2011 Rugpjūčio 26

„Opel Ampera“ įvertinta penkiomis „Euro NCAP“ saugumo žvaigždutėmis

veidas.lt

Elektromobilis atitinka aukščiausius saugumo standartus
■Pranoko lūkesčius visose bandymų kategorijose
■Pirmasis automobilis surinkęs maksimalų taškų skaičių šoninio smūgio kategorijoje

„Opel Ampera“ buvo apdovanota penkiomis saugumo žvaigždutėmis, kurias skiria nepriklausoma organizacija „Euro NCAP“ (Europos naujų automobilių bandymų programa).

Tai pirmasis Europos gamintojo elektromobilis gavęs maksimalų saugumo įvertinimą. Šis elektromobilis, tinkamas kasdieniam važinėjimui, prisijungė prie kitų „Opel“ modelių, taip pat testuotų „Euro NCAP“ organizacijos. „Opel Ampera“ kiekvienoje bandymų kategorijoje įskaitant keleivių saugos, vaiko saugumo, pėsčiųjų saugos bei saugos asistento, surinko daugiau taškų nei reikia gauti geriausiam saugumo įvertinimui. Dėka itin tvirtos kėbulo struktūros, keleivių kabinos bei efektyvių valdymo sistemų, penkių durų sedanas „Opel Ampera“  taip pat surinko aukščiausią įvertinimą šoninio smūgio bandymuose.

„Kompanijoje „Opel“ jau seniai laikomasi saugumo tradicijų ir „Ampera“ saugumo technologijos šias tradicijas tęsia toliau. Mes labai didžiuojamės pasiekę geriausių vertinimų visose kategorijose „Euro NCAP“ bandymuose,“ – sako Karlas Fridrikas Strakas (Karl Friedrich Stracke), „Opel“ vadovas.

„Ampera“ yra pirmasis automobilis, kurį išbandė „Euro NCAP“ ir kuris surinko maksimalų taškų skaičių, šoninio smūgio bandymuose. Šis bandymas yra privalomas nuo 2009 m. Šiame teste automobilis šonu slysta 29 km/h greičiu į tvirtą polių, imituojantį medį.  Dėl tvirtos „Ampera“ kėbulo struktūros keleiviai yra kuo puikiausiai apsaugoti nuo susidūrimo smūgių. Tvirta keleivių kabina sukonstruota taip, kad smūgio metu ji kuo mažiau deformuotųsi ir liktu kuo daugiau  erdvės keleiviui avarijos metu. Keleivių kabinos priekis, šonai ir galas yra apsaugoti smūgį sugeriančiomis zonomis, kurios deformuojančią jėgą paskirsto tolygiai ir numatyta kryptimi.

Elektros sistemos bei baterijos saugumas buvo tikrinami po kiekvieno bandymų smūgio. Varomosios jėgos sistema ir baterija yra įmontuota automobilio centre, o visos kitos automobilio konstrukcijos dalys ją supa iš visų pusių. Todėl esant priekiniam ir šoniniam smūgiui baterija ir jos sistema nukenčia mažiausiai.  Avarijos atveju, gelbėtojų komanda lengvai atjungs aukštos įtampos bateriją, kad išvengti elektros srovės nutekėjimo. Vienas iš tikslų siekiant „Ampera“ saugumo – išvengti elektrolitų iš baterijos išsiliejimo į keleivių saloną ir kad mažiau nei 7 procentai baterijos turinio ištekėtų stipraus smūgio metu.

Aktyvios ir pasyvios saugos įrangą sudaro:

·         standartiškai montuojama keturių ratų neužsiblokuojanti stabdžių sistema, traukos kontrolės sistema, elektroninis stabdymo jėgos paskirstymas, avarinio stabdymo asistentas ir elektroninė stabilumo kontrolė

·         8 saugos pagalvės: priekinės, šoninės, oro pagalvės kojoms, stoge įmontuotos užuolaidinės oro pagalvės apsaugančios keleivius šoninio smūgio metu ar mašinai apsivertus

·         papildomai užsakoma galinio vaizdo kamera prijungta prie navigacijos sistemos ekrano

·         „ISOFIX“ vaiko kėdutės tvirtinimo sistema įrengta galinėse sėdynėse

·         reguliuojami galvos atlošai priekinėse sėdynėse apsaugantys nuo kaklo sužalojimų galinio smūgio metu

·         pedalų įtraukimo sistema (Pedal Release System), kurie leidžia išvengti kojų sužalojimų stipraus priekinio smūgio metu

Saugumo priemonės ir technologijos, naudojamos „Ampera“ automobilyje, buvo kuriamos remiantis „Opel Astra“ platforma. Tai dar vienas „Opel“ modelis, kuriam pavyko surinkti aukščiausius „Euro NCAP“ įvertinimus.

Elektrinis mobilumas, tinkamas kiekvienai dienai

„Ampera“ yra pirmasis elektromobilis, kuris atitinka „Keliauk bet kur ir bet kada“ kredo. Penkių durų sedanas talpinantis keturis keleivius bei jų bagažą rinkoje pasirodys jau šių metų pabaigoje. 16 kWh ličio jonų baterija maitina 111 kW/150 AG elektrinį agregatą. Priklausomai nuo vairavimo įpročio, vietos ar temperatūros, tik elektra varomu agregatu galima nuvažiuoti 40 – 80 km visai neteršiant aplinkos. Nepriklausomi tyrimai rodo, jog šios distancijos puikiausiai pakanka 80 proc. Europos vairuotojų – šie nukeliauja vidutiniškai 60 km per dieną. Baterijai pasiekus kritinį darbo režimą, automatiškai įsijungia benzininis variklis, kuris tuo pačiu metu įjungia ir bateriją kraunantį generatorių. Ši sistema kelionės distanciją padidina net iki 500 km, tad neteks nuolat stoti krautis baterijos ar piltis degalų.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...