2016 Sausio 28

Trakus iš naujo atranda ir užsieniečiai, ir lietuviai

veidas.lt

Trakai visada magiški: savo senąja architektūra, viduramžių pilimis, įstabiu kraštovaizdžiu. Tačiau jų neaplenkia ir nauji vėjai, sklaidantys populiarų mitą, kad Trakai – tai tik pilis ir kibinai. Apie tai savo mintimis dalijasi Trakų rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė.

Paulius PAUKŠTYS

– Pernai savivaldybė baigė įgyvendinti projektą „Trakų rajono tradicinių amatų centro kūrimas“. Kuo svarbus šis projektas?

– Projektas įgyvendintas siekiant išsaugoti visų Trakų krašte gyvenančių tautų kultūrinį paveldą ir puoselėti tradicinius amatus, jų technologijas, sudaryti sąlygas amatininkams pristatyti ir prekiauti tautinio paveldo produktais. Jo rezultatas – po vienu stogu, strategiškai patrauklioje vietoje, šalia pirmo tilto į Trakų salos pilį,  įsikūrę Trakų krašto tradicinių amatų centras ir Trakų turizmo informacijos centras. Tai geriausias sektinas privačios ir viešosios partnerystės pavyzdys.

Atėjęs į Turizmo informacijos centrą turistas ne tik gauna išsamią informaciją apie poilsio galimybes regione, bet kartu gali nors trumpam prisiliesti prie krašto tradicijų, iš arčiau pažinti vieną ar kitą amatą. Ši naujovė turistus labai traukia, tai rodo jų mintys atsiliepimų knygoje.

Galime sakyti, kad Trakai įgijo naujus, visad plačiai svečiams atvertus vartus.

– Ar projektas paskatino verslumą rajone?

– Žinoma. Trakų ir aplinkinių teritorijų amatininkai džiaugiasi, kad atsirado toks centras, kuriame galima eksponuoti ir realizuoti tradicinių amatų gaminius. Čia nuolat vyksta edukaciniai užsiėmimai (15 įvairių programų), įvairūs mokymai, būreliai vaikams, rengiami susitikimai, pristatymai. Pastebėjome, kad atsiradus centrui padaugėjo sertifikuotų tradicinių amatų produktų ir sertifikuotų tradicinių amatų meistrų. Centru naudojasi ne tik Trakų rajono, bet ir aplinkinių savivaldybių amatininkai.

– Kaip tokių amatų puoselėjimas veikia turistų srautus?

– Tai priežastis išsamiau pasidomėti Trakais ir Lietuva. Tačiau turistus traukia ne tik Trakai, bet ir visas Trakų kraštas: čia didėja kaimo turizmo verslo objektų skaičius, kasmet daugėja poilsiautojų, atvykstančių iš Lietuvos ir užsienio, kurie domisi kultūros paveldu.

– Trakų rajonas – turistinis. Kokia yra turizmo srautų dinamika?

– Galime pasidžiaugti, kad turistų kasmet daugėja vidutiniškai po 5 proc. Valstybinio turizmo departamento duomenimis, 80 proc. Vilnių aplankančių užsienio turistų aplanko ir Trakus. Tai daugiau nei milijonas svečių per metus. Tačiau apie 90 proc. visų lankytojų – trumpalaikiai, nes nakvynės vieta, ypač turistų grupės, pasirenka sostinę, kurioje daugiau įvairių pramogų.

– Ar lankytojų srautus veikia sezoniškumas?

– Sezoniškumas būdingas ne tik Lietuvai, bet ir Pietų Europos turistiniams regionams.75 proc. turistų apsilanko II–III ketvirtį. Aktyvus turizmas Trakuose įsibėgėja jau gegužės 1-ąją, kai kaimyninėse Latvijoje ir Lenkijoje prasideda ilgieji šventiniai savaitgaliai.

Gegužę mėgsta keliauti vokiečiai, olandai, austrai bei skandinavai. Vasarą apsilanko daugiausia turistų, o rugsėjį – keliauti pamėgę nuolaidų gaudytojai. Rudens ir žiemos sezonas ramesnis. Tačiau didesni turistų būriai plūsteli šventiniu laikotarpiu. Pavyzdžiui, šių metų pirmąją sausio savaitę Trakus tiesiog užgulė iš Rusijos atvykusios šeimos. Sulaukėme tiek rusų turistų, kiek pernai per visą sausį.

– Koks yra Trakų rajono turisto portretas?

– Vis daugiau lietuvių šeimų, ypač jaunų, renkasi aktyvų ilgųjų savaitgalių poilsį Trakuose: mėgsta vandens pramogas, susipažįsta su Trakų apylinkėmis pėsčiomis ir dviračiais, lanko tradicinius kultūros ir sporto renginius. Žiemą vilioja renginių ciklas „Trakai – Kalėdų Senelių sostinė“, Užgavėnės, Trakų oro šventė. Labai populiari čiuožykla priešais Trakų pilį.

Vos nutirpus Galvės ežero ledui prasideda irklavimo varžybos. Šios vasaros liepą Trakai taps irklavimo Meka, nes čia rengiamas Europos irklavimo jaunių čempionatas. Platų spektrą puikių kultūros renginių galime pasiūlyti ištisus metus ant Galvės ežero, Užutrakyje, Salos ir Pusiasalio pilyse.

Naujų potėpių atsirado ir užsienio turisto portrete – Trakuose ilsėtis pamėgo latviai. Rusų turistų grupių sumažėjo, tačiau vis daugiau sulaukiame rusų šeimų iš Maskvos, Sankt Peterburgo, Kaliningrado ir kitų artimesnių Rusijos regionų.

– Kaip jūsų vadovaujamame rajone skatinama turizmo plėtra, kokius rinkodaros žingsnius turizmui skatinti laikytumėte sėkmingiausiais?

– Turizmas – prioritetinė rajono plėtros sritis. Turime per 50 kaimo turizmo sodybų, vienu metu galime apgyvendinti beveik 4 tūkst. turistų. Rajone yra vienas geriausių pasaulyje viešbučių „IDW Esperanza“, turime didžiausią konferencijų ir poilsio centrą Vilniaus regione „Trasalis – Trakai Resort & SPA“, daug laisvalaikio, pramogų įmonių.

Siekiame, kad turistai gautų aukšto lygio paslaugas, kad viešoji turizmo infrastruktūra – dviračių, pėsčiųjų takai, maršrutai – būtų saugi ir atitiktų europinius standartus. Sezoniškumo mažinimas, sporto viešosios infrastruktūros plėtra, platesnis kultūros paveldo objektų pritaikymas turistų poreikiams – tai mūsų rajono ateities turizmo plėtros kryptis.

Užs. Nr. VPL1030

 

 

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar jau esate apsisprendę, už kurią partiją ir politiką balsuosite Seimo rinkimuose?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...