2011 Liepos 02

Švariausia ir ekonomiškiausia „Opel Astra“

veidas.lt

„Astra ecoFLEX“ tarša tik 99 g/km anglies dvideginio, tačiau išvysto nepakartojamą galią – 96 kW/130 AG

·  Dėl įvairios modernios įrangos degalų sunaudoja net 17 proc. (0,8 litro) mažiau

· Gamtai draugiškas kompaktinės klasės flagmanas rinkoje pasirodys dar šiais metais

Mažos taršos automobiliai dažniausiai turi mažo arba vidutinio galingumo variklius. Mažos degalų sąnaudos ir maža tarša anglies dvideginiu, dažniausiai yra būdinga mažos galios varikliams. Tačiau „Opel“ pasirinko kitokį požiūrį – parengė galingų „ecoFLEX“ variklių gamą.

Kompaktinės klasės gamintojai konkurentai, kurių modeliai mažai teršia gamtą anglies dvideginiu, rinkai dažniausiai siūlo 77 kW/105 AG galios variklius. Naujoji „Opel Astra ecoFLEX“ yra visa galva aukštesnė už konkurentus, nes turi įspūdingą 96 kW/130 AG 1,7 CDTI turbodyzelinį agregatą. Ši versija tęsia sėkmingą dinamiškų ir taupių 118 kW/160 AG „Insignia ecoFLEX“ bei 70 kW/95 AG „Corsa ecoFLEX“ modelių pasirodymą. Naujoji „Opel Astra ecoFLEX“ vidutiniškai sunaudoja tik 3,7 l/100 km degalų. 99 g/km anglies dvideginio emisija – tai taupiausia ir gamtai draugiškiausia visų laikų „Opel Astra“. 96 kW/130 AG, 300 Nm sukamojo momento variklis kompaktinės klasės žaliąjame flagmane montuojamas su 6 laipsnių pavarų dėže. Tai pačiame svarbiausiame Europos automobilių segmente nubrėžia naujus galios ir vairavimo malonumo standartus. Šio automobilio kainos bus paskelbtos rudenį, kai jis bus pristatytas rinkai.

„Astra ecoFLEX“ yra dar vienas svarbus žingsnis „Opel“ strategijoje. Taip siekiama lyderiauti degalų sąnaudų ir taršos mažinimo industrijoje, kartu suteikiant klientams puikų galios santykį ir vairavimo malonumą“, – sako Karlas-Friedrichas Stracke, „Opel/Vauxhall“ kompanijos vadovas. „Ir toliau laikysimės šios strategijos. Jos kertines vertybes remia ir revoliucinis elektromobilis „Ampera“, kuris dienos šviesą išvys šių metų pabaigoje“.

„Opel Astra ecoFLEX“ turi efektyvią terminę sistemą, degalų sąnaudų bei anglies dvideginio mažinimo įrangą. Į šį komplektą taip pat įeina elektros energijos, gautos  stabdymo metu, kaupimo sistema, aerodinaminiai komponentai, mažinantys automobilio oro pasipriešinimą. Visa tai padėda sumažinti anglies dvideginio emisiją 20 g/km, degalų sąnaudas  – 17 proc. (0,8 litro), lyginant su ankstesniuoju 1,7 CDTI agregatu.

Naujai sukurta variklio valdymo sistema garantuoja efektyvumą ir dinamiškumą

Nauja variklio valdymo sistema, sukurta „Opel“ inžinierių,  suderinta su 1,7 CDTI „Common-rail“ agregatu taip, kad garantuojamas maksimalus efektyvumas. Maksimalus 300 Nm sukamasis momentas pasiekiamas esant 2 – 2,5 tūkst. variklio apsisukimų per minutę. Sumažintas kompresijos santykis pagerina degalų degimo procesą bei mažina degalų sąnaudas. Daugiataškė degalų įpurškimo sistema ciklo metu gali įpurkšti mišinį iki 8 kartų, slėgis – 1800 barų. Prie šių procesų prisideda ir turbokompresorius su kintamos geometrijos mentelėmis, dėka papildomų daviklių, veikiantis itin tiksliai.

