2017 Gegužės 24

„SPA Vilnius“ – dviejų šeimos kartų istorija

veidas.lt

Guoda SEMAŠKAITĖ

„SPA Vilnius Druskininkai“ yra teikiamos ir kurortinio gydymo paslaugos, nors didžioji dalis – įvairios sveikatinimo ir SPA procedūros bei terapijos.

 

Prieš 13 metų, kai dažnas lietuvis tik spėliodavo, ką gali reikšti tas SPA („gal Sporto ir pramogų asociacija?”), verslininkas Valdas Trinkūnas įkūrė vieną pirmųjų Baltijos šalyse sveikatinimo ir SPA centrą „SPA Vilnius Druskininkai“. Žmona Dalė, iki tol daugiausia laiko skyrusi namams ir šeimai, prisidėjo prie iš sovietmečio likusios sanatorijos jos gimtajame mieste gaivinimo darbų. Netrukus į šeimos verslą įsitraukė vyresnioji duktė Dovilė, besirūpinanti rinkodara ir komunikacija, vėliau – ir jaunėlė Ieva, daugiausia dirbanti su finansais. Taip plėtėsi „SPA Vilnius“ paslaugų bei centrų žemėlapis.

„Esame šeimos kompanija įvairiomis prasmėmis. Mažoji „SPA Vilnius“ šeima – tai mes, šios bendrovės įkūrėjai ir vadovai, o didžioji „SPA Vilnius“ šeima – tai ir visi mūsų darbuotojai, kurie taip pat turi būti kaip šeimos nariai: kartu tariamės, kartu ieškome geriausių sprendimų savo klientams. O mūsų lojalūs klientai, atvykę į Druskininkus ar Anykščius, jau irgi jaučiasi kaip namie. Pavyzdžiui, juos viešbučio restorane jau kelinti metai iš eilės pasitinka tas pats žmogus, kuris į juos kreipiasi vardu ir jau žino, ką šie svečiai mėgsta, ar gali vartoti cukrų, o gal netoleruoja gliuteno“, – apie šeimos atmosferą „SPA Vilnius“ centruose pasakoja bendrovės rinkodaros vadovė Dovilė Navickienė.

Labiau būtinybė nei prabanga

Dovilės vyras kardiologas Rokas Navickas irgi vis daugiau prisideda prie sveikatinimo paslaugų strategijos tobulinimo. Sutuoktinių mažametės dukros, prisiklausiusios tėvų kalbų, juos mėgdžiodamos, iš nuogirdų taip pat dažnai aptarinėja klausimus, susijusius su verslo reikalais. Mat D.Navickienės šeimos gyvenime erdvė ir laikas nėra skirstomi į darbo ir nedarbo. Apie darbus artimieji diskutuoja ir namie, ir prie pietų stalo. „Mūsų kalbos apie „SPA Vilnius” netilo net gimdymo palatoje“, – juokiasi Dovilė.

Pasakojimą apie dviejų šeimos kartų valdomą verslą ji pradeda nuo pirmųjų „SPA Vilnius Druskininkai“ gyvavimo metų: „Sanatorijos finansuojamos iš ligonių kasų. Tačiau vien šių lėšų nepakanka, norint žmogų kokybiškai apgyvendinti, pamaitinti, gydyti ar reabilituoti, dar masažą padaryti. Ne visi pacientai būna patenkinti sužinoję, kad už paslaugas reikia primokėti. Be to, sveikos šeimos, kurios į Druskininkus atvyksta pailsėti, ligonius gerbia, bet atostogoms norėtų pozityvesnės aplinkos. Tad dauguma mūsų svečių – privačiai atvykstantys klientai.“

Pašnekovė pamena, kad žmonės Lietuvoje dar gerai nežinojo, ko tikėtis iš SPA centrų, tuo labiau – ką apskritai tai reiškia. „Pats SPA pavadinimas kilo iš lotyniško posakio „Sanitas per aquam“, reiškiančio „sveikatą per vandenį“. Tad akcentuojamos pirmiausia gydomosios vandens galios. Tačiau pagrindinis SPA paslaugų tikslas – ne ligų gydymas, bet jų prevencija. Tai profilaktinis sveikatinimas, galintis atitolinti įvairias grėsmes sveikatai. Pastebėjau, kad dabar žmonės SPA paslaugas jau vertina labiau ne kaip prabangą, bet kaip būtinybę“, – sako D.Navickienė.

