2011 Birželio 29

Siūloma atsisakyti vairuotojų laikinų pažymėjimų

ELTA

BFL

Trečiadienį Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui dėl finansinių sunkumų atsisakyti nuostatos išduoti vairuotojams laikinus pažymėjimus ir papildomai mokyti visus pradedančiuosius vairuotojus praktinio vairavimo centruose.

Didinant eismo saugumą ketinama griežtinti reikalavimus keturračių ir sunkiasvorių motociklų vairuotojams, siūloma įtvirtinti privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimą prieš jos registraciją.

Įstatymo projektą dar turės svarstyti Seimas.

“Papildomas vairuotojų mokymas turi būti ne privalomas, o tik prevencinė auklėjamoji priemonė. Todėl papildomą mokymą turėtų baigti tik nedrausmingi vairuotojai, kaip jau yra dabar, o ne visi laikinų pažymėjimų turėtojai”, – pabrėžė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Pasak ministro, vairuotojų papildomų mokymų organizavimas praktinio mokymo centruose būtų per didelė finansinė našta visiems pradedantiesiems vairuotojams. Dėl to Susisiekimo ministerija siūlo atsisakyti nuostatų, kad pradedantiesiems vairuotojams išduodamas tik 2 metus galiojantis vairuotojo pažymėjimas, kurį vairuotojas gali pakeisti į 10 metų galiojantį vairuotojo pažymėjimą tik užbaigęs papildomus vairuotojų mokymus. Taip pat siūloma atsisakyti nuostatos, kad vairuotojų papildomas mokymas turi būti organizuojamas tik praktinio mokymo centruose.

Įsigaliojus naujai įstatymo redakcijai, valstybės įmonėje “Regitra” išlaikiusieji teorijos ir praktinio vairavimo egzaminus gaus 10 metų galiojančius vairuotojo pažymėjimus. Laikinus pažymėjimus turintys pradedantieji vairuotojai, pasibaigus jų galiojimui, “Regitroje” galės nemokamai išsiimti 10 metų galiojančius pažymėjimus.

Papildomas vairuotojų mokymas ir toliau būtų organizuojamas tik tiems motorinių transporto priemonių vairuotojams, kuriems teisė vairuoti buvo atimta dėl KET pažeidimų.

Siekiant sugriežtinti keturračių motociklų vairuotojų atsakomybę, ketinama panaikinti įstatymo nuostatą, numatančią galimybę keliuose mokyti šeimos narius vairuoti B1 kategorijos transporto priemones. Mokyti vairuoti keturratį motociklą yra gana sudėtinga ir mokymo proceso metu negalima užtikrinti eismo saugumo, todėl siekiantys įgyti teisę vairuoti B1 kategorijos transporto priemones privalės kreiptis į vairavimo mokyklas, organizuojančias šios kategorijos vairavimo kursus.

Įstatymo projekte numatomas dar vienas svarbus pasikeitimas – galingieji keturračiai motociklai turėtų būti registruojami ne Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registre, o Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre. Taip pat juos vairuoti galėtų asmenys, tik sulaukę 18 metų ir turintys B kategorijos transporto priemonių vairuotojo pažymėjimus. Siūlomas reglamentavimas iš esmės numatytų griežtesnius reikalavimus dėl šių transporto priemonių techninės būklės ir padidintų eismo saugumą keliuose.

Patikslintos sąlygos norintiems vairuoti sunkiasvorius motociklus. Pavyzdžiui, vairuoti A kategorijos motociklus bus galima tik nuo 20 metų.

Įstatymo projekte taip pat numatyta, kad, ruošiantis kelio rekonstrukcijai ar tiesimui, kelio saugumo auditas ir poveikio kelio saugumui vertinimas turėtų būti atliekami ne tik Lietuvos transeuropinės reikšmės automobilių keliuose ir automagistralėse, bet ir visuose keliuose ar gatvėse.

Projekte taip pat siūloma numatyti, kad privalomoji transporto priemonių techninė apžiūra būtų atliekama prieš registraciją, tokiu būdu transporto priemonės registracija ir valstybinio numerio ženklo išdavimas patvirtintų, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga ir tinkama dalyvauti viešajame eisme. Nauja tvarka leistų efektyviai sumažinti eismo įvykio metu stipriai sugadintų ir iš esmės netinkamų remontui, nesaugių transporto priemonių patekimą į Lietuvos automobilių rinką.

Įstatymo projekte taip pat siūloma patikslinti nuostatą, draudžiančią uždengti valstybinio numerio ženklus, numatant, kad tuo atveju, kai vežamas prie transporto priemonės galinės dalies pritvirtintas dviratis uždengia valstybinio numerio ženklą, motorinės transporto priemonės gale, gerai matomoje vietoje, turėtų būti pritvirtinta valstybės įmonės “Regitra” išduota lentelė su valstybiniu numeriu.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentarai (1)

  1. Kristina Kristina rašo:

    Keturračių vairuotojai su aplinkosaugininkais kartu sukūrė projektą – „Visais ratais už gamtą“. Šio projekto pasekoja yra norima suteikti informaciją Lietuvos keturračių vairuotojams apie eksplotacinių atliekų surinkimo ir pardavimo punktus, leistinų trasų vietas bei kitą naudingą informaciją švarios gamtos išsaugojimui neatsisakant savo mylimo sporto.


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...