2013 Gruodžio 20

„Porsche“ pristatė kelių tigrą – kompaktišką visureigį „Porsche Macan“

veidas.lt


Legendinis sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ ryžtingai žengia į naujas erdves. Neseniai pristatytas naujasis „Porsche Macan“ – pirmasis kompaktiškų padidinto pravažumo automobilių segmentui priskiriamas šio gamintojo modelis. „Porsche Macan“ atitiks aukščiausius komforto ir malonumo vairuoti standartus tiek važinėjant miesto gatvėse, tiek užmiestyje. Šį automobilį Lietuvoje įsigyti bus galima nuo 2014 m. balandžio mėnesio.

Kaip teigia gamintojas, „Porsche Macan“ išties pateisina savo vardą, kuris išvertus iš indoneziečių kalbos, reiškia „tigras“: šis automobilis yra išskirtinai galingas ir visada pasiruošęs pademonstruoti savo jėgą, tačiau tuo pačiu metu jis juda labai lengvai ir yra tvirtas, kuomet jam tenka keliauti bekele. „Macan“ pasižymi tomis pačiomis savybėmis kaip ir visi „Porsche“ automobiliai: maksimaliu įsibėgėjimo ir stabdymo efektyvumu, didele variklio galia, ypatingu veržlumu ir precizišku valdymu. Šios savybės puikiai dera su ypatingu automobilio komfortiškumu ir tinkamumu kasdieniam vairavimui.

„Porsche Macan“ pirkėjai galės rinktis iš trijų skirtingų šio automobilio modelių. „Macan S“ turės 3 l darbinio tūrio 6 cilindrų, dviejų turbokompresorių variklį, kurio galingumas sieks 340 AG. Šis automobilis iki 100 km/val. įsibėgės per 5,4 sekundes, 100 km sunaudos 8,7-9 l benzino ir galės pasiekti 254 km/val. greitį. „Macan S Diesel“, ekonomiškiausias iš trijų modelių, taip pat turės 3 l darbinio tūrio 6 cilindrų dyzelinį variklį su turbina, kurio galingumas – 258 AG. Šis modelis iki 100 km/val. įsibėgės per 6,3 s, 100 km sunaudos 6,1 -  6,3 l dyzelino ir galės pasiekti 230 km/val. greitį. Trečiasis modelis – „Macan Turbo“ – bus pats galingiausias automobilis kompaktiškų SUV visureigių segmente. 3,6 l darbinio tūrio 6 cilindrų su dviem turbinomis variklio, pirmąkart naudojamo „Porsche“ automobiliuose, galingumas sieks 400 AG ir automobilis galės 100 km/val. greitį pasiekti per 4,8 s. Su pasirenkamu Sport Chrono paketu, 100 km/val. greitį automobilis pasieks vos per 4,6 s. „Macan Turbo“ degalų sąnaudos sieks 8,9-9,2 l/100 km, ir jis galės pasiekti 266 km/val. greitį.

Kurdamas „Porsche Macan“ išorės dizainą gamintojas siekė, kad vien pažvelgus į automobilį būtų galima suprasti, kad nepaisant jo ypatingo pravažumo, „Porsche Macan“ išlieka ir sportiniu automobiliu, pirmuoju tokiu kompaktiškų SUV segmente. Tikslas pasiektas – „Macan“ dizainą puikiai apibūdina du kalbant apie sportinius automobilius įprasti epitetai: platus ir žemas. Šis automobilis įkūnija sportiškumą, dinamiką ir preciziją, šias savybes sujungdamas su elegancija ir lengva konstrukcija. Apvalios formos puikiai dera su strategiškai svarbiose vietose išreikštomis briaunomis. Dėl savo harmoningų proporcijų „Macan“ atrodo kompaktiškas, galingas ir prigludęs prie kelio.

Daug išvaizdos elementų perimta ir iš kitų „Porsche“ modelių, išlaikant „Porsche“ būdingą sportišką stilių. Pavyzdžiui, švelniai į galą nuožulnėjanti stogo linija primena legendinį „Porsche 911“. Tuo tarpu automobilio žibintų forma perimta iš „Porsche 918 Spyder“.

