2014 Gegužės 10

„Ford Transit Van“ – „Komercinio automobilio 2014“ laurai

veidas.lt


Šeštadienio (gegužės 10 d.) popietę „Litexpo“ rūmuose šurmuliuojančiose „TransBaltica“ ir „Automechanika“ parodose finišavo ir pirmą kartą šalies istorijoje Lietuvos žurnalistų autoklubo surengtas konkursas „Komercinis automobilis 2014“.

Pagal konkurso vertinimo komisijos paskelbtą verdiktą pagrindiniai renginio laurai – geriausiojo Lietuvos komercinio automobilio titulas – atiteko vieno populiariausių šalyje komercinių automobilių  „Ford Transit Van“ naujausiajai versijai.

„Būsimasis konkurso laimėtojas vertinimo komisijai kėlė bene mažiausia galvos skausmo. Galima sakyti, jog naujausia „Ford Transit“ komercinio automobilio modifikacija šį titulą pelnė vienbalsiai“, – įteikdamas titulą liudijantį apdovanojimą šį automobilį pristačiusios  bendrovės „Inchcape Motors“ vadovui Donatui Stanioniui kalbėjo projekto koordinatorius, Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Jis pažymėjo, jog šie metai „Ford“ gamintojams – išskirtiniai. Nuo surinkimo konvejerio nuriedėjo keturi nauji modeliai, jų gamyboje žengtas didžiulis žingsnis į priekį naujų technologijų atžvilgiu. Todėl ir toks šio gamintojo komercinių automobilių flagmano įvertinimas pirmą kartą šalyje surengtame konkurse – dėsningas ir pelnytas.

Jei dėl pagrindinės konkurso nominacijos vertinimo komisijai bemaž neteko sukti galvos, tai dėl kitų prizų ginčytasi ir kiekvieno žiuri nario dispozicijoje buvę dešimt balų dalinti gerokai ilgiau.

Didelių komercinių automobilių klasėje pergalę šventė tas pats konkurso absoliutus nugalėtojas „Ford Transit Van“, vidutinių – dar vieną pergalę nuskynė to paties gamintojo „Ford Transit Connect“, mažų – „Peugeot Partner“, „Metų inovacijos“ prizu įvertintas „Nissan e-NV 200“ elektromobilis, o publikos simpatijų prizas parodų lankytojų sprendimu atiteko „Mercedes-Benz Sprinter“.

„Džiaugiuosi, kad šiemet ir Lietuvoje pagaliau buvo surengtas toks konkursas, mano nuomone turėsiantis paskatą pasitempti tiek komercinio transporto pardavėjams, tiek praplėsiantis jo pirkėjų akiratį, – sakė konkurso vertinimo komisijos narys, UAB „Transporent“ ilgalaikės nuomos ir priežiūros skyriaus vadovas Giedrius Gegevičius. – Konkurso rezultatai dėsningi, priimti daugumos nuomone, nors kai kam, bent iš pirmo žvilgsnio, gali pasirodyti kiek netikėti“.

G. Gegevičius sakė, jog komisija didžiausius prioritetus skyrė modelio naujumui ir inovacijoms į jį. Tad nedaug kam gali kelti nuostabą, jog be apdovanojimų liko net trys konkurse dalyvavę „Volkswagen“ modeliai. Patikimi, puikiai sukonstruoti, turintys gerą išliekamąją vertę ir geidžiami pirkėjų.

„Vienintelis šios markės konkurso dalyvių minusas tas, kad renginyje jie dalyvavo būdami jau „ne pirmos jaunystės“, – pažymėjo G. Gegevičius.

Nors iki nugalėtojų pakylos kažkurio laiptelio šįkart pritrūko kelių centimetrų, komisijos buvo gerai įvertintas ir perkamiausias šalyje „Fiat Ducato“ komercinis automobilis, kurį dabar renkasi maždaug kas šeštas pirkėjas.
Didžiausią įtaką sėkmingiems „Fiat Ducato“ pardavimams turėjo patraukli šio modelio kaina, kurią gamintojas, kylant pardavimų apimtims, dar sumažino. Be to, rinkoje „Fiat Ducato“ pripažįstamas kaip vienas patikimiausių lengvųjų komercinių automobilių, jam suteikiama 5 metų garantija, o jų aptarnavimo tinklas šalyje – vienas plačiausių.
„Būtent itin patraukli naujojo „Peugeot Partner“ kaina nemenka dalimi lėmė jo pergalę mažųjų komercinių automobilių klasėje“, – akcentavo vertinimo komisijos narys, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ leidėjas Vitoldas Milius.
Parodos lankytojai kelias dienas rinko savo simpatijų automobilį. Komisijos nuomone irgi nederėtų stebėtis, kad publikos simpatijų barometras pakrypo į Vokietijos gamintojo „Mercedes-Benz Sprinter“ automobilį, kurio kaina solidi, tačiau viską atperka malonumas juo važiuoti.

„Metų inovacijos 2014” nominacija nei man, nei kitiems vertinimo komisijos nariams didesnių klausimų nekėlė, – sakė žiuri narys, LRT laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas Valdas Juozas Vilūnas. – Dėsninga, kad šiuo prizu įvertintas tik ką Ispanijoje pradėtas gaminti jau antrasis tik elektra varomas „Nissan“ modelis – komercinis „e-NV200“, išsiskiriantis neprilygstamomis technologijomis, nuline emisija bei itin mažomis eksploatacinėmis išlaidomis“.

V.J.Vilūno nuomone, elektromobilių segmente „Nissan“ kompanija – nenuginčijama lyderė. Su šiuo modeliu „Nissan“ bendrovė tapo pirmąja automobilių gamintoja, kurios pasauliniame asortimente dabar puikuojasi du elektra varomi automobiliai: „e-NV200“ prisijungė prie populiariausio pasaulyje elektromobilio „Nissan LEAF“.

„e-NV200“ apjungia dviem apdovanojimais įvertintų „Nissan“ automobilių – „LEAF” („Pasaulio ir Europos „Metų automobilis 2011“) bei „NV200“ („Tarptautinis „Metų furgonas 2010“) – geriausias savybes ir yra pasirengęs amžiams pakeisti lengvųjų komercinių automobilių įvaizdį.

Konkurso „Metų inovacija“ įvertintame „e-NV200“ modelyje panaudota itin efektyvi elektrinė pavara, panaši į montuojamą populiariajame „Nissan LEAF“ bei „NV200“ būdingas talpiausias klasėje krovinių skyrius. Taigi, šiuo praktišku ir universaliu automobiliu galima vežti tiek žmones, tiek krovinius tyliai ir visiškai neteršiant aplinkos.

Planuojama, kad pirmą kartą surengtas konkursas „Komercinis automobilis 2014“ taps tradiciniu.

Roberto RIABOVO nuotraukos

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...