pagelbėjo ilgamečiai ryšiai su gamintojais ir mūsų šalies vairuotojams visuose 17-oje „Melgos“ atstovybių buvo pasiūlytas itin platus automobilių „batų“ asortimentas.
Nuolatinis bendradarbiavimas su padangų gamintojais užtikrina, kad  „Melgos“ padangų centruose prekiaujama tik naujomis padangomis,  „Melgoje“  visos,  senesnės nei 3 metų padangos, keliauja į išpardavimo lentynas ir parduodamos už pusę kainos.

Paslaugos atpigo
„Melgos“ ratų keitimo bei jų saugojimo iki kito sezono paslaugų jau daug metų neatsisako tokie dideli klientai kaip „Teo“, „Lietuvos dujos“, didžiosios automobilių nuomos kompanijos  ir kt. Nemenką dalį klientūros sudaro ir pavieniai vairuotojai. E. Gintnerio žodžiais, šį sezoną savo klientus nudžiuginsime apie 15 proc. sumažėjusiomis paslaugų kainomis. „Melga“ pati pirma Lietuvoje pradėjo siūlyti itin patogią vairuotojams paslaugą – padangų saugojimą iki kito sezono. Šiuo metu šios bendrovės sandėliuose laikoma apie 36 tūkst. padangų.
Praūžusi krizė skaudžiai smogė ir padangų pardavėjams – „juodžiausiu“ laikotarpiu naujų padangų prekybos apyvarta sumažėjo net 50 proc.
E. Gintneris priminė pernai atliktą eksperimentą: reido, vykusio vasarą, metu apie trečdalio vairuotojų automobiliai buvo apauti… žieminėmis padangomis. Automobilių ekspertų atlikti tyrimai byloja, kad, šiltu oru vasarą su žieminėmis padangomis kelis kartus nuvažiavus iš Vilniaus į Klaipėdą ir atgal, tokias padangas belieka išmesti į šiukšlyną.
Renkantis padangas, juokauti negalima: nors kelių eismo taisyklės reikalauja, kad vasarinių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis nei 1,6 mm , tokios padangos yra nieko vertos: jų stabdymo kelias yra kone pusantro karto ilgesnis nei naujų padangų. Todėl vairuotojams vertėtų susimąstyti: ar jų automobilis su geromis padangomis sustos metras prieš pėsčiųjų perėją, ar jis su prastomis padangomis sustos metras už pėsčiųjų perėjos, o ja ėjęs žmogus atsidurs po mašinos ratais…

Lietuvos naujų padangų lengviesiems automobiliams rinka, vnt.
2007 m.    850 000
2008 m.     800 000
2009 m.    500 000
2010 m.     600 000
2011 m.     700 000
2012 m. (prognozė)    850 000
Šaltinis: „Melga“

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...