2010 Spalio 28

Spaudos aktualija

Ateina naujas oro vežėjas

veidas.lt

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė “Wizz Air” nuo kitų metų balandžio mėnesio iš Vilniaus skraidins aštuoniomis kryptimis. Be to, bendrovė Vilniaus oro uoste bazuos vieną lėktuvą. Tai bus 14-oji “Wizz Air” skrydžių bazė Europoje ir pirmoji Baltijos šalyse.

“Mes nusprendėme pradėti skrydžius nuo kitų metų balandžio. Mes pasiūlysime aštuonias kryptis”, – trečiadienį Vilniuje spaudos konferencijoje sakė “Wizz Air” vadovas Josephas Varadis.

Pasak jo, bendrovės planai Vilniuje – ilgalaikiai: “Mes ne tik žengiame į šią rinką, mes atidarome čia skrydžių bazę. Mums niekada neteko dar uždaryti savo bazės”.

“Džiaugiuosi, kad tai yra ilgalaikis sprendimas. Kalbamasi, kad tai nebūtų atėjimas vienam ar dviem sezonams. Eina kalba apie ilgalaikę perspektyvą dirbti Vilniaus oro uoste”, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Vilniaus oro uosto vadovas Tomas Vaišvila po spaudos konferencijos žurnalistams sakė, kad derybos su “Wizz Air” prasidėjo maždaug prieš pusantrų metų.

Bendrovė nuo balandžio 16 dienos pasiūlys skrydžius į Korką, Stokholmą ir Romą, nuo balandžio 17 dienos – į Londoną, Milaną ir Donkasterį, o nuo balandžio 18 dienos – į Eindhoveną ir Barseloną.

Į Londoną “Wizz Air” planuoja skraidinti 5 kartus per savaitę, į Stokholmą ir Romą – tris kartus, kitais maršrutais bendrovės skraidins du kartus per savaitę. Bendrovė prekybą bilietais pradėjo trečiadienį.

Bendrovė keleivius skraidins “Airbus A320″ orlaiviu. Per metus ji planuoja aptarnauti apie 300 tūkst. keleivių ir Vilniuje sukurti iki 30 darbo vietų.

Pasak žiniasklaidos, “Wizz Air” ir Vilniaus oro uostas partnerystės sutartį pasirašė praėjusį penktadienį.

Vilniaus oro uoste, bankrutavus lietuvių bendrovei “Star1 Airlines”, šiuo metu dirba 14-ka reguliariųjų skrydžių bendrovių, tarp kurių – “Lufthansa”, “Finnair”, “Aer Lingus”, SAS, “Brussels Airlines”, “airBaltic”.

“Wizz Air” skelbiasi esanti didžiausia pigių skrydžių bendrovė Vidurio ir Rytų Europoje, įmonėje dirba 1,3 tūkst. darbuotojų. Per pastaruosius 12-ka mėnesių “Wizz Air” aptarnavo 9,3 mln. klientų. Bendrovė valdo 34 “Airbus A320″ orlaivių parką.

„Lietuvos rytas“ praneša:

Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air” žada Vilniuje įsikurti ilgam – kitų metų balandį ne tiktai pradėti skraidyti iš Lietuvos sostinės, bet ir įsteigti čia bazę.

Tarptautinis Vilniaus oro uostas (TVOU) taps keturioliktąja „Wizz Air” baze.

Vengrų užmojis – per pirmuosius metus aštuoniomis kryptimis skraidinti daugiau nei 300 tūkst. keleivių.

Oro bendrovės vadovas Josephas Varadis pabrėžė, kad siekiai Lietuvoje rimti – įsteigę bazę, jie galvos ir apie tolesnę plėtrą. Įmonė ketina įdarbinti 25–30 lietuvių.

Pardavinėti bilietus „Wizz Air” pradėjo vakar. J.Varadis tikino, kad skrydžio į vieną pusę kaina turėtų prasidėti nuo 53 litų.

Tačiau bilietų užsakymo sistemoje pavyko rasti pigiausių bilietų už 70 litų į vieną pusę.

Akivaizdu, kad „Wizz Air” nusitaikė į lietuvių emigrantus Didžiojoje Britanijoje ir Airijoje, taip pat turistus.

Lietuvos susisiekimo ministras Eligijus Masiulis vylėsi, kad vengrų aviatoriai ne tik paskatins keliauti lietuvius, bet ir užsienio turistus vykti į Lietuvą.