Nuo Druskininkų iki Anykščių

2014 m. „SPA Vilnius“ duris atvėrė ir Anykščiuose. „Druskininkai dabar – ne tik Čiurlionis ir mineraliniai vandenys, bet ir pramogos. Norėjome įkurti SPA centrą su viešbučiu ten, kur dar neišplėtotas rekreacinis turizmas. Kartais šeimai norisi Druskininkų su vandens parkais ir Sniego arena, o kartais – visiškos ramybės, be jokių „popsinių“ trukdžių. Anykščiai – ramus miestelis, jame nėra jokio triukšmo ir masinių pramogų, tik nuostabi gamta ir ramybė“, – paaiškina D.Navickienė, pridurdama, kad šio centro įkūrimu labiausiai rūpinosi kaip tik tuo metu po studijų iš užsienio grįžusi sesuo Ieva.

Šeima įkūrė ir „SPA Vilnius“ dienos centrą sostinėje. „Tai paskatino patys klientai. Kai kurie vilniečiai, mėgstantys lankytis mūsų SPA centre Druskininkuose, ne kartą išreiškė pageidavimą gauti tokias pačias paslaugas sostinėje, kad nebūtinai reikėtų planuoti savaitgalio išvyką. Taip pat ten lankosi ir užsieniečiai. Druskininkuose didžioji dalis klientų – lietuviai, nemažai yra rusų, specialiai čia atvykusių pailsėti ir gydytis, o sostinėje masažo pasidaryti ateina daugiau svečių iš Vakarų Europos“, – pasakoja D.Navickienė.

Ji atskleidžia, kad dar vieną „SPA Vilnius“ centrą 2019 m. planuojama atverti Palangoje  „Visi šie mūsų centrai skiriasi plotu ir kai kuriomis smulkmenomis, bet visuose siekiame išlaikyti „SPA Vilnius“ DNR, t.y. tokį patį paslaugų formatą, naudojamą kosmetiką, o svarbiausia – aukščiausią paslaugų kokybę. Net ir mūsų darbuotojai rotuoja, pavyzdžiui, sezono metu kai kurie iš Vilniaus persikelia į Druskininkus, o sezonui atslūgus grįžta dirbti į Vilnių“, – sako „SPA Vilnius“ rinkodaros vadovė.

Penki pojūčiai

Šiandien „SPA Vilnius“ centrai turi apie 3 tūkst. ypač lojalių klientų, kurie, kad užsisakytų poilsį, jau skambina ne bendru informacijos numeriu, o bendrauja su jiems paskirtais vadybininkais ir iš karto žino, kokios programos pageidaus.

Per 13 metų bendrovė pelnė ir įvairių apdovanojimų, tarp jų ir pasaulinį geriausio SPA Rytų Europoje apdovanojimą. D.Navickienė įsitikinusi, kad sėkmę šiam sveikatinimo ir SPA paslaugų verslui gali garantuoti ne prabangus interjeras, ne įmantrūs masažų ar vandens procedūrų pavadinimai, o visų pirma žmogiškasis veiksnys: „Mūsų patirtis – tai, ko neįmanoma nupirkti už pinigus arba kas nėra aiškiai pastebima, bet jaučiama.“

Pašnekovė sako, kad anksčiau Lietuvoje žmonės būdavo įpratę pas masažuotoją eiti kaip pas odontologą: lauki eilėje, tave pakviečia, ateini ir guliesi ant stalo. Dabar masažo seansas – tai malonumas, tarsi ritualas.

D.Navickienė su darbuotojais didelį dėmesį skiria aptarnavimo subtilybėms, paveikiančioms visus penkis žmogaus pojūčius. „Atidarę „SPA Vilnius Druskininkai“ daug keliavome ir domėjomės sveikatinimo paslaugomis. Sužinojome, kad masažas – ne tik technika, bet visas procesas: nuo to, kaip žmogus priimamas ir palydimas į kabinetą iki šviesų, spalvų reikšmės kliento savijautai. Visa tai svarbiau nei brangi kėdė ar krištolinė lempa“, – nusišypso ponia Dovilė.