Cilindrų slėgio davikliai lemia tikslią degimo proceso kontrolę

Degalų sąnaudos taip pat sumažėja ir dėl mažesnės modifikuotų stūmoklių sistemos trinties. Sintetinio deimanto danga, kuria padengti vožtuvų stūmokliai ir stūmoklių žiedai, padeda mažinti trintį. Prie trinties mažinimo prisideda ir modernesni stūmoklių žiedai. Visi šie faktoriai mažina variklio judančių detalių trintį. Elektroniškai reguliuojamas degiojo mišinio paruošimas ir tiekimo kolektorius, pagamintas iš lengvesnio plastiko, garantuoją degimo efektyvumą. Slėgio daviklis cilindre, įtaisytas kaitinimo žvakėse (švaraus degimo technologija), užtikrina itin tikslią degimo proceso kontrolę.

Žemos įtampos kaitinimo žvakės neapkrauna generatoriaus kuriant automobilį šaltame ore. Idant pagreitintų variklio pašildymą, tepalo aušintuvas neleidžia slėgio mažėjimo. Taip taupomi degalai, nes darbinė variklio temperatūra pasiekiama daug greičiau. Reguliuojamas vandens siurblys užtikrina stabilų variklio aušinimą. Elektroniškai valdoma išmetamųjų dujų cirkuliacijos sistema su papildoma aušinimo funkcija, užtikrina optimalią temperatūrą. Ne gana to, tarša oksidais taip pat sumažinta. Abiejų katalizatorių platininė danga bei abiejų katalizatorių itin tikslus suderinimas, jų pozicija kuo arčiau variklio, leidžia emisijos kontrolės sistemai greičiau pasiekti reikiamą temperatūra ir taip padidinti efektyvumą.

„Opel“ „Start/Stop“ sistema sutrumpina variklio darbo laiką

„Opel“ sukurta „Start/Stop“ sistema mažina variklio darbo laiką, o kartu ir degalų sąnaudas bei taršą – puikus privalumas eismo dalyviams, ypatingai miesto vietovėse. Sistema automatiškai užgesina variklį kai vairuotojas sustoja, įjungia neutralų pavaros laipsnį ir nuima koją nuo sankabos pedalo („Autostop“ fazė). Variklis vėl įsijungia, kai vairuotojas nuspaudžią sankabos pedalą ir įjungia pirmąjį pavaros laipsnį. „Opel“ inžinieriai pasistengė, kad variklis iš karto užsivestų, vairuotojui nuspaudus sankabos pedalą. Galingas automobilio akumuliatorius užtikrina maksimalų elektros sistemos patikimumą ir variklio greitą užsivedimą bet kuriuo metu. Dėl saugumo ir keleivių komforto, kondicionieriaus temperatūros valdymas ir stabdžių pedalai „Autostop“ režime veikia. Esant poreikiui, pavyzdžiui transporto grūstyse, „Start/Stop“ įrangą galima atjungti vieno „eco“ mygtuko, kuris įtaisytas centrinėje konsolėje, paspaudimu.

Ekskliuzyvinė 6 laipsnių transmisija ir energijos rekuperacijos sistema

Konkurentai į mažesnė taršos automobilius montuoja 5 laipsnių transmisijas, o „Opel Astra 1,7 CDTI ecoFLEX“ išsiskiria sumažintos trinties 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, specialiai suderinta su naujuoju varikliu. Pavaros laipsnių perjungimo indikatorius – tai dar vienas iš „ecoFLEX“ standartinių komponentų. Jis yra tarp spidometro ir tachometro, rodo vairuotojui idealiausią momentą, kada reikia perjungti pavaros laipsnį. Papildoma grafinė funkcija asistuoja vairuotojui, siekiant pritaikyti patį ekonomiškiausią važiavimo stilių.