Pasak ministro, tam reikėtų reklamos kampanijos, kurios turėtų imtis Turizmo departamentas. Esą vertėtų pasimokyti iš latvių, kurie tinkamai reklamuodami savo sostinę užsienyje sulaukė daugiau turistų.

Dar prieš „Wizz Air” Vilniuje įsitvirtinti ketino airių oro bendrovė „Ryanair”, besiorientuojanti į tokių pat poreikių klientus.

TVOU generalinis direktorius Tomas Vaišvila neigė, kad airius sustabdė vengrų startas Lietuvos sostinėje, ir tikino, jog derybos vyksta ne tik su airiais, bet ir dar su keliomis bendrovėmis.

Kauno oro uosto, į kurį „Ryanair” skraido jau kelerius metus, vadovas Arijandas Šliupas apie konkurenciją tarp airių Kaune ir vengrų Vilniuje nekalba. „Visą strategiją kuria Susisiekimo ministerija”, – tepasakė jis.

Kitų metų pavasarį pradėti veiklą Lietuvoje ketina ir Latvijos įmonės „Baltijas aviacijas sistemas” (BAS) mūsų šalyje įregistruota skrydžių bendrovė.

Šiuo metu ji siekia oro vežėjo pažymėjimo. Jį gavusi naujokė galės įgyti ir veiklos licenciją.

BAS priklauso Kristianui Kirchheineriui ir „AirBaltic” prezidentui Bertoltui Flickui. BAS valdo 47,2 proc. „AirBaltic” akcijų, kitą dalį – Latvijos valstybė.

Aštuonios kryptys

* Iš Vilniaus ateinantį pavasarį „Wizz Air” tiesiogiai skraidys į Londoną ir Donkasterį (Didžioji Britanija), Korką (Airija), Eindhoveną (Nyderlandai), Stokholmą (Švedija), Milaną ir Romą (Italija), Barseloną (Ispanija).

* Dažniausiai „Wizz Air” skraidys į Londoną – penkiskart per savaitę, triskart – į Romą ir Stokholmą, į kitus miestus – dukart per savaitę.

”Verslo žinios“ rašo:

Nuo balandžio skrydžius iš Vilniaus pradėsianti Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ Vilniaus tarptautinio oro uosto žemėlapį žada papildyti 8 kryptimis. Geresnis šalies pasiekimas džiugina turizmo sektorių, tačiau naujas vežėjas esminių problemų esą neišspręs.