Ji atrado, kad į vandens procedūrų ar masažo kabinetą atėjusiam žmogui didesnį poveikį pirmiausia daro netiesiogiai arba ne iš karto pajuntami dalykai, tokie kaip garsai, specialisto elgesys. Pavyzdžiui, tai, kad jis ateina prie kliento ir pats jį palydi iki kabineto, avi tokius batus, kurie nekaukši, klientui persirenginėjant rankšluostį laiko tokiame lygyje, kad jo nematytų. „Vadovaujamės filme „Gyvenimas yra gražus“ išsakyta mintimi: tu tarnauji, bet nesi tarnas. Tokiu principu dirba mūsų specialistai“, – sako iki smulkmenų darbą SPA centruose pažįstanti D. Navickienė.

Pasak jos, „SPA Vilnius“ ypač rūpinasi garsiniu fonu kabinete. Tam samdoma muzikos vadybos kompanija iš Londono. Jie patys lankėsi „SPA Vilnius“ centruose, stebėjo aplinką ir dabar parenka melodijas bei periodiškai jas kečia.

Svarbiausia – atmosfera

„Mes nesigiriame didžiausiu patalpų plotu. Mes neakcentuojame kambarių dydžio ar naujausių technologijų, mums svarbiausia – aukščiausia atliekamų paslaugų kokybė bei iš smulkmenų susidedanti atmosfera, kad atėjęs žmogus galėtų visiškai atsipalaiduoti ir gerai jaustis po procedūrų“, – vieną svarbiausių „SPA Vilnius“ tikslų įvardija D.Navickienė.

Rinkodaros specialistė sako, kad SPA centrų, kuriuos įkūrė jos šeima, koncepcija neatsitiktinai lemia ir verslo partnerių pasirinkimą. „Procedūros mūsų kabinetuose atliekamos su prabangios anglų kosmetikos „ESPA“ priemonėmis. Jos natūralios, jose nėra parabenų, tad ir galiojimo laikas palyginti trumpas. Bet ieškant kosmetikos tiekėjų mums buvo labai svarbu ir toks pat požiūris į klientą bei paslaugas. „ESPA“ irgi daug dėmesio skiria ne tik pačiam rezultatui, pavyzdžiui, kad veido oda išliktų kuo lygesnė, bet ir aplinkai, aptarnavimo procesui, ritualams“, – pasakoja D.Navickienė.

Ji pabrėžia, kad šios kosmetikos linijos kompanija – irgi šeimos verslas. Jam vadovauja septyniasdešimtmetė moteris, kurią už nuopelnus grožio pramonei Britų imperijos ordinu apdovanojo pati Didžiosios Britanijos karalienė. „Partneriams „ESPA“ kelia griežtus reikalavimus, pavyzdžiui, žiūri, kad bendrovėse, kurios nori gauti leidimą naudoti „ESPA“ kosmetiką ir ja prekiauti, kuo ilgiau dirbtų tie patys darbuotojai ir išlaikytų teikiamų paslaugų kokybę. „ESPA“ netgi dažnai mums atsiunčia slaptų tikrintojų, kurie pas mus užsiregistruoja kaip klientai, užsisako procedūrų, po to teikia kritines pastabas“, – užkulisius atskleidžia D.Navickienė.

Jos teigimu, „SPA Vilnius“ siekia kuo daugiau paslaugų išlaikyti savo rankose, kad jų nepriekaištingą kokybę būtų lengviau sužiūrėti: „Mes daug dėmesio skiriame maistui. Produktus užsakome iš vietinių ūkių. Bet viską, kas įmanoma, darome patys. Nevežame duonos iš kepyklų – ją kiekvieną rytą kepa mūsų konditerės. Neperkame ledų iš išorės tiekėjų – juos kasdien gamina mūsų restorano meistrai. Technikai prižiūrėti firmos nesamdome – tam dirba mūsų nuolatiniai darbuotojai. Taip pat savo valdose turime ir skalbyklą, kurioje skalbiame.“

D.Navickienė primena, kad „SPA Vilnius Druskininkai“ yra teikiamos ir kurortinio gydymo paslaugos, nors didžioji dalis – įvairios sveikatinimo ir SPA procedūros bei terapijos. Kabinetuose dirba ir gydytojai, kurie klientų pageidavimu konsultuoja, teikia rekomendacijas, jei reikia – sudaro SPA procedūrų planą. ■

 

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (1)

  1. Austėja Austėja rašo:

    Gavau dovanų apsilankymą spa iš https://www.pasiutuslape.lt/ . Galiu pasakyti, kad labai patiko kažkaip senokai lankiusis tik geri įspūdžiai.


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...