Optimaliam elektros energijos valdymui, „Opel“ pristatė stabdymo jėgos rekuperacinę sistemą. Kai automobilis rieda esant neutraliai pavarai, jo kinetinė energija susigrąžinama per generatorių, paverčiama elektros energija ir kraunama į akumuliatorių. Tai vyksta automatiškai, vairuotojui atleidus akceleratoriaus pedalą ar nuspaudus stabdžių pedalą. Kai akumuliatorius visiškai įkraunamas, generatoriaus galia ryškiai sumažėja, o elektrą naudojantys prietaisai yra įkraunami degalus tausojančiu būdu – įkrauta elektros energija. Tai leidžia pailsėti varikliui, kuriam nereikia eikvoti generatoriaus akceleruojant. Kartu, tai padeda sumažinti degalų sąnaudas ir taršą. Prie visų šių išmaniųjų technologijų prisideda ir sankaba, kuri oro kondicionieriaus kompresorių įjungia tik tuomet, kai jo iš tikrųjų reikia.

Standartinės LED tipo dienos lemputės taip pat tausoja energijos vartojimą.

Automatinė aerodinaminė sklendė, įtaisyta radiatoriaus grotelėse bei mažo pasipriešinimo riedėjimui padangos

Siekiant pagerinti automobilio aerodinamines savybes, „Astra ecoFLEX“ radiatoriaus grotelėse įtaisyta automatinė aerodinaminė sklendė. Ji būna atidaryta važiuojant nedideliu greičiu ar varikliui įkaitus iki aukštesnės temperatūros. Sklendė taip pat atsidaro nuokalnėse ar velkant automobilį. Tai padeda palaikyti optimalią temperatūrą. Tačiau jei automobilis skrieja dideliu greičiu, sklendė užsidaro, nukreipdama vėją aplink automobilį.

Taip pagerinama aerodinamika, sumažinamos degalų sąnaudos ir tarša anglies dvideginiu. 12 mm pažeminta važiuoklė ir 215/60 R-16 arba 225/50 R-17 dydžio mažo pasipriešinimo „ContiEcoContact 5“ padangos prisideda prie naujosios „Astra“ degalų sąnaudų mažinimo.

„Opel ecoFLEX“  modeliuose suderintas vairavimo malonumas ir mažos degalų sąnaudos

Naujoji „Astra 1,7 CDTI ecoFLEX“ be jokio vargo pritampa prie galingų, maža gamtos tarša pasižyminčiu dyzelinių „Opel“ modelių. Juos sudaro: „Opel Corsa 1,3 CDTI ecoFLEX“, 70 kW/95 AG, 94 g/km CO2 ir 3,5 l/100 km „Opel Astra 1,7 CDTI ecoFLEX“, 96 kW/130 AG, 99 g/km CO2 ir 3,7 l/100 km „Opel Insignia 2,0 CDTI ecoFLEX“, 118 kW/160 AG, 129 g/km CO2 ir 4,9 l/100 km.

Į mažiau gamtą teršiančių sistemų kūrimą , „Opel” investuoja apie 1 mlrd. eurų.

Platus veiklos spektras apima variklių darbinio tūrio mažinimą, optimizavimą, automobilius, leidžiančius naudoti suskystintas ar natūralias dujas bei naujų, alternatyvių variklių kūrimą.

„Start/Stop“ sistemų diegimas yra šios strategijos dalis. Iki 2012 m. pavasario, kompanija žada 34 modelių ir variklių kombinacijas su minėta įranga, įskaitant visus „Astra“ dyzelinius bei benzininius modelius, su mechanine greičių dėže.

Pristatydama „Ampera“ (111 kW/150 AG, 40 g/km CO2 ir 1,6 l/100 km, laikina ECE R101 informacija) modelį šių metų pabaigoje, „Opel“ yra pirmasis automobilių gamintojas Europoje, kuris pristato elektromobilį, tinkantį važinėtis kasdieną.

Trumpai – anglies dvideginio emisijos mažinimo priemonės, „Astra 1,7 CDTI ecoFLEX“ modelyje:

Variklio technologijų komplektas, įskaitant ir švaraus degimo technologiją

Išmani  „Start/Stop“ sistema su stabdymo jėgos rekuperacine sistema

Naujos variklio ir šilumos valdymo sistemos

Sumažintos trinties 6 laipsnių mechaninė dėžė su patobulintu ašies bei pavarų išdėstymu

Pagerintos aerodinaminės savybės su automatine aerodinamine sklende

Mažo pasipriešinimo padangos

LED dienos žibintai

·         „
Tomo Alksnio nuotr
Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...