14-ą veiklos bazę Lietuvoje kuriantys vengrų oro vežėjai Vilniuje žada įsikurti ilgam. Pirmuosius skrydžius iš Vilniaus „Wizz Air“ planuoja pradėti balandžio 16 d. Iš Vilniaus su šia oro bendrove vienu nauju orlaiviu „Airbus A320“ bus galima tiesiogiai skraidyti 8 kryptimis.
Jau pradėta prekiauti ir bendrovės skrydžių bilietais, jie šiuo metu visomis kryptimis į vieną pusę kainuoja nuo 14,99 EUR. Per pirmuosius veiklos metus tikimasi skraidinti daugiau nei 300.000 keleivių.
„Tai pirmas žingsnis, priklausomai nuo to, kaip plėtosis rinka, kokie bus rezultatai, mes koreguosime savo planus“, – sako oro bendrovės „Wizz Air“ vadovas Josephas Varadis.
Bendrovė į Lietuvą žengia antrą sykį. Prieš penkerius metus vengrų vežėjai skraidino keleivius iš Kauno į Varšuvą. Tai, pasak p. Varadžio, buvo tik bandymas norint išsiaiškinti padėtį rinkose, jų potencialą. Skrydžiams nepasiteisinus bendrovė iš Kauno pasitraukė.
Šiuo atveju vengrų vežėjai sako matantys perspektyvų Lietuvos rinkoje ir verslą planuoja kur kas ilgesniam laikui.
„Vilniuje bus įkurta bazė, tai ne vien tik skydžiai iš oro uosto. Dar niekada per savo karjerą neteko
uždaryti mūsų bazių“, – sako p. Varadis.
„Auga tiesioginių krypčių skaičius, kai didelė oro bendrovė, o „Wizz Air“ ir yra didelė, pradeda ilgalaikį darbą ir įkuria savo bazę, tai rimtas ženklas ir kitoms bendrovėms, kad šiame regione viskas gerai“, – „Wizz Air“ pranašumus ir naudą aptaria Tomas Vaišvila, TVOU generalinis direktorius. Anot jo, neabejotinai daugės ir keleivių. Tikėtina, kad iš „Wizz Air“ žadamų 300.000 keleivių per metus – didžioji dalis bus nauji.
„Manau, kad „Wizz Air“, kaip ir „Ryanair“ Kaune, bus rimtas katalizatorius Vilniaus oro uostui“, – sako p. Vaišvila.
Tačiau turizmo sektoriaus bendrovės šampano šauti neskuba.
„Yra malonu, bet to džiaugsmo didelio verslas nesitiki“, – teigia Danutė Mažeikaitė, Lietuvos turizmo asociacijos vadovė.
Pasak jos, patirtis rodo, kad „Ryanair“ vis dėlto daugiausia skraido emigravę tautiečiai, o poilsiautojai, turistai ar verslininkai, konferencijų dalyviai mieliau renkasi gal ir brangesnius, tačiau tradicinius vežėjus. Ponia Mažeikaitė primena ir jau seniai gvildenamą, tačiau mažai kur pajudėjusią problemą – naujų krypčių žinomumą, esą be jo ir „Wizz Air“ skrydžiai gali susitraukti.
„Mano supratimu, reikalingas protingas balanas, nes jei Lietuvoje pigių skrydžių bendrovės išstums
tradicines, jei Vilnius nefigūruos tarp „Lufthansos“, SAS ir kitų oro linijų skrydžių maršrutų, tai realiai mes patys save ištremsime iš pasaulio žemėlapio. Tos bendrovės tam tikrą tęstinumą garantuoja, pigių skrydžių bendrovės gana dažnai keičia savo planus“, – anksčiau VŽ abejones yra išsakęs ir Andrius Sideravičius, „West Express“ įmonių grupės produktų vystymo direktorius.
TVOU ir Susisiekimo ministerija neslepia, kad darbas siekiant pritraukti daugiau oro bendrovių vyksta nuolat. Pasak p. Vaišvilos, kviesti „Wizz Air“ dirbti Vilniuje pradėta kiek daugiau nei prieš metus.
„Pirmas klausimas buvo kaina. Mes prieš dvejus metus oro bendrovėms kainavome labai brangiai, dabar paslaugas atpiginome. Ir šiuo metu ties tuo dirbame, matome nemažai erdvės ir stengiamės kitąmet siūlyti dar mažesnes kainas“, – derybų klausimus aptaria TVOU generalinis direktorius.
Pasak jo, kad „Wizz Air“ skraidytų iš Vilniaus, teko nuo 50 min. iki 30 min. sutrumpinti laiką, per kurį oro uoste nusileidęs lėktuvas galėtų vėl pakilti nauja kryptimi.
„O pagrindinis dalykas, kuris lėmė sprendimą ateiti, manau, yra šalies atsigavimas, ir tam tikros gairės, kad ir šalis, ir aviacija lipa iš krizės. Tai idealios sąlygos pradėti darbą. Dėl to ir priimtas sprendimas atidaryti ne keletą krypčių, o iškart, kas būna retai jų istorijoje, iš karto atidaryti visą bazę“, – tikina p. Vaišvila.
„Wizz Air“ vadovas pasakoja, kad įkurti bazę Vilniuje, be žemų kainų, paskatino ir gera Vilniaus geografinė padėtis.
„Lietuva – maža rinka, tačiau dėl Vilniaus vietos matome perspektyvą pasiekti Baltarusiją. Mes suprantame, kad Baltarusija yra kol kas gana uždara, žmonės šiuo metu nekeliauja labai laisvai, tačiau laikui bėgant, po truputį tai, manau, keisis“, – pažymi jis.
Pasak p. Varadžio, sveikintinas ir Lietuvos sprendimas neturėti nacionalinių oro linijų, tokių, kurių veikloje dalyvautų pati Vyriausybė. Pasak jo, mokantis iš istorijos, tokios bendrovės valstybėms neapsimoka, jas šalis turi nuolat finansiškai palaikyti, o be jų rinka tik efektyvesnė.
Šiuo metu „Wizz Air“ turi 12 bazių 6 Vidurio ir Rytų Europos valstybėse. Kitų metų balandį „Wizz Air“ žada atidaryti 13-ą veiklos bazę Belgrade (Serbija). Bendrovėje šiuo metu iš viso dirba 1.300 darbuotojų. Bendrovė 34 „Airbus“ lėktuvais skraido 180 kryptimis į 21 šalį.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...