Automobilio techninės charakteristikos atskleidžia, kad „Macan“ kūrėjams labai svarbu ir automobilio vikrumas. Naujausias žingsnis automobilių keturiais varančiaisiais ratais evoliucijoje – Porsche Traction Management keturių varančiųjų ratų sistema, kuri užtikrina, kad naujojo „Porsche“ modelio važiuoklė būtų viena geriausių pasaulyje. Automobilio variklis, važiuoklė ir septynių pavarų, dviejų sankabų greičių dėžė Porsche Doppelkupplung (PDK)  leidžia automobiliui važiuoti dinamiškai ir efektyviai tiek keliu, tiek bekele, vairuotojui ir keleiviams suteikiant pojūtį, kurį gali garantuoti tik „Porsche“. „Porsche Macan“ – pirmasis iš naujų šio gamintojo modelių, kuriame dviejų sankabų ir septynių pavarų PDK pavarų dėžė yra standartinėje komplektacijoje.

Į standartinę „Macan“ komplektaciją taip pat įeina daugiafunkcinis sportinis vairas su pavarų perjungimo svirtimis, dar labiau sustiprinantis sportiškumo įspūdį, dideli ratai, aukštos kokybės garso sistema ir elektra valdomas bagažinės dangtis. Papildomai automobilyje gali būti įdiegtos pneumatinė pakabos sistema („Macan“ – vienintelis automobilis su tokia sistema savo segmente), elektronika valdoma galinio diferencialo blokavimo sistema Porsche Torque Vectoring Plus, automatiškai šviesų aukštį koreguojanti sistema Porsche Dynamic Light System Plus ir kt. Vairuotojo ir keleivio sėdynės yra žemos, kaip ir būdinga sportiniams automobiliams.

Visuose „Macan“ modeliuose taip pat galima rasti „sportinio režimo“ mygtuką. Paspaudus šį mygtuką, elektroninė variklio valdymo sistema priverčia variklį dar greičiau reaguoti į tokius veiksmus kaip akseleratoriaus paspaudimas ar pavaros keitimas – tai vairuotojui suteikia ypatingą sportiškumo pojūtį. Paspaudus šį mygtuką „Macan Turbo“ modelyje įdiegta  Porsche Active Suspension Management (PASM) važiuoklės kontrolės sistema taip pat persijungia į sportinį režimą ir dar labiau sustiprina šį pojūtį.

Renkantis „Porsche Macan“ modelio automobilį, pirkėjams bus siūlomi trys važiuoklės tipai. Pirmasis, Steel spring design, nustatantis aukščiausius vairavimo malonumo, bekelės vairavimo galimybių ir komforto standartus. Antrajame važiuoklės tipe Steel spring design yra naudojamas kartu su Porsche Active Suspension Management (PASM) važiuoklės kontrolės sistema. Ši sistema, kuri įeina į standartinę „Macan Turbo“ komplektaciją ir pasirinktinai gali būti įdiegti  „Macan S“ ir „Macan S Diesel“ modelių automobiliuose, minėtus standartus išpildo dar sėkmingiau. Trečioji važiuoklės versija, išskirtinė SUV segmente – pneumatinė pakabos sistema, kuri padidina prošvaisą ir visada automobilį išlaiko stabilioje pozicijoje, nepriklausomai nuo svorio pasiskirstymo jos viduje. Tai leidžia automobilio vairuotojui ir keleiviams jausti dar didesnį komfortą.

Dar viena išskirtinė „Porsche Macan“ detalė – itin galingi stabdžiai. Siekdamas atitikti pačius aukščiausius standartus, kurių tikimasi iš „Porsche“ automobilių, gamintojas šiame automobilyje įdiegė galingiausią stabdžių sistemą kompaktiškų SUV segmente. Be to, „Macan“ – pirmasis „Porsche“ sukurtas padidinto pravažumo automobilis, kuriame įdiegta elektromechaninė vairo valdymo sistema, leidžianti automobilį kontroliuoti labai tiksliai ir naudojanti elektros energiją tik tada, kai to reikia, taip mažindama degalų sąnaudas.

Naująjį „Porsche Macan“ nuo 2014 m. balandžio jau bus galima užsisakyti įgaliotosios „Porsche“ atstovės UAB „Prime Auto“ salone Vilniuje. „Macan S“ ir „Macan S Diesel“ modelių kaina prasidės nuo 202,6 tūkst. litų, o „Macan Turbo“ – nuo 279,5 tūkst. litų.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Koks kriterijus Jums yra svarbiausias, renkantis partiją, už kurią balsuosite Seimo rinkimuose